• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Beveik pusė lietuvių, gamindami maistą, vadovaujasi patirtimi ir drąsiai improvizuoja naudodami prieskonius. Griežtai patiekalų receptūros laikosi vos keli procentai šeimininkaujančiųjų virtuvėje. Tiesa, pirkdami prieskonius šalies gyventojai taupo, tačiau minimus produktus įtraukia ir į užsienyje planuojamų įsigyti prekių sąrašus. Šiuos duomenis atskleidusios apklausos iniciatorė, vienų populiariausių prieskonių „Santa Maria“ platintoja, rengia pirmuosius Lietuvoje Prieskonių karaliaus/karalienės rinkimus.

Beveik pusė lietuvių, gamindami maistą, vadovaujasi patirtimi ir drąsiai improvizuoja naudodami prieskonius. Griežtai patiekalų receptūros laikosi vos keli procentai šeimininkaujančiųjų virtuvėje. Tiesa, pirkdami prieskonius šalies gyventojai taupo, tačiau minimus produktus įtraukia ir į užsienyje planuojamų įsigyti prekių sąrašus. Šiuos duomenis atskleidusios apklausos iniciatorė, vienų populiariausių prieskonių „Santa Maria“ platintoja, rengia pirmuosius Lietuvoje Prieskonių karaliaus/karalienės rinkimus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vasario mėnesį vykdyta internautų apklausa atskleidė, kad 49 proc. respondentų, gamindami maistą, prieskonius naudoja vadovaudamiesi ankstesne patirtimi ir žino, kurie prieskoniai kokiems patiekalams tinka. Šiek tiek mažiau – 44 proc. apklaustųjų nurodė, jog prieskonių naudoja gausiai ir kiekvieną kartą gamindami improvizuoja. Naudojantieji tik druską, pipirus bei griežtai besilaikantieji patiekalo receptūros nurodė vos daugiau nei po 3 proc. respondentų.

REKLAMA

„Vienas įdomiausių apklausos rezultatų – atsakymai į klausimą, kur perkami prieskoniai. Nors didžioji dalis – 92 proc. apklaustųjų nurodė prieskonius perkantys maisto prekių parduotuvėse, beveik penktadalis jų prieskonių taip pat įsigyja specializuotose parduotuvėse bei užsiaugina patys. Tokį atsakymą pateikė atitinkamai 19 ir 18 proc. apklausos dalyvių, o paprašyti nurodyti vietas, kur dar perka prieskonius, dažnas minėjo užsienį“, – sako „Santa Maria“ marketingo vadovė Dainė Šidlienė.

REKLAMA
REKLAMA

Vis tik, pripažįsta ji, apklausa patvirtino ir kai kuriuos išankstinius spėjimus: pirkdami prieskonius, lietuviai stengiasi sutaupyti. Daugiau nei 37 proc. apklaustųjų nurodė, jog prieskonių įsigyja tuomet, kai prekybos vietose vyksta akcijos. Beveik trečdalis (30 proc.) perka juos tada, kai namie baigiasi naudojami prieskoniai, o vos daugiau nei ketvirtadalis (26 proc.) – kai planuoja gaminti patiekalą ir namuose neturi jam reikalingų prieskonių. Kas šeštas (17 proc.) dažniausiai vienu pirkimu prieskoniams išleidžia iki 5 litų, kas antras (52 proc.) – 6–10 litų, kas penktas (22 proc.) – 11–20 Lt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tai, kad išradingumo lietuviams netrūksta, patvirtino ir atsakymai į klausimą, kur dar, be maisto gaminimo, naudojami prieskoniai: 9 proc. juos vartoja kaip arbatas, 4 proc. – kaip kosmetikos priemones, o 3 proc. prieskonius naudoja kuriant rankdarbius: dekoracijas, aksesuarus ir pan. Iš viso apklausoje dalyvavo 360 respondentų.

REKLAMA

Siekdama paskatinti tiek moteris, tiek vyrus būti dar drąsesniais virtuvėje bei atskleisti savo kulinarinius gabumus, „Santa Maria“ organizuoja pirmuosius Lietuvoje Prieskonių karaliaus/karalienės rinkimus. Norintys juose dalyvauti ir susirungti dėl karūnos bei vertingų prizų iki kovo 1 d. gali registruotis „Santa Maria“ „Facebook“ paskyroje: http://on.fb.me/VxE7H7

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų