Priešmenstruacinio sindromo požymiai: štai kaip efektyviai juos suvaldyti

Priešmenstruacinis sindromas – vienas dažniausiai pasitaikančių vaisingo amžiaus moterų negalavimų, susijusių su mėnesinėmis arba, kitaip, menstruacijomis. Mėnesinės – tai cikliškai pasikartojantis kraujavimas iš makšties, kuris yra visiškai natūralus procesas, rodantis, kad moteris gali pastoti. Menstruacijos yra labai svarbi vaisingumo ciklo dalis – tai cikliškas reprodukcinės sistemos pasikeitimas, be kurio negalėtų būti nei vieno iš mūsų.

Nors mėnesinės yra visiškai natūralus ir svarbus gamtos procesas, jis net iki 90 procentų moterų gali sukelti itin nemalonius reiškinius. Tad būtent priešmenstruacinis sindromas įvardijamas kaip vienas dažniausių tokių su mėnesinėmis susijusių negalavimų, kai moteris prieš naujo ciklo pradžią patiria daug emocinių ir fizinių nepatogumų.

Ne paslaptis, kad dažniausiai skundžiamasi nuotaikų kaita, tinimais, silpnumu, virškinimo sutrikimais, sunkiai valdomomis emocijomis, pilvo apačios skausmais. Tokie nemalonūs potyriai labai trikdo gyvenimo kokybę. Taigi pakalbėkime apie priešmenstruacinį sindromą (PMS) plačiau ir aptarkite, kokiais nesudėtingais būdais būtų galima sau padėti.

REKLAMA

Dėl kokių priežasčių išsivysto PMS?

PMS apibūdinamas kaip tam tikrų simptomų kompleksas, kuris atsiranda antrojoje mėnesinių ciklo pusėje ir išnyksta jau prasidėjus mėnesinėms. Vienos moterys fizinių ir emocinių nepatogumų beveik nejaučia, kitoms šie negalavimai reiškiasi itin ryškiai ir gali padaryti jas praktiškai nedarbingomis. Sudėtingiausia tai, kad nežinomas tikslus PMS pasireiškimo mechanizmas. Manoma, kad daugiausiai įtakos šių simptomų pasireiškimui turi keletas faktorių:

· Cikliniai hormonų pokyčiai – moters organizme tam tikru reprodukcinio ciklo momentu vienų hormonų koncentracijos yra didesnės nei kitų, o bėgant dienoms gali pradėti vyrauti kiti hormonai – tokius pasikeitimus kiekviena moteris išgyvena skirtingai – vienos jaučia labai ryškius krūtinės jautrumo pasikeitimus, o kitos – ne vienas labai vargina pabrinkimai ir tinimai, o kitas – ne ir panašiai;

· Cheminiai procesai smegenyse taip pat nulemia fizinius, emocinius, pažintinius pasikeitimus;

· Manoma, kad itin daug įtakos ryškesniems PMS simptomams gali turėti psichologinė moters būsena. Tarkime, jei ji jau serga depresija ar kenčia nuo generalizuoto nerimo

sutrikimo, tuomet visi fiziniai ir ypač emociniai nusiskundimai gali būti žymiai didesnio intensyvumo nei visiškai sveikai moteriai, kurios emocinė būklė yra stabili.

Kokie dažniausiai pasitaikantys PMS simptomai?

Pagrindinius PMS simptomus galima suskirstyti į dvi dideles grupes, susijusias su fiziniais ir su emociniais pasikeitimais/ nusiskundimais ar negalavimais.

Dažniausiai pasireiškiantys fiziniai nusiskundimai susiję su padidėjusiu skysčių kaupimusi (audinių tinimais ir pabrinkimu), galvos skausmais (kurie gali būti panašūs ir į migreninius), raumenų ir sąnarių skausmais, virškinimo sutrikimais ir pilvo pūtimu, krūtų jautrumu, odos bėrimais (atsiranda spuogų), bendru silpnumu ir kt.

Emociniai sutrikimai dažniausiai susiję su stipriu nuotaikų svyravimu, padidėjusiu jautrumu ir verksmingumu, įtampa ir nerimu, dirglumu, pykčio (ar priešingai – džiaugsmo) protrūkiais. Moteriai gali labai stipriai padidėti apetitas, reikšmingai sumažėti darbingumas, suprastėti miegas ir atsirasti dėmesio sutrikimų – šie ir kiti simptomai gali būti ir fizinių, ir emocinių sutrikimų derinio pasekmės.

REKLAMA

Ypač moterys išgyvena dėl keliais kilogramais padidėjusio svorio ir to, kad viskas atrodo nudažyta kur kas juodesnėmis spalvomis. Vis dėlto net ir sunkiausi PMS simptomai paprastai baigiasi kartu su naujo ciklo pradžia arba bent jau per kelias dienas nuo tada, kai prasideda mėnesinės.

Trumpai apie PMS simptomų valdymą

PMS gydymas ir valdymas priklauso nuo to, kokio intensyvumo simptomus moteris patiria ir kokie simptomai yra išreikšti labiausiai. Tarkime, jei jaučiami tik nesudėtingi virškinimo sutrikimai, tuomet gali pakakti šiek tiek pakeisti mitybą – atsisakyti labai sūraus, nesveiko ir sunkiai virškinamo maisto, bent kurį laiką negerti kavos ir gazuotų gėrimų, rinktis daugiau vaisių ir daržovių, sriubų bei grūdinių košių.

Vanduo svarbus – jo kiekio nereikėtų mažinti, tačiau geriausia rinktis negazuotą mineralinį vandenį. Vertėtų vengti pilvą intensyviau pučiančių produktų ir alkoholio, nes jis tik dar labiau paaštrina patiriamus simptomus (kaip ir rūkymas).

Pilvo pūtimą simptomiškai lengvina simetikonas, kurio yra Espumisan Easy burnoje tirpstančiose granulėse. Taip pat labai svarbu vengti streso, stengtis mažiau dirbti, šiek tiek daugiau pailsėti. Labai tinkama lengva fizinė mankšta, nes ji ne tik padeda suaktyvinti medžiagų apykaitos procesus, bet ir gerina emocinę būklę. Jei simptomai labai ryškūs ir stipriai menkina moters gyvenimo kokybę, gydytojas gali apsvarstyti ir kitų

vaistinių preparatų skyrimą. Dažniausiai skiriama nesteroidinių vaistų nuo uždegimo (veiksmingai malšinančių skausmą), antidepresantų, skysčių išsiskyrimą palengvinančių vaistų (diuretikų) ir hormoninių preparatų.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų