JAV federacinė aviacijos administracija stengiasi išsiaiškinti, kodėl pastaraisiais mėnesiais šalyje išaugo pilotų bei oro eismo kontrolierių klaidų skaičius, rašo „news.com.au“.
Bent šešios rimtos klaidos, galėjusios vesti prie lėktuvų susidūrimo, per pastaruosius mėnesius įvykdytos Anchorage, Čikadoje, Hiustone, San Franciske bei Brubanke.
Keletą kartų pilotai kursą pakeitė paskutinę minutę, įrangai perspėjus apie galimą susidūrimą.
„Šį pavasarį nutiko keletas incidentų, tad manau, jog tai lėmė mūsų išaugusį susirūpinimą dėl rizikos ir norą išsiaiškinti, kas negerai“, - kalbėjo Aviacijos administracijos atstovas Robertas Tarteris.
Be itin rimtų klaidų, pastebėtas ir išaugęs skaičius atvejų, kuomet lėktuvai nepaiso minimalaus atstumo, laikomo skrydžių saugumo esminiu elementu. Per metus rimtų taisyklių pažeidimų skaičius išaugo iki 3,28 iš milijono skrydžių ( pernai jis buvo 2,44 iš milijono).
Administracija pradėjo naują programą, skatinančią skrydžių kontrolierius pranešti apie savo klaidas. Už tai jie nebaudžiami, tačiau stengiamasi pastebėti bendras tendencijas. Rengiami specialūs susitikimai su pilotais bei kontrolieriais, pastarieji dalyvauja kursuose, kur simuliuojamas skrydis piloto kabinoje, taip stengiantis parodyti pilotų perspektyvą.
Per pastarąjį dešimtmetį oro nelaimių skaičius ženkliais sumažėjo. Tą lėmė ištobulėjusi technika, pavyzdžiui, susidūrimo išvengimo sistemos, pranešančios apie per arti esančius objektus.
Tačiau kai kurie aviatoriai tikina, jog pilotai pradėjo per daug pasitikėti įranga, taip sumenkindami savo sugebėjimus.