Į Kretą vilniečiai gyventi išvyko dėl vaikų sveikatos: įkūrė svajonių viešbutį (nuotr. tv3.lt fotomontažas)

Gyvenimas Graikijos saloje Kretoje skamba įspūdingai, ypač tada, kai esi atsakingas už svetingumą ir gyveni savo paties įkurtame viešbutyje. Tokiu saulėtu gyvenimo ritmu Kretoje gyvena lietuviai Jurga ir Mindaugas Žilinskai. Kaip atrodo jų gyvenimas Graikijoje, galite pamatyti laidoje „Lietuvis pas lietuvį“.

Vilniečiai Jurga ir Mindaugas Žilinskai Kretoje gyvena jau aštuonerius metus. Į Graikiją šeima išvyko, kuomet mažiausiai jų atžalai buvo vos vieneri metukai.

„Į Graikiją išvykome dėl vaikų sveikatos, kadangi juos kankino atopinis dermatitas. Pabandžius pagyventi porą mėnesių Graikijoje pamatėme, kad jų odos būklė čia gerėja, tad taip ir atsidūrėme Kretos saloje“, – pradeda pasakoti Jurga.

Sprendimas gyventi saulėtoje Graikijoje

Motinystės atostogų metu, J. Žilinskienė kartu su vaikais nusprendė išvykti pagyventi į saulėtąją Graikiją, o jos vyras Mindaugas kartu su vyriausiuoju sūnumi, kuris tuo metu mokėsi antroje klasėje liko dirbti Lietuvoje.

Dabar moteris juokiasi, kad tuo metu būdama motinystės atostogose vis kurdavo planus, kaip būtų smagu pasilikti ir gyventi šiltuose kraštuose, tačiau visuomet žinojo, kad vidinis balsas tokias svajones nuvys į šalį ir grąžins į realybę. Visgi, svajonės tapo realybe netikėčiausiomis sąlygomis:

„Atvykęs vyras kartu su sūnumi po trijų mėnesių į Graikiją negalėjo atsistebėti, kaip pagerėjo vaikų sveikata. Pamatęs rezultatus pasakė, kad sprendimas priimtas, teks likti čia su visam, nors prieš tai sakydavo, kad su trimis vaikais darbo tikrai nemes (juokiasi). Išgirdusi jo tokį pareiškimą negalėjau patikėti, sakiau, kad išprotėjo, nes pasidarė mažų mažiausiai baisu.“

Visgi, teigiama Graikijos klimato nauda vaikų sveikatai pastūmėjo šeimą priimti sprendimą ir išsikelti gyventi į Kretos salą. Jurga neslepia, kad iš pradžių vaikams prisitaikyti buvo kiek sunku, kadangi teko eiti į graikišką mokyklą, tačiau proveržio ilgai laukti netruko ir jau po pusės metų vaikai puikiai kalbėjo vietine kalba.

„Tuo metu neklausėme vaikų, ką jie mano ar elgiamės teisingai. Dabar, kai jau jie yra paaugliai būtų sunkiau juos kažkur išsivežti, nes kiekvienas turi savo nuomonę ir panašiai, tačiau jiems dar būnant mažyliams paėmėme ir išvykome. Lietuvoje liko šeima, draugai, tačiau jie niekur nedingo, nes tai jie atvyksta pailsėti pas mus, tai mes grįžtame kuriam laikui į Lietuvą. Palaikome ryšius vieni su kitais“, – teigia J. Žilinskienė.

Jaukus ir mielas savas viešbutukas

Pasiteiravus, kaip kilo mintis atidaryti savo viešbutį ir užsiimti verslu turizme, Jurga sako, kad palikus darbus Lietuvoje ir atvykus gyventi į Graikiją buvo kilusios ir kitos idėjos. Pavyzdžiui, viena jų buvo užsiimti medienos eksportu, tačiau galiausiai šeima liko prie nuomos verslo.

„Atvykę kiekvieną vakarą sėdėjome ir galvojome ką galime nuveikti, kurdavome visas svajones ir ieškojome galimybių. Lietuvoje aš dirbau valstybiniame sektoriuje, o Mindaugas – privačiame, kadangi buvome abu ekonomistai.

Tų idėjų buvo visa virtinė, nes supratome, kad jeigu reikės, dėl vaikų viską galėsime padaryti. Idėja įkurti viešbutuką kilo tada, kai sugalvojome, jog norime turėti ką nors nuomai jaukiai įrengus pagal save“, – pasakoja Jurga apie išsipildžiusią svajonę įkurti viešbutį.

Pasak moters, jų viešbutis labai įdomus – kai žmonės jį žino, jis yra pastebimas kiekvienam, o nežinantiems – visai nesimato nuo gatvės. „Tik maudantis jūroje pamatai, kad ant kalno stovi gražus namas“, – priduria šypsodamasi pašnekovė.

Jurga atvirauja, kad viešbutis laukė būtent jų šeimos, nes buvę šeimininkai nenorėjo jo imtis, kadangi pastatas buvo apleistas, reikalavo daug darbo ir lėšų:

„Jo niekas nenorėjo, atrodo, kad tikrai buvo tarsi mums skirtas. Į jį sudėjome visas savo santaupas, daug dirbome, kol jį atstatėme. Ir dabar kiekvienais metais vis jį patobuliname. Jis buvo lyg svajonės išsipildymas, nes tikriausiai yra daug žmonių, kurie kartais pasvajoja kaip smagu būtų gyventi viešbutyje, tad tą svajonę ėmėme ir labai greitai įgyvendinome.“

Į svečius pas Žilinskus atvyksta gyventojai iš viso pasaulio, tačiau didžioji dauguma jų yra tautiečiai, kurie iš lūpų į lūpas sužino apie šeimos viešbutį Kretoje ir nusprendžia atvykti būtent čia apsistoti ir paatostogauti.

Jurga juokauja, kad lankytojų sulaukę yra ne tik iš Lietuvos, bet ir Japonijos, Amerikos, Brazilijos, visos Europos. „Tik iš Afrikos nėra tekę priimti svečių“, – žaismingai priduria ji.

Gyvenimas Graikijoje

Neretai daugelis mano, kad gyvenimas saulėtuose kraštuose yra nesibaigiančios atostogos. Tokiam požiūriui J. Žilinskienė taip pat yra linkusi pritarti, tačiau visgi priduria, kad anksčiau ar vėliau susitaikai, nes yra ir kita gyvenimo pusė:

„Mūsų darbas yra užtikrinti svečiams komfortą, nes juk būna, kad dingsta ir elektra ir vanduo, todėl tenka greitai reaguoti ir tvarkyti situaciją. Viešbutis yra mūsų darbas. Kiekvieną lankytoją reikia pasitikti su šypsena, nes tik išleidus vienus, leki tvarkyti apartamentų ir juos ruošti atvykstantiems iš oro uosto kitiems svečiams.

Tai būna, kad kažkuris vienas lieka tvarkytis, o kitas važiuoja pasitikti ir parsivežti. Kai galiausiai po dešimtu prakaitu viską sutvarkęs prisėdi, žiūrėk, jau ir Mindaugas grįžo su svečiais, kurie sako: „O, kaip faina, sėdi sau čia, ilsiesi“ (juokiasi).

Iš tiesų, per tą skubėjimą, darbus kartais ir mes nepamatome to, kas kitiems patraukia akį, todėl sulaukus replikos, kaip čia yra gražu aplinkui pas mus, sustoji ir pagalvoji, kad tikrai – labai gražu.“

Moteris kalbėdama šypsosi, kad ir pati pirmus tris metus mėgavosi supančiu grožiu, tačiau laikui bėgant įsisukus į darbus ir buitį, teko prie jo priprasti.

Pasiteiravus, kas jai pačiai labiausiai patinka gyvenant Grakijoje, pašnekovė atvira, kad labiausiai žavesį kelia galimybė gyventi šia jūros.

„Yra nuostabu, kai kiekvieną dieną gali nueiti iki jūros ir joje nusimaudyti ne vieną, o kelis kartus. Tai yra tikras gėris sveikatai ir veikia kaip meditacija. Taip pat ir vietiniai žmonės yra nuostabūs, kai galiausiai tave priima į šeimą, nes graikai į užsieniečius žiūri šiek tiek per atstumą. Tačiau, kai stengiesi kalbėti jų kalba, jie tai labai vertina.

Jie taip pat yra labai atsidavę ir atiduoda visą savo svetingumą, todėl kiekvienas atvykęs tą tikrai pajaučia, o paskui, jau žiūrėk matai, kad ir nevietiniai stengiasi nuo to neatsilikti, atveža alyvuogių, vyno, vaisių nupirkę.

Blogoji Graikijos pusė yra biurokratizmas. Lietuvoje ties tuo esame labai pažengę, tačiau, kadangi atvykome čia į svečią šalį, turime priimti jų taisykles ir prie jų prisitaikyti. Tad, džiaugiamės tuo, ką turime, o į tai, kas nėra labai malonu – pražiūrime“, – šypsosi Jurga.

Kaip atrodo Žilinskų gyvenimas Graikijos saloje ir su kokiais iššūkiais tenka susidurti būnant viešbučio savininkais pamatysite laidoje „Lietuvis pas lietuvį“ jau šiandien, 17.15 val., per žiūrimiausią televiziją TV3.