Ingridai Šimonytei pralaimėjus prezidento rinkimus imta kalbėti apie „konservatorių lubas“ ir balsavimą ne už vieną ar kitą kandidatą, bet prieš konservatorių deleguotą žmogų. Dalis tautos konservatorių partijai vis dar negali atleisti senų skriaudų, kaltina juos arogancija ir kenkimu žmonėms bei dievagojasi niekada už juos nebalsuosiantys.

V. Landsbergis ir G. Landsbergis (nuotr. Fotodiena.lt)

V. Landsbergis ir G. Landsbergis (nuotr. Fotodiena.lt)

Politologė Ainė Ramonaitė atliko ne vieną tyrimą mėgindama išsiaiškinti žmonių nuoskaudas, praeitis vertinimą ir tai, kodėl lietuviai Vytautui Landsbergiui neatleidžia dėl sugriautų kolūkių. Pasak politikos mokslų specialistės, neapykanta konservatoriams perduodama iš kartos į kartą. 

Kodėl dalis Lietuvos visuomenės nemėgsta Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) ir jų patriarcho Vytauto Landsbergio? Kada ir kodėl atsirado ši nemeilė?

Yra dvi senos ir gilios priežastys. Abi jos susiję su žmonių patirtimis sovietmečiu ir pirmaisiais nepriklausomybės metais. Kalbant apie sovietmetį svarbu paminėti, kas esame darę tikrai daug tyrimų, kurių metu išaiškėjo keli dalykai. Žmonių savijauta nesutampa su tuo, koks buvo oficialusis sovietmetis. Dalis žmonių vėlyvuoju sovietmečiu buvo gerai susigyvenę su sistema ir į Lietuvą nežiūrėjo, kaip į okupuotą kraštą. Vėlyvuoju sovietmečiu žmonės nebeatsiminė tarpukario, okupacijos faktai jiems buvo sunkiai suvokiami, o Ribentropo ir Molotovo paktas laikytas didžiausia paslaptimi. 

REKLAMA

Apie tremtis taip pat nebuvo kalbama, tautiečiai nesidalijo savo patirtimis. Žmogus turi vieną gyvenimą ir jis nesvarsto apie tai, koks aš nelaimingas, kad gimiau Sovietų Sąjungoje. Kai laikai pasikeitė V. Landsbergis ir konservatorių partija įkūnijo kitokį žmonių gyvenimų vertinimą. Buvo imta kalbėti, kad gyvenimas iki nepriklausomybės buvo istorinė klaida. Viskas, kas buvo iki tol – tapo neprasminga. Atsirado manymas, kad jei nebuvai disidentas, o tokių nebuvo daug, tavo gyvenimas neprasmingas, tapai net kolaborantu.

Dalį žmonių toks manymas labai įžeidė, todėl net tie, kurie šiandien gerai gyvena, vis dar jaučia neapykantą konservatoriams ir V. Landsbergiui. Dažnai ši neapykanta nėra aiškiai suvokiama, bet ji kyla iš įsižeidimo, kaip tuo metu buvo sukonstruota situacija. Taigi, svarbi ne pati situacija, bet jos suvokimas, kas ir kaip vyko. Kai tau pasako, kad viskas, ką iki tol darei yra istorinis nesusipratimas, žmonėms kyla klausimas, o ką daryti su savo gyvenimu?

Ar žmonės šios politinės jėgos nemėgsta tik dėl to, kaip šie privertė juos jaustis? O gal yra ir kitų nemeilės priežasčių? 

Idėja buvo tokia, kad iki nepriklausomybės gyvenimas nebuvo „teisingas“. Bet žmonės klausia, kuo mes kalti, kad gyvenome toje sistemoje? Užmestas kaltės jausmas trikdo ir erzina. Kita priežastis glūdi pereinamajame nepriklausomybės laikotarpyje. Rusijoje tas laikas labai aiškiai suvokiamas, kaip trauma, pas mus apie tai nekalbama.

Laikai buvo itin sunkūs. Jei peržvelgsime statistinius duomenis po 1990 metų pamatysime, kad statistika siaubinga. Pradedant nuo BVP kritimo, savižudybių skaičiaus kilimo, alkoholizmo, mirčių. Socialinės statistikos rodo, kad tai buvo tragiškas laikas. Klestėjo reketas, banditizmas, gyvenimas buvo sunkus. Taip pat yra manoma, kad žmonės patys dėl to kalti. Kalbinant žmonės provincijoje dažnai išgirsi sakant, kad tuomet buvo sugriauti gyvenimai.

REKLAMA

Ainė Ramonaitė (nuotr. fotodiena/Justino Auškelio)

Ainė Ramonaitė (nuotr. fotodiena/Justino Auškelio)

Sugriauti kolūkiai taip pat įstrigo žmonių atmintyje, nors griuvo ne tik jie, bet ir įmonės, didelės gamyklos, neliko daugybės darbo vietų. Visgi kolūkiai simbolizavo ne tik darbo vietas. Lietuva buvo agrarinis kraštas ir daugelis žmonių buvo susiję su kolūkiais. Kolūkiai ir didelės įmonės sovietmečiu aprūpindavo viskuo: darželiais, kultūros namais, kelialapiais atostogoms. Žmonės prisimena, kad paskutiniaisiais sovietmečio metais gyventi buvo patogu, būta santaupų. Bet vieną dieną visas įprastas žmonių gyvenimas ėmė ir subyrėjo.

Privatizacija, kuri vyko Lietuvoje, buvo daryta vadovaujantis istoriniu teisingumu. Manau, kad tai buvo ir V. Landsbergio asmeninis nusiteikimas, istorinį teisingumą iškelti aukščiau ekonominių kriterijų, socialinio teisingumo. Privatizacija Lietuvoje nebuvo itin vykusi. Paprasti žmonės nežinojo, ką pirkti už investicinius čekius, kolūkius ištampė po plytą. Tai buvo krizinė situacija, kurią galima prilyginti žemės drebėjimui ar kitai gamtinei katastrofai, kai laukinis grobimas tapo normaliu, nes taip darė visi.

Paradoksalu, kai žmonės sako, kad V. Landsbergis sugriovė kolūkius, nes jie patys juos sugriovė savo rankomis, bet V. Landsbergį kaltina dėl tuo metu vyravusios situacijos, chaoso sąlygų.

Apgriautos fermos tapo sugriauto gyvenimo simboliu ir niekas nepaaiškino, kodėl taip nutiko. Nėra argumentų, kodėl turėjo įvykti būtent taip. Todėl ir yra sakoma, kad „atėjo muzikantas“ nesuprantantis ūkio reikalų ir viską sugriovė. 

REKLAMA

Įdomu tai, kad tie patys žmonės palaikė nepriklausomybę, gynė Lietuvą Sausio 13-ąją, bet ir nukentėjo pirmaisiais nepriklausomybės metais. Visgi yra manymas, kad jei pyksti dėl sunkumu nepriklausomybės pradžioje nesi patriotas. Tada žmonės pyksta, kad „mes gynėm, o su mumis taip pasielgė ir dar taip vadina“. Tai žmonėms neleidžia atgauti orumo. 

Kodėl nemeilė partijai ir lyderiams persiduoda iš kartos į kartą?

Visose šalyse yra nusistatymas, politinės takoskyros, žmonės anksti įgauna politines tapatybes. Aiškiausias to pavyzdys būtų JAV respublikonai ir demokratai, kur politinė tapatybė perduodama vaikams. Toks suvokimas retai keičiasi. Žmogus nesėdi ir nemąsto, kodėl taip yra, taip tiesiog yra.

Pas mus partinės tapatybės iš pirmo žvilgsnio nėra, bet santykis su konservatoriais (TS-LKD) yra. Arba tu tapatiniesi su jais arba nekenti tos partijos ir nesvarbu už ką balsuoji. Ta skirtis išlieka. Būna, kad kalbiname jaunus žmones, gyvenančius provincijoje ir jie nesidomi politika, neturi mėgstamos partijos, bet tiksliai žino, kad nemėgsta konservatorių.

Jauni žmonės net nežino, kodėl nemėgsta tos partijos, bet aplinka, kurioje jie auga ir gyvena perduoda tą jausmą. Vėliau atsiranda legendų apie vilas Šveicarijoje, žemės sklypus ir nusistatymas prieš partiją ar politiką stiprėja. Taip pat atsiranda manymas, kad konservatoriai visada kenkia paprastiems žmonėms.

Kas yra šios partijos rinkėjas ir ar jie turi galimybių pramušti „stiklines konservatorių lubas“, rinkimuose gauti daugiau balsų nei paprastai gauna?

REKLAMA

Tie, kurie pyksta ant konservatorių, nemano, kad pastarieji padėjo atgauti nepriklausomybę. Nežinau, dėl to, kad nepriklausomybė nerūpi ar dėl to, kad nemato konservatorių indėlio. 

Todėl gerų dalykų iš tos grupės žmonių tikėtis neverta. Žinoma, yra daug žmonių, kurie blaiviai supranta, ką gero ir ką blogo Lietuvai padarė ši partija. Tie žmonės galėtų būti elektorato praplėtimo potencialas. Dažnu atveju jie balsuoja už liberalus, yra dešinieji, bet ne konservatorių rinkėjai.

Šis elektoratas būtų lengviausiai „paimamas“. Kitas dalykas yra kartų kaita. Konservatoriai išlošia jaunimo, bet pralaimi senojoje kartoje, karta, kuri atsimena tarpukarį, Stalino laikus ir yra kritiškesnė – miršta. Lieka vidurinioji karta, kuri buvo labai susovietėjusi ir jaunoji karta.

Taigi, klausimas ar jaunosios kartos atėjimas kompensuoja senųjų konservatorių rėmėjų išėjimą. Kol kas rezultatai rodo, kad „konservatorių lubų“ pakelti neišeina.

Ar pokyčiai TS-LKD gali pakeisti dalies visuomenės požiūrį? 

Galimybių yra. Tarkime 2016 metų vasarą darėme apklausas, o Gabrielius Landsbergis buvo ką tik išrinktas partijos pirmininku, žmonės mažai apie jį žinojo ir nebuvo neapykantos, buvo stebimasi, kad jis jaunas, kitoks.

Bet vėliau nuotaikos pasikeitė, pradėta kalbėti, kad jis pašaipūnas. Dėl kelių G. Landsbergio pasisakymų, viskas vėl grįžo į savo vietas. Išties buvo galimybė, kad situacija pasikeis, bet vėliau imta kalbėti, kad jis yra senojo V. Landsbergio anūkas ir situacija grįžo į pradinę būseną.

I. Šimonytė yra kitokio tipo politikė, ji rastų priėjimą prie „paprasto žmogaus“. Manau konservatoriams būtų verta pagalvoti apie sovietmetį ir pereinamąjį laikotarpį, juos kitaip įvardyti, kitaip kalbėti. Leisti žmonėms susitaikyti su tuo laikotarpiu, išspręsti vidinį konfliktą, kad neliktų žmonių gyvenimų nuvertinimo. Kad būtų susitaikyta su praeitimi, nes tai visą laiką kaba ir dirgina. Reikia kalbėti ir spręsti. 

REKLAMA

Daug kalbama apie politikų aroganciją. Tai tikra ar menama problema? Kaip tai spręsti? Ar V. Landsbergis turėtų už kažką atsiprašyti?

Nemanau, kad V. Landsbergis atsiprašytų tautos, nes jis nesijaučia kaltas. Kalbant apie aroganciją žmonės ją mato net ten, kur jos nėra. Bet kita vertus net jaunoji konservatorių partijos karta yra gana arogantiška, klesti patyčių kultūra. Nėra empatijos, supratimo.

Partijai reikia supratimo, jei jie išties galvoja, kad dalis tautos yra runkeliai, kurie nesupranta ir nepritaria nepriklausomybei, niekaip neišeis iš savo uždaro rato. Reikia pradėti kitaip žiūrėti į žmones.

Menantis
2019-06-08 17:51:02
As maciau, kaip griuvo kolukiai, kaip isiro zmoniu sukurti gyvenimai , tai buvo kaip pasaulio pabaiga. Kai viena diena tu netenki visko; darbo, namu ir visko ka tu sukuriai. Vieni nese tempe viska kas po ranka pakliuvo reikia ar nereika, kiti su siaubu stebejo. Na kolukio valdzia ir rajono valdziai nelauke tarse viska tai yra privatizavo savo naudai, nes buvo galima , baisus laikai buvo. Taip kaimas ir zlugo, kiti ir nusirito i alkoholio klana. Ka veikti , darbo nera zemes neturi nei skraidancios nei nuosavos , dar pradejo ir gamyklos ir fabrikai uzsidarineti . Taip lazbregynas sugriove Lietuva taip kaip ir planavo.... naikink ir valdyk visa sunauja...
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
vilius feodalai kuriasi ir dabar jau did 2019-12-11 20:31:46
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
cia gavosi kaip internacionale kas buvo nieks tas bus viskuo kas neturejo sovietmeciu zemes atmatavo is kaimyno /nubuozino visur sedejo korumpuoti posovietiniai pareigunai kurie prievartaisdalino zemes kuriems jos is vis nepriklause ka to pasieks kol sovietinai zemvaldziai neismirs bet tai labai ilgai tektu laukti as esu zalioj zonoj suprantu kad sugalvota ne pagal geroves valstybes sukius gerai butu kad dalis zemes butu paaukota varguoliams bet kai joje kuriasi burzujai ir nuosava zeme pardavinr
ejama ka kalbeti apie geroves valstybe nuomone tokia kad ta pati europos sajunga ir savieji biurokratai primete dar viena junga siulau kuo greiciau grazinti nekilnojama turta ten kurjis dar yra santvarka pasikeite jau pries kelius desimtmecius bet ikisiol pirminikaujantys pirmininkai pirmauja pirmumo teise uzgrobti privacias zemes   ATSAKYTI
Nijolė 2019-06-20 09:54:22
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Ypatingai juokingas ir nemokšos vertas teiginys apie,neva,vien konservatorių partines lubas :) :) :) Kiekviena partija,kadangi ribota,turi savo rinkėjų ribas ir savo lubas, konservatorių tos lubos ne pačios žemiausios,bet visų partijų lubos yra ir bus :) O kad dalis piliečių yra absoliutūs nesusivokėlkai,tai akivaizdi ir objektyvi tiesa :) Rusiškas aferistas ir brazauskinių komunistų liekanos jiems paaiškins kokie jie “visada teisūs”, bet padorūs žmonės niekada neniekins piliecių tiek,kad turintiems kvadratinę galvą meluotų, jog ji apvali :)    ATSAKYTI
Vaiva 2019-06-16 19:58:30
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Praleidžiame esminį momentą.Ši partija visais laikais buvo kaulas gerklėje sovietams. Kgb agentai darbavosi visais frontais ( pasaulį valdo žydai, Landsbergis yra žydas etc.) Darbavosi be atvangos, būtų keista to nepastebėti.Dabar jų įdirbį pasigavę mūsų politikos apžvalgininkai ir komentatoriai nemato reikalo objektyviai paanalizuoti KODĖL? Trolių kiauksėjimo fone netyla rimtais save laikančių vyrukų replikos: konservatorių niekas nemėgsta, jie neturi draugų, už juos niekas nebalsuos ...BLOGIAUSIA iš VISŲ partijų!? Jeigu kas netiki, per nuolatinį ,,švietimą" bus įkalta keliems dešimtmečiams į priekį. Sėkmės, trolių padėjėjai.   ATSAKYTI
Sviekas po UTENIO 2019-06-14 19:14:00
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
GERAI KAD PRIMINĖT:LIETUVOS NUNIOKOJIMAS ŠIAURĖS KARO METU
Iš Alytaus ekonomijos inventorinio aprašymo 1712 metų
1)Alytaus ekonomija bemaž visai yra netekusi gyventojų dėl maro, svetimos ir SAVOSIOS kariuomenės, o labiausiai dėl kariumenės, vadovaujamos Kunigaikščio Mykolo Višneveckio, buvimo jos laukai ne tik usnimis, kur ankščiau buvo sėjami, bet jau ir krūmai pradėjo želti; kur ankščiau buvo sėjami kviečiai, bet jau ir krūmai pradėjo želti; kur ankščiau didoki kaimai buvo, dabar "vieta, kur Troja būta" trobos sugriautos ir nakties metu išvežtos, dievas žyno kur,niekas apie tai negalisuteikti žinių, nes niekas nesaugojo dėl žmonių stokos(?)
2)Ponų palivarkai bemaž be dirbamos žemės, ojai kas užauga, tai tas ponų ekonomų, vicekonomų, paseniunių,vietinikų, kluonininių grobte išgrobiama.Visi šie žmonės jokios j.kar.mal. skirtos ordinarijos ir sako:TIEK ESU PAĖMĘS, nes"TIEK MAN IŠLAIKYTI SUNAUDOTA"..
LIETUVOS TSR ISTORIJOS CHRESTOMATIJA
Straibato Eilinis :Iš kartos karton. Dideli ponai mulkinti.
   ATSAKYTI
Inteligentė 2019-06-13 13:55:12
Pranešti apie netinkamą komentarą
-13
Jėzau šventas, bet juk besiilgintys kolūkių turi atvirus kelius važiuoti ten, kur jie tebėra. Kokio primytivumo reikia būti, kad ilgėtis kolūkių, rudų-juodų uniformų ir amžinai uždarytų vartų į pasaulį. Dabar bent visur viskas atvira, o tinginiams ir vagims pašalpos mokamos, girtuokliams - nakvynės namai. Kas dirba - puikiai gyvena. Ir reikėtų baigti tą temą gvildenti, o įduoti bilietus visiems, besiilgintiems sovietmečio , lai važiuoja į sovietmetiją.   ATSAKYTI
As 2019-06-13 15:27:26
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Bet jie gali ne patysvaziuoti kazkur, o tave issiust nx kur nors, pvz prie Laptevu juros  
Tina 2019-06-13 16:41:32
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Kur cia reikia dirbti Lietuvoje, kad puikiai gyventum?Ts troliu?  
Gimes LTSR 2019-06-13 22:16:40
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
..... be to zodzio "puikiai",tai sutinku ...  
Turite 2019-06-14 21:43:10
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
laiko mašiną?  
Lietuvaitė 2019-06-15 18:46:14
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
O kodėl mes turim ia važiuoti už jūrų marių šikt ir dirbt mes čia gimę ir užaugę tai dirbkimia Lietuvoja o ne svetimiems nugaras lanksto, tai jeigu mes savo šalies nemylėsim visur lakstysim ant gatavų nu kovotų sąlygų, tai dirbkim ir kovokimia čia Lietuvoja dėl geresnio pragyvenimo. O dabar trisdešimt metų praėjo ir beveik niekas nepasikeitė, algos mažos, pensijos taip pat   
Prekyvietės musė 2019-06-12 19:40:58
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Anksčiau buvau runkelis, po to manę permetė į šunaują , nes nesupratau patriarcho tvartuko įdėjos, na, o po to kai eliminavom ingridą - patapau prekyvietės muse. Vytai, nedagyvensi tu iki pasikeitimų. Pasikeis nemažai kai tavęs neliks.    ATSAKYTI
Emigrantas 2019-06-12 18:54:08
Pranešti apie netinkamą komentarą
-33
Ka jus cia peizijat nei jie sugriove nei ka jai ne Lansbergis, tai klausimas ar turetume nepriklausoma Lietuva. Sedetume komonizme Putino marasmus klausitume ir bijotume zodi netaip istarti.   ATSAKYTI
LINA 2019-06-12 22:35:09
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
O Latvija su Estija irgi nebūtų nepriklausomybės atgavę jei ne diedulis ar ne? Nebesvaikit gal jau, jis tiesiog reikiamu laiku atsidūrė reikiamoj vietoj, nes turėjo priėjimą prie informacijos, todėl visus nuopelnus sau prisiėmė.  
Bynas 2019-06-13 22:50:19
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Landsbergis priklausomybės nesukūrė, o jis tik statytinis buvo, o paskiau isnaglejo ir pradėjo savo tvarką, kodėl jie nenori, kad KGB archyvus paviešinti nes tada liaudis sužinotų visa tiesa apie KGB agentus Lt, o jis vienas iš jų   
Morta 2019-06-11 22:01:47
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
tik vienas klausimas neramina, liko neatsakytas. Kuo mes kalti , kad gyvename sovietmečio sistemoje...rašo politologė. O kokioje sistemoje gyveno pats ponas Landzbergis? Mėnulyje? Ar jam buvo jau tada sukurta kitokia sistema? Už ką?    ATSAKYTI
Tina 2019-06-13 16:44:12
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Sekmingai deste marksisma-leninizma  
Algis 2019-06-15 14:51:14
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Jam ir prie ruso buvo gerai, skraidė po pasauly, kaip šrinktasis, o laisvoj lietuvoj Papūniai komunizmas.   
Gimes LTSR 2019-06-11 15:47:26
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
to NIJOLE ir JONAS

Kokie slykstus judu esate padarai.Ne zmones...   ATSAKYTI
Patriotai 2019-06-10 11:59:55
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Tai jis isdriso uz Lietuvos zmones pareiksti nuomone ir issivaduoti is nepriklausomybes nuo ruso. Ir tik tiek gero?! Kelis desimtmecius postringavo TV, kad reikia susiverzti dirzus ir kenteti vardan tos, Lietuvos, dainavo ,,kas manis tos laimes ir is tos garbes, jei as vienas dziaugsiuos, o simtai liudes- tuo metu komunistu likuciai plese, krove savo kisenes ir tapo oligarchais . Kas veliau is balkono reke, jog reikia Lietuvos zeme parduoti uzsienieciams? -kas, ar tai jis yra musu salies patriotas?! Tfu, veidmainiams patriotams. Apie zmogu sprendi ne pagal jo zodzius, o pagal darbus. Akivaizdu, ka turejome ir ka turime dabar.   ATSAKYTI
VYTAS 2019-06-10 11:33:33
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
Kol bus Landsbergio pavardė partijoje,tol ši partija bus ignoruojama.Turėtų gi suprasti ponai Landsbergiai   ATSAKYTI
Pilietis 2019-06-10 11:30:15
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Koks is landsbergio konservatorius? Jis tikras liberalas,dar su savo gabrieliku. Ar tai jis dare Lietuvai kazka gero?! Kiek pamenu, kelis desimtmecius postringavo TV, kad reikia susiverzti dirzus ir kenteti vardan tos, Lietuvos, dainavo ,,kas manis tos laimes ir is tos garbes, jei as vienas dziaugsiuos, o simtai liudes- pats tuo metu plese, krove savo kisenes ir tuko kaip parsas. Veliau is balkono reke, jog reikia Lietuvos zeme parduoti uzsienieciams-ar tai jis yra musu salies patriotas?! Kersija zydas Lietuvai jau daug metu-ir pasieke, ko norejo. Jau musu, pasak jo, pasaulio zemelapyje beveik ir neliko-to, apie ka jis svajojo. Tfu, tokiems patriotams. Apie zmogu sprendi ne pagal jo zodzius, o pagal darbus. Akivaizdu, ka turejome ir ka turime dabar.    ATSAKYTI
Gimes LTSR 2019-06-11 07:21:12
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Bravo,tikra tiesa!!! I Magadana jo visa gimine!  
Tebeverkiakolukiu 2019-06-10 11:07:54
Pranešti apie netinkamą komentarą
-14
komuniagos, pamirskite. (Nera ko zaizdu draskyti ir "Perduoti is kartos i karta... Atejo laikas pokyciams. Pokyciai naudingi buvo tiems, kas dabar gyvena pasiturinciai- turi net ne viena, o tris masinas. Turi net ne viena, o tris butus. Atsilikusiu, nesugebejusiu pasipelnyti is pokyciu,) žmonių,( likusiu suformuotom i komunizmo statybas), nuoskaudas, praeitis vertinimą ir tai, kodėl lietuviai, (buve komunistais) Vytautui Landsbergiui neatleidžia dėl sugriautų( komunistiniu) kolūkių. Pasak politikos mokslų specialistės, neapykanta konservatoriams perduodama iš kartos į kartą. Labai panasu kai is kartos i karta perduodamos stropiai ir net sropiausiai zmoniu klaidos ir nurodomas kaltininkas. kaip griuvo ne tik kolukiai, ( bet ir po karo krito ukininku ukiai), kaip isiro zmoniu sukurti gyvenimai , tai buvo kaip pasaulio pabaiga. Kai viena diena tu netenki visko; darbo, namu ir visko ka tu sukuriai. Vieni, (tie kas valde bendra kolukiu turta ir ne tik kaime, o ir mieste sedejo valdzioje,) nese tempe, (voge )viska kas po ranka pakliuvo, ( tapo oligarchais) reikia ar nereika, kiti (gal ziopsojo, galvodami apie sazine ar negalejima irgi pasiglemzti )su siaubu stebejo. Na kolukio valdzia ir rajono valdziai nelauke tarse viska tai yra privatizavo savo naudai, nes buvo galima , baisus laikai buvo. Taip kaimas (Ne kaimas, o kolukiai isgrobstyti kaip ir pries kara ukiai) ir zlugo, kiti ir nusirito ( nusigere be darbo) i alkoholio klana. Ka veikti , darbo nera zemes neturi nei skraidancios nei nuosavos ( kai kurie kolukieciai ir savo zemes neturejo ir pries kara, niekas ju nenuskriaude) , dar (miestuose) pradejo ir gamyklos ir fabrikai uzsidarineti ( tai komunizmo statybu krize, o ne Lanzbergio stebuklingoji lazdele sustabde pertekline gamyba. Dabar sunaikintas deficitas.)

   ATSAKYTI
Sevas 2019-06-12 09:55:58
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Šaunuolis, numirk iš juoko. Kieno subine reikėjo laižyti sovietmečiu, kad pasidaryti nepartiniu sovietiniu profesoriumi, ypač toks vidutinybė, kaip Landsbergis.   
Gimes LTSR 2019-06-09 22:21:57
Pranešti apie netinkamą komentarą
-7
Tikra tiesa apie juos...Lietuviskas MAIDANAS - jis viska issprestu ir isdeliotu i savas vietas...Nebutu buve Gorbaciovo,nebutu ir Lancsbergio sutves....O dabar....Ne tie Lietuva valdo....Mums nereikia pigios kaimynu elektros,nes ji su radiacija....Nereikia pigesnio benzino,nes jis is kaimynes Rusijos naftos pagamintas....Mes lietuviska kiauliena perkame Lenkijoje,nes taip pigiau....Pjauname miskus ir isvezame kitur,vietoj to,kad pigiu lietuvisku kuru sildytumes patys...Sakykit,kur logika !? Joo......   ATSAKYTI
Gimes LTSR 2019-06-09 22:27:57
Pranešti apie netinkamą komentarą
-5
Gal gerb.G.Nauseda pakeis kazka i geraja puse!?Laukiu ir tikiuosi,kad mano dukra(ir daug kitu)gales sugrizti ir laimingai kurti gyvenima cia...  
Nesitikek! 2019-06-10 11:13:59
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Nauseda tarnaus tau?  
Kas valdo? 2019-06-10 11:23:12
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
Jezovo pirstine pamirsai? Nostalgija komunistine traukia?   
Gimes LTSR 2019-06-11 07:27:04
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Na,tuos,kurie nebenori tarnauti liaudziai,nesunkiai liaudis ir nuimti gali ! Ar jau ir kariuomene ne is musu tarpo !!!??? Gal jau gana viena karta,ar dar ne !!!???  
Gimes LTSR 2019-06-11 07:32:24
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Kol patys nesusitvarkom su tokiais,tai tvarke rusai,dabar vokieciai,anglai ir amerikonai,ir dar kazkas....Tuok negrai vadovaus...Ir bus gerai,kentesim !!!???Esam darbsti tauta,ko truksta!?Proto ar drasos nusimesti nuo savo sprando tuos parazitus !?  
Sevas 2019-06-12 10:00:15
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Juo labiau, kad naftos produktai eina iš Rusijos, tik aplinkiniais keliais, prikimsdami tarpininkų kišenės ir be reikalo tuština musu  
mociute 2019-06-09 19:36:40
Pranešti apie netinkamą komentarą
-28
jau ta jurate ji negali taip rasyti kokia cia neapykanta kokie kolchozai visi dziaugiames nepriklausoma Lietuva nors mano pencija 230 as vistiek laiminga nes laisva   ATSAKYTI
Valerija 2019-06-09 22:49:08
Pranešti apie netinkamą komentarą
-6
Močiute, močiute Tu laisva nuo geresnio guvenimo
Stebiuosi tokių laisvės supratimu
Ką gyvenime matei gero su savo pensija
Neprieštarauja pati sau  
Anuke 2019-06-10 00:22:40
Pranešti apie netinkamą komentarą
-7
Mociute, nuo ko jus laisva? As irgi noreciau tokia buti. Aciu  
Nepriklausomybe 2019-06-10 11:17:35
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Teisingai mociute 2019-06-09 19:36:40 Gyvename ne okupuoti nei ruso, nei vokiecio... Skandinavai pas mus i svecius uzklydo...  
Sevas 2019-06-12 10:21:23
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tai ir būkite, gerbiamoji mociute, laiminga su 230 ir netrukdykite siekti but laimingu su 1230,su galimybe pabūti neuzgrobtoje paežerėje, neikirstame miško draustinyje, be valdžios ir tuzciu namų draustiniuose, be nezabotos gejiskos propogandos ir t.t.  
nesvarbu 2019-06-13 15:47:16
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
vaje vaje mat buvai prirista aciu lansbergiui kad tave islaisvino uztat visa tauta sunauja ir runkeliais ne tik isvadino bet ir sutrype  
irena 2019-06-09 19:20:41
Pranešti apie netinkamą komentarą
-46
ka pone jus cia rasote V Lanzbergis buvo ir bus nepriklausomos Lietuvos atkurejas prezidentas ir jokiu cia runkeliu nera mes visi gerbiami pilieciai ypac V Lanzbergis    ATSAKYTI
dalyve 2019-06-09 19:32:34
Pranešti apie netinkamą komentarą
-11
ka cia paistot!jis prexidentu niekad nebuvo ,jis tik seime seimo rusyje tupejo ir kviete visus atvaziuot apgint o po to paskelbe lietuva laisva ,visas jo darbas  
Pritariu! 2019-06-10 11:19:51
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
irena 2019-06-09 19:20:41  
irenai 2019-06-09 19:20:41 2019-06-10 12:04:39
Pranešti apie netinkamą komentarą
-12
V Lanzbergis buvo ir bus nepriklausomos Lietuvos atkurejas, bet ne prezidentas.  
Purvasklaida 2019-06-09 18:08:55
Pranešti apie netinkamą komentarą
-11
Prastuomenė išlindo iš fermų ir nuvertę kolpirmininkus savus pasiststė grobė, nes to nuvo geriai šmokę.Ta prsdtuomenė tapo viskuo.Buvo žiaurus nusikAalstamumas, nevaldoma šunauja gavo teises   ATSAKYTI
PatsPurvasklaida 2019-06-09 18:08:55 2019-06-10 11:30:59
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Prastuomene buvo ir liko. Tik ji nusigere. Jokiu kolukiu jie nei verte, nei neapvaginejo. Kazkoki leninizma primeni Purvasklaida 2019-06-09 18:08:55, buvo niekuo, tapo viskuo? Komunistiniai ponai pasiliko valdzioje ir iki siol valdo.   
Sevas 2019-06-12 10:28:03
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Teisingai rašote gerb Pats. Komuniagom nusibodo gyventi komuniagiskai, Komuniagos pasidare perestrojka, kaip buvo taip ir liko valdžioje, tik iš part sekretorių pasidarė prezidentais, parlamentarais... ir oficialiai valdo viską, kaip valdė neoficialiai, liaudies vardu  
močiutė 2019-06-09 14:45:59
Pranešti apie netinkamą komentarą
-6
..Dažnai ši neapykanta nėra aiškiai suvokiama???'' Kai kolūkius draskė, paprastas žmogus liko be nieko, o tie, kurie draskė, dabar vadinasi stambiaisiais ūkininkais. Lansbergių dinastija, būdama arogantiška, net ,,runkeliai ir avinai'' jems tapome, niekada nekentė paprasto Lietuvos žmogaus ir nekęs. Įdomu, kur dingo suaukotas Lietuvai auksas? Kodėl tuo niekas nepasidomi? Ir aplamai, nuo Lansbergių sklinda blogis ir tik blogis. Kerštingi, pikti ant visų, tik save temylintys. Argi už tokius aš eičiau balsuoti? Laisvę ne jie atkovojo, bet Lietuvos žmonės ir nėra ko jų čia pastoviai liaupsinti, tegu pagaliau nulipa nuo ,,sosto'' ir lenda į užmarštį, nes jiems niekada nedovanos kaimų išdraskymo, nuo kurio prasidėjo kaimo žmogaus gyvenimo žlugimas ir vietovių nykimas. Atėmė darbo vietas, paliko paprastą žemdirbį ,,ant ledo'', kad pastarojo vaikai turi bėgti laimės ieškoti svetur. Atsibuskite jūs pagaliau, koks ,,sovietmečio'' pasiilgimas, pripratimas, kolūkiuose žmonės darbą turėjo, galėjo pragyventi, o dabar... verkti norisi, kai pažiūri, kaip kaimai žlunga. Mokyklos juose uždaromos, poliklinikos, paštai. Tegu būna prakeikti, kurie taip pakenkė Lietuvos kaimui.
   ATSAKYTI
Alius 2019-06-10 07:05:51
Pranešti apie netinkamą komentarą
-6
Cia teisingai paaiskinta.  
Kita močiutė 2019-06-10 08:43:14
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Tikra tiesa, pritariu močiūtei  
manotiesa 2019-06-10 11:48:44
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Komunistiniai ponai pasiliko valdzioje ir iki siol valdo.
močiutė 2019-06-09 14:45:59 27-5
..Dažnai ši neapykanta nėra aiškiai suvokiama???'' Kai kolūkius draskė, paprastas žmogus liko be nieko, o tie, kurie draskė, dabar vadinasi stambiaisiais ūkininkais. Lansbergių dinastija, būdama arogantiška, net ,,runkeliai ir avinai'' jems tapome, niekada nekentė paprasto Lietuvos žmogaus ir nekęs. Įdomu, kur dingo suaukotas Lietuvai auksas? Kodėl tuo niekas nepasidomi? Dalis tiesos yra močiutė 2019-06-09 14:45:59
močiutė 2019-06-09 14:45:59Tebeverkia kolukiu komuniagos, pamirskite. (Nera ko zaizdu draskyti ir "Perduoti is kartos i karta... Atejo laikas pokyciams. Pokyciai naudingi buvo tiems, kas dabar gyvena pasiturinciai- turi net ne viena, o tris masinas. Turi net ne viena, o tris butus. Atsilikusiu, nesugebejusiu pasipelnyti is pokyciu,) žmonių,( likusiu suformuotom i komunizmo statybas), nuoskaudas, praeitis vertinimą ir tai, kodėl lietuviai, (buve komunistais) Vytautui Landsbergiui neatleidžia dėl sugriautų( komunistiniu) kolūkių. Pasak politikos mokslų specialistės, neapykanta konservatoriams perduodama iš kartos į kartą. Labai panasu kai is kartos i karta perduodamos stropiai ir net sropiausiai zmoniu klaidos ir nurodomas kaltininkas. kaip griuvo ne tik kolukiai, ( bet ir po karo krito ukininku ukiai), kaip isiro zmoniu sukurti gyvenimai , tai buvo kaip pasaulio pabaiga. Kai viena diena tu netenki visko; darbo, namu ir visko ka tu sukuriai. Vieni, (tie kas valde bendra kolukiu turta ir ne tik kaime, o ir mieste sedejo valdzioje,) nese tempe, (voge )viska kas po ranka pakliuvo, ( tapo oligarchais) reikia ar nereika, kiti (gal ziopsojo, galvodami apie sazine ar negalejima irgi pasiglemzti )su siaubu stebejo. Na kolukio valdzia ir rajono valdziai nelauke tarse viska tai yra privatizavo savo naudai, nes buvo galima , baisus laikai buvo. Taip kaimas (Ne kaimas, o kolukiai isgrobstyti kaip ir pries kara ukiai) ir zlugo, kiti ir nusirito ( nusigere be darbo) i alkoholio klana. Ka veikti , darbo nera zemes neturi nei skraidancios nei nuosavos ( kai kurie kolukieciai ir savo zemes neturejo ir pries kara, niekas ju nenuskriaude) , dar (miestuose) pradejo ir gamyklos ir fabrikai uzsidarineti ( tai komunizmo statybu krize, o ne Lanzbergio stebuklingoji lazdele sustabde pertekline gamyba. Dabar sunaikintas deficitas.)
  
gidas 2019-06-10 15:25:02
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
.....pagaliau tikra tiesa parase!   
Gimes LTSR 2019-06-11 07:42:41
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Dievui i ausi paskutiniai Jusu zodziai !!!!  
Antanas ŽEMAITIS 2019-06-15 08:44:02
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
,, tėveliui,, Landsbergiui nepriklausomybe buvo reikalinga tik tam, kad savo turtus susigrąžinti. Net specialiai dėl jo ir jo sulu buvo sukurtas įstatymas dėl žemės perkėlimo iš vienos vietos į kitą. Kai Ladzbergis savo smėlynu persikėlė į pavilni, įstatymas buvo panaikintas. Žemė yra nekilnojamas turtas, net ir sovietai tai pripažino, tik ne,, tėvelis,, su savo saika. Ladzbergis save laiko super patriotų Lietuvos, bet kažkodėl neatsisako sovietų valdžios suteikto profesoriaus vardo.   
Tomas 2019-06-09 13:42:07
Pranešti apie netinkamą komentarą
-6
Landsbergis pamiršo kad už laisvė iškovojo Lietuvos žmonės o ne jis jei nebūtų žmonės ėję prie televizijos bokšto kažin kaip vienas Landsbergis būtų iškovojęs dabar visa garbę sau prisiima   ATSAKYTI
mociute 2019-06-09 19:29:41
Pranešti apie netinkamą komentarą
-22
taip zmones buvo pagrindas bet vadovauti ir priimti ryztingus sprendimus galejo ti nedaugelis toks buvo lanzbergis zinoma ir jis padare klaidu mes visi zmones dekoju jam uz nepriklausomybe  
Joana 2019-06-10 09:50:24
Pranešti apie netinkamą komentarą
-16
Jei ne Landsbergis, su Brazu iki šiol sėdėtume TSRS sudetyje, kaip ir jis siūlė. Mes, studentai tuo metu, ėjome prie parlamento, bokšto, nes Landsbergis buvo vienontelis, kuris kalbėjo drąsiai ir šūdo nemalė. Dalyvavau visur ir tikrai žinau, kam turiu būti dėkinga už Laisvę.  
Asw 2019-06-09 12:46:27
Pranešti apie netinkamą komentarą
-25
Vargas tiem, kas nori gauti nedirbus, vargas jiems,kurie galvoja, kad kolchozus sugriove Lanzbergis. As pradirbau keturis metus vyriausiu specialistu, paskui isejau, nes viska dare kolukiu pirmininkaiir ju tarnai, nesiojo, dalinodi pajus po kruopelyte.Manjokio noro ir gailescio del sovietinio gyvvenimo, nors gavau ir pabuvau nemazai. Aciu sajudziui uzsugebejima atsiskirti is sovietinio lagerio, aciu Jelcinui, kuris isvede armija ir pripazino mus laisvais. Tad liekadirbti, kurti ir netingeti!   ATSAKYTI
močiutė 2019-06-09 14:49:23
Pranešti apie netinkamą komentarą
-7
Kolūkių pirmininkai ir tarnai vadovavosi Lansbergio leidimu, grobė pirmi, nes buvo duota tam laisvė, kai galėjai, dar buvo rubliai, už vieną jų nupirkti visą pastatą ar traktorių.
  
Oi 2019-06-09 15:35:59
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
Ir i pensiju kaupimo fondus pasideti(is suknisto minimumo),kad naujai valdziai vilos but uz ka pasistatyti.....  
irena 2019-06-09 19:32:03
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
teisingos mintys   

Top Video

Pamatę, ką veikia vairuotojas kitame automobilyje – vos galėjo patikėti
DABAR RODOMA
Pamatę, ką veikia vairuotojas kitame automobilyje – vos galėjo patikėti
DABAR RODOMA
Parodė, kaip greitai, paprastai ir tobulai supakuoti dovanas
DABAR RODOMA
Plikledis vos netapo lemtingu: užfiksavo kraują stingdančią akimirką
DABAR RODOMA
Nepaklausęs tėčio vaikinas labai pasigailėjo: dabar juokiasi visas internetas
DABAR RODOMA
Tarp gyventojų kilo panika: kiemuose užfiksavo nevaldomą pavojų
DABAR RODOMA
Reporterė netvėrė pykčiu: vyro poelgis tiesioginio eterio metu sukėlė sąmyšį
DABAR RODOMA
Dietistas atskleidė, kodėl stengiasi nevartoti pieno produktų
DABAR RODOMA
Automobilių mokestis Lietuvoje: koks scenarijus yra realiausiais
DABAR RODOMA
32 Valančiūno taškai neišgelbėjo „Grizzlies“
DABAR RODOMA
Kulvinskytė prakalbo apie šeimos pagausėjimą: to laukia visa šeima
REKLAMA
Prezidentūroje įžiebta eglė (nuotr. Fotodiena.lt)
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad rinkimų į Seimą kartelės nuleidimas jam atrodo kaip išskaičiavimas prieš parlamento rinkimus, tačiau kol kas neatskleidžia, ar vetuos ...
Čepkelių nealkoholinis gėrimas (nuotr. stop kadras)
Nealkoholinės netrauktinės reklamos būti negali. Mat už tokią savo produkto reklamą „Vilniaus degtinei“ skirta beveik 6 tūkstančių eurų bauda. Atlikę tyrimą kontrolieriai ...
vaikas (Fotodiena.lt /R. Dačkus)
Pažadus dėl vaiko pinigų kitąmet valdžia jau mažina. Pritrūkę pinigų, valdantieji pripažįsta, kad išmoką už vaiką kitąmet didinti 20-čia eurų nepavyks, tad lieka prie ...
Gitanas Nausėda (nuotr. stop kadras)
Mūsų prezidentas Gitanas Nausėda Briuselyje uždainavo „Ant kalno mūrai“… Tiesa, ne solo partiją – Nausėda prieš svarbų Europos biudžeto ir klimato programos svarstymą ...
Gitanas Nausėda (nuotr. SCANPIX)
Prezidentas Gitanas Nausėda ketvirtadienį paragino Europos Sąjungą (ES) pratęsti sankcijas Rusijai. Pasak jo, Maskva dar turi įgyvendinti įsipareigojimus, prisiimtus per ...
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay

Top Video

Pamatę, ką veikia vairuotojas kitame automobilyje – vos galėjo patikėti
DABAR RODOMA
Pamatę, ką veikia vairuotojas kitame automobilyje – vos galėjo patikėti
DABAR RODOMA
Parodė, kaip greitai, paprastai ir tobulai supakuoti dovanas
DABAR RODOMA
Plikledis vos netapo lemtingu: užfiksavo kraują stingdančią akimirką
DABAR RODOMA
Nepaklausęs tėčio vaikinas labai pasigailėjo: dabar juokiasi visas internetas
DABAR RODOMA
Tarp gyventojų kilo panika: kiemuose užfiksavo nevaldomą pavojų
DABAR RODOMA
Reporterė netvėrė pykčiu: vyro poelgis tiesioginio eterio metu sukėlė sąmyšį
DABAR RODOMA
Dietistas atskleidė, kodėl stengiasi nevartoti pieno produktų
DABAR RODOMA
Automobilių mokestis Lietuvoje: koks scenarijus yra realiausiais
DABAR RODOMA
32 Valančiūno taškai neišgelbėjo „Grizzlies“
DABAR RODOMA
Kulvinskytė prakalbo apie šeimos pagausėjimą: to laukia visa šeima
Skandalas Panevėžio policijoje: pavyzdinis kriminalistas augino kanapes
DABAR RODOMA
Skandalas Panevėžio policijoje: pavyzdinis kriminalistas augino kanapes
DABAR RODOMA
Strazdauskaitės artimųjų advokatas: dėmesys tėvams neduoda užmiršti tų kančių
DABAR RODOMA
Sužalotos mergytės iš Vilkaviškio 19-metė motina tepasakė vieną žodį
DABAR RODOMA
Kainų ekspertai: prekybininkai naudojasi paskutine proga daugiau užsidirbti
DABAR RODOMA
Už nealkoholinę Čepkelių netrauktinę – bauda
DABAR RODOMA
Pritrūko lėšų: valdžia mažina pažadus dėl vaiko pinigų
DABAR RODOMA
Lietuviai šventėms išsiruošė į pajūrį: tokio bumo kaip šiemet – dar nematę
DABAR RODOMA
Mockus „MG Baltic“ bylos apklausoje: negirdėjau nė vieno prašymo
DABAR RODOMA
„Dienos komentare“ – Skirmantas Malinauskas
DABAR RODOMA
Jaudinantis dukros ir tėvo susitikimas: ištars lemtingus žodžius
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų