Pajusk melodijos grožį, harmonijos darną ir formos tobulumą. Įsiklausyk į atgimstančios gamtos garsus ir supkis ant bangų galingos garsų jūros. Stiprinkis muzikos jėga - tegu ji užvaldo tave nevaržoma energija ir dovanoja džiaugsmingo pakylėjimo akimirkas!

Trisdešimt trečią kartą melomanus kviečia „Klaipėdos muzikos pavasaris“ - seniausias muzikinis festivalis Lietuvoje. Ekspresyvumu, didingumu,  įspūdingumu išsiskiriantys festivalio koncertai – tai galingas klasikinės muzikos ir bundančio pavasario jėgos proveržis!

Klaipėdos koncertų salės rengiamo XXXIII-ojo “Klaipėdos muzikos pavasario” programą sudaro dešimt renginių - aštuoni koncertai ir du videoklubai. Joje galima įžvelgti net keletą miniciklų: keturis kartus klausysimės kamerinių orkestrų  muzikavimo, trijuose žavės dainininkų pasirodymai, trys koncertai skiriami vieno kompozitoriaus kūrybai, du vakarus praleisime su išskirtine asmenybe... Iš viso šiame festivalyje dalyvaus gausiausias iki šiol čia koncertavusių užsienio atlikėjų būrys – net šeši solistai ir dirigentas. Su geriausiais Lietuvos kolektyvais jie rengia programas specialiai „Klaipėdos muzikos pavasariui“.

Operos galia ir orkestras, kurio skambesys niekada nepaliauja žavėti

Festivalio idėją įtikinamiausiai perteikia simfoninių orkestrų pasirodymai. Atidarymo koncerte „Operos galia“ pirmą kartą Klaipėdoje išgirsime Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro simfoninį orkestrą. Dirigento Martyno Staškaus sudarytoje programoje skambės Giuseppe‘s Verdi, Giacomo Puccini‘o, Georges Bizet, Leo Delibo, Richardo Vagnerio operų bei baletų ištraukos. Su orkestru muzikuos puikūs solistai, beje, buvę klaipėdiečiai ar čia studijavę muzikos mokslus: sopranai Joana Gedmintaitė, Inesa Linaburgytė, Sigutė Stonytė ir tenoras Audrius Rubežius.

REKLAMA

„Orkestras, kurio skambesys niekada nepaliauja žavėti“ – taip festivalis pristato Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro koncertą. Šis ypač Klaipėdoje laukiamas kolektyvas, diriguojamas meno vadovo ir vyriausio dirigento Gintaro Rinkevičiaus, pasirodys su tarptautinį pripažinimą pelniusia ir dar uostamiestyje nė karto nekoncertavusia smuikininke Liana Isakadze (Vokietija).

Simfoniniai etiudai fortepijonui

Ypatingas šiemetinio festivalio svečias – fortepijono virtuozas Alexander Palei (JAV). Šios charizmatiškos asmenybės pasirodymai Klaipėdos koncertų salėje tampa ypač laukiama intriga.

A. Palei‘ui, atrodo, įkandami visi muzikos stiliai, jam nieko nėra neįmanomo. Jo atlikimui būdingos skirtingiausiomis ir turtingiausiomis garso spalvos: skaidrūs pasažai ir dramatiškos akordų kaskados, energingos repeticijos  ir subtiliausias piano. Fenomenali atmintis leidžia atlikėjui sudėtingiausias partitūras mokytis atmintinai, net neprisiliečiant prie instrumento. O kokia fizinė jėga slypi tvirtuose jo pirštuose! Tad pianisto rečitalis “Simfoniniai etiudai fortepijonui“ taip pavadintas ne tik dėl jame atliekamo Roberto Schumanno kūrinio, bet ir dėl A. Palei‘aus sugebėjimo fortepijoną priversti skambėti kaip simfoninį orkestrą.

Klaipėdos kamerinio orkestro iššūkiai

Klaipėdos kamerinis orkestras festivalyje pasirodys net du kartus. Tikras iššūkis orkestrui taps koncertas su Alexanderiu Palei‘umi, kuris gros ir diriguos visus šešis Johanno Sebastiano Bacho klavyrinius koncertus. Tiesioginis dirigavimas nuo fortepijono – naujas šio atlikėjo amplua.

Kitam KKO koncertui diriguos belgas Danielis Gazonas, solistė – sparčiai karjerą Londono „Covent Garden“ ir kitose užsienio teatrų scenose daranti Liora Grodnikaitė (mecosopranas). Išskirtinumo šiai programai suteikia Claude‘o Debussy „Fauno popietės“ preliudo bei Gustavo Mahlerio „Keliaujančio pameistrio dainų“ aranžuočių nedideliam orkestrui pasirinkimas. Na, o koncerto pavadinimą "Klaipėdos kamerinis orkestras sveikina pavasarį“ inspiravo Aarono Coplando siuita „Apalačių pavasaris“.

REKLAMA

Beje, su pastarąja programa klaipėdiečių orkestras debiutuos Lietuvos nacionalinės filharmonijos repertuare.

Garsų prasmė ir grožis įstabus

KKS ir LNF bendradarbiavimo sutarties išdavoje Klaipėdoje vėl pasirodys Lietuvos kamerinis orkestras, diriguojamas Roberto Šerveniko. Jo koncerte „Garsų prasmė ir grožis įstabus“ klausysimės unikalaus balso (kontratenoras) savininko Yanivo d'Or‘o (Izraelis) bei  perkusininko Pedro Carneiro‘s (Portugalija). Skambėsiančios praeities kūrėjų George‘o Friderico Handelio, Christopho Willibaldo Glucko bei Wolfgango Amadeus Mozarto operų ištraukos leis pasimėgauti neįprastu dainavimu, kurį reta gamtos dovana apdovanoti artistai teikia mūsų amžiaus klausytojams. O Johanno  Sebastiano Bacho ir Ney‘aus Rosauro kūriniai stebins perkusisto išradingumu ir virtuoziškumu.  

Publikai patraukli ir stilistiškai gryna orkestro „Camerata Klaipėda“ programa pavadinta „300 metų Vivaldi“. Joje solo partijas atliks kolektyvo lyderis smuikininkas Vilhelmas Čepinskis bei obojininkas Philipp Nodel (Rusija).

Didžiųjų polifonijos meistrų šedevrai „Aukuro“ ir „Jaunos muzikos“ interpretacijoje


Klaipėdos choras „Aukuras“ ir Vilniaus savivaldybės choras „Jauna muzika“ rengia bendrą projektą, kuris bus pristatytas abiejuose miestuose. Jų pasirinkti ir koncertuose retai atliekami Venecijos bei flamandų didžiųjų polifonijos meistrų šedevrai - Orlandus Lassus, Luca Marenzio, Giovani Gabrieli ir kitų Renesanso autorių kūriniai - turėtų suintriguoti ne vieną muzikos gurmaną. Koncertams diriguos minėtų kolektyvų vadovai Alfonsas Vildžiūnas ir Vaclovas Augustinas.



Įdomūs susitikimai videoklubuose

Festivalis kvies į du videoklubo renginius, vyksiančius koncertų salės I aukšto foje. Videoklube „Šokio deivė  Maja Pliseckaja“ viešės ir įžymiosios balerinos kūrybą komentuos LNOBT baleto trupės vadovė Tatjana Sedunova. Vaizdo fragmentai primins įspūdingiausias akimirkas iš M. Pliseckajos pasirodymų.


Rašyti komentarą...
a
as
2009-01-28 18:30:40
Pranešti apie netinkamą komentarą
sudu kruva
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (1)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų