Verslas per 4 valandas – misija įmanoma! Tačiau kas išliks, o kam teks trauktis?

Šiandien savo verslą teoriškai gali vystyti bet kuris žmogus, turintis produktą/paslaugą, kompiuterį, internetą, idėjų ir vizijų, kaip jas įgyvendinti. Dailius megztukus sau ir kaimynėms mezganti mergina iš mažo miestelio taip gali nesunkiai pradėti savo verslą. Tam tereikia tik keturių valandų. Netikite?

1. Mergina iš miestelio sugalvoja savo verslui pavadinimą – „Mezgu Tau“ (5 min.);

2. Prisėda prie kompiuterio ir logotipų kūrimo programėle sukuria savo logotipą (15 min.);

3. Interneto svetainių kūrimo portalų pagalba susikuria gan profesionaliai ir meniškai atrodančią internetinę svetainę (1 val.);

4. Kitas ėjimas – socialinių medijų profiliai (45 min.);

5. Po to mergina pakviečia visus savo Facebook draugus „patinkinti“ jūsų naująjį puslapį ir verslo idėją (1 min.);

6. Per gimtadienį iš močiutės ir tėvų gautus 200 litų investuoja į reklamą, kuri pasirodys internetinėje erdvėje: šimtą litų skiria „Google“, o kitą pinigų dalį – „Facebook“ (1 val.);

7. Panaršo po įvairius „Super mamų“ blogus bei forumus ir, kur tik įmanoma, paskleidžia žinią apie savo parduodamus megztinius (1 val.);

8. Kadangi mergina iš miestelio yra sąžininga ir į verslą žiūri rimtai, internetu išsiima individualios veiklos liudijimą (1 val.);

9. Laukia pirmųjų klientų ir, žinoma, mezga toliau.

Štai taip, turint kiek geresnes nei vidutines kompiuterinio raštingumo žinias, galima pradėti savo verslą vos per keletą valandų. Per dieną galima parengti nors ir penkis ar net šešis tokius versliukus. O per savaitę… Na bent kol kas niekas tiek nesugalvoja. Tačiau ką ši teorinė tikimybė reiškia naujam ar egzistuojančiam verslui?

Gražios išorės nepakaks

Dailia ir šiuolaikiška svetaine, galimybe prekes užsisakyti internetu, aktyviais socialinių tinklų profiliais ar gražiu logotipu dabar jau sunkiai nustebinsite. Žinoma, sukurti tikrai gerą prekės ženklą bei patrauklią internetinę svetainę reikia talento ir sugebėjimų, bet pateikti vidutinišką ar neblogą dizainą gali vis daugiau jaunuolių. Tačiau naujam ir sėkmingam verslui pradėti gražios išorės nebe užtenka.

REKLAMA

Nors technologijos ir tobulėja, viskas po truputį grįžta atgal – prie produkto kokybės, aptarnavimo profesionalumo bei operatyvumo. Visai kaip tais laikais, kai prekinis ženklas buvo paprasčiausias pavadinimas su logotipu, o sėkmė priklausė nuo paties produkto ir jo kainos, pateikimo. Taigi, kad ir kaip patraukliai atrodytų merginos sukurtas logotipas bei internetinė svetainė, tai toli gražu neužtikrins sėkmės. Viskas priklausys nuo megztukų unikalumo, kokybės, kainos, pristatymo ir, žinoma, nuo to, kaip mergina iš mažo miestelio sugebės bendrauti su savo klientais gyvai ir elektroniniu būdu. Ir galų gale pasirodo, kad ne technologiniai, bet asmeniniai faktoriai lemia verslo plėtros sėkmingumą. Poetiškai pasakius, svarbu yra ne verslininko išorė, o vidus. Taigi galima teigti, kad išliks tik tie, kurie sugebės ne tik sukurti logotipą ar internetinę svetainę, bet ir prekinį ženklą, atspindintį verslo idėją ir koncepciją.

Ar per valandą realizuota idėja gali prilygti subrendusiam verslui?

Atsakant į šį klausimą, pirmas žodis, šaunantis į galvą, yra ne. Tačiau, geriau pagalvojus, gali ne tik prilygti, bet ir pralenkti. Šiandien socialinės medijos ir internetas turi didelę galią, aišku, jei žinome ir mokame, kaip šiais įrankiais naudotis. Tad kelis dešimtmečius gyvuojančiam verslui, kurio iniciatoriai nesistengs keistis ir adaptuotis prie esamos aplinkos, per kelias valandas realizuota idėja gali tapti rimtu konkurentu. Kita vertus, valandinis verslas nėra daug ko vertas, jei jo rinka yra gan moderni ir bent minimaliai sekanti rinkodaros tendencijas.. Tačiau, suradus nišinę rinką, kurioje komunikacijos yra gana atgyvenusios ir nebe tokios veiksmingos, galima sėkmingai kovoti už vietą po saule. Tiesa, dabar tokių rinkų surasti būtų labai sudėtinga. Tai buvo realu padaryti prieš 10-12 metų, kai masinė medija dar tik pradėjo itin sparčiai augti. Dabar „valandinis“ verslas galėtų užtikrinti nebent trumpalaikę sėkmę, kol neatsiras konkurentų su patrauklia ne tik išore, bet ir vidumi – turiniu bei verslo idėja.

REKLAMA

Svarbiausia – idėjos vystymas

Kuriant nedidelį verslą ar projektą, dažnai daugiau laiko praleidžiama prie vizualinių dalykų nei prie pačios idėjos, koncepcijos vystymo, analizavimo bei planavimo. Tai dažnai ir pakiša koją. Lengviausius ir saldžiausius dalykus reikėtų palikti pabaigai. Pirmiausia reikia atsakyti į jau kiek nuvalkiotus ir banalius, bet labai svarbius klausimus:

- Kuo mano paslauga/ produktas išskirtinis?

- Kiek kainuoja pagaminti produktą ir kokia jo reali kaina rinkoje?

- Kas bus mano klientai?

- Kiek laiko galiu skirti projektui? Ar reikia pagalbos?


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų