Rašyti komentarą...
Nuorodą nukopijuota

Lenkija trečiadienį uždraudė Baltarusijos oro bendrovėms organizuoti skrydžius jos oro erdvėje, Europos Sąjungai imantis šią savaitę sutartų sankcijų Minsko režimui po incidento, kai buvo priverstinai nutupdytas civilinis orlaivis ir sulaikytas juo skridęs opozicijos aktyvistas.

REKLAMA

„Ministrų Taryba priėmė draudimą įskristi į Lenkijos oro erdvę orlaiviams, naudojamiems oro vežėjų iš Baltarusijos“, – per „Twitter“ parašė vyriausybės atstovas Piotras Mulleris.

Skrydžių draudimas į Lietuvą: pokyčiai paveiks 2 Baltarusijos aviakompanijas

Naujienų portalas tv3.lt primena, kad Lietuvos draudimas nuo ketvirtadienio į šalies oro erdvę įskristi Baltarusijos oro vežėjams paveiks dvi aviakompanijas – valstybinę Baltarusijos oro bendrovę „Belavia“ ir tos šalies krovinių vežėją „Rubystar Airways“, pranešė skrydžių valdymo bendrovė „Oro navigacija“. 

Be to, į Baltarusiją ir iš jos nuo antradienio nebegali skraidyti Kauno bendrovė „Transaviabaltika“.

Pasak „Oro navigacijos“ komunikacijos vadovės Linos Nuobarienės, praėjusią savaitę „Belavia“ ir „Rubystar Airways“ Lietuvos oro erdve pasinaudojo nedaug – 21 kartą.

„Tai nėra daug, jie net neįeina į TOP 25-tuką. Tai nėra dideli tranzito skaičiai. Mes tranzitinių skrydžių turėjome praėjusį mėnesį 7,5 tūkstančio“, – BNS sakė L. Nuobarienė. 

„Oro navigacijos“ duomenimis, tiek „Transaviabaltika“, tiek „Belavia“ iki šiol iš Minsko į Vilnių ir atgal skraidė keturis-šešis kartus per parą. 

„Neskaičiuojant neplaninių privačių skrydžių, kurie kartas nuo karto iš Minsko ar į jį taip pat pasitaikydavo“, – sakė L. Nuobarienė. 

Draudimas neskristi virš Baltarusijos Lietuvoje paveikė iki 26 reisų per dieną – dauguma orlaivių aplenkia Baltarusiją ir į Lietuvos erdvę patenka per Latviją ar Lenkiją. 

REKLAMA

„Tas skaičius 26 nėra orlaiviai, kurių netenkame, skaičius. Tas skaičius reiškia, kiek orlaivių yra paveikti draudimo skristi per Baltarusijos oro erdvę – jie gali būti arba atšaukti, arba gali pakeisti maršrutą. Dauguma orlaivių iš tų 26 renkasi būtent apskristi, todėl mes juos bet kokiu atveju turime, tik nepilna apimtini“, – teigė „Oro navigacijos“ atstovė.

Lietuvos oro uostai: draudimai gali kainuoti 0,7 mln. eurų

Lietuvos oro uostai teigia, jog didelės įtakos jiems pastarieji draudimai neturės, nes oro bendrovės tiesiog pakoregavo savo skrydžių maršrutus, trajektorijas, atnaujino tvarkaraščius, jei to reikėjo pagal konkrečią situaciją ir kryptį, ir operacijos vyksta sėkmingai toliau.

„Apie krypčių atšaukimus būtent dėl draudimo skristi per Baltarusijos oro erdvę jokių pranešimų neturime. Rinka greitai prisitaikė ir toliau ruošiasi aktyviam vasaros skrydžių sezonui birželio mėnesį“, – BNS sakė oro uostų atstovas spaudai Tadas Vasiliauskas. 

REKLAMA

Pasak jo, vienintelė tiesioginė įtaka – tai, jog „Belavia” nebeskraido į ir iš Vilniaus oro uosto. Per savaitę „Belavia“ atlikdavo po 12 keleivinių skrydžių iš ir į Vilniaus oro uostą, tačiau tai, anot T. Vasiliausko, bendrame skrydžių srauto kontekste nėra dideli skaičiai.

Jo teigimu, dėl draudimų Lietuvos oro uostai gali netekti maždaug 700 tūkst. eurų mokesčių per metus, kuriuos būtų sumokėjusi „Belavia“ oro uostams.

Vyriausybė trečiadienį uždraudė į Lietuvos oro erdvę įskristi Baltarusijos oro vežėjams. Draudimas įsigalioja nuo gegužės 27 dienos 3 val. nakties.

Antradienį Vyriausybė uždraudė į Lietuvą ir iš jos skrendantiems lėktuvams skristi per Baltarusijos oro erdvę.

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI