REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pasibaigus šventiniam šurmuliui parduotuvėje nuobodžiaujantis prekybininkas neskubėdamas keičia prekių kainų etiketes. Pavyzdžiui, televizoriaus kainą sumažina nuo 1 000 iki 700 litų. Prieina pirkėjas ir klausia: „Kas nutiko, kodėl dabar mažinate kainas?“ Gudriai šypsodamasis prekybininkas atsako: „Nieko nenutiko, pone, tiesiog baigėsi kalėdinės nuolaidos.“

Pasibaigus šventiniam šurmuliui parduotuvėje nuobodžiaujantis prekybininkas neskubėdamas keičia prekių kainų etiketes. Pavyzdžiui, televizoriaus kainą sumažina nuo 1 000 iki 700 litų. Prieina pirkėjas ir klausia: „Kas nutiko, kodėl dabar mažinate kainas?“ Gudriai šypsodamasis prekybininkas atsako: „Nieko nenutiko, pone, tiesiog baigėsi kalėdinės nuolaidos.“

REKLAMA

Šią anekdotinę situaciją reikėtų prisiminti dabar, įsibėgėjant kalėdinei pirkimo karštligei, kad nenutiktų taip, kaip nutiko pernai, užpernai ar prieš penkerius metus, kai pasibaigus didžiausioms metų šventėms ne vienas sau tyliai pasakėme: viskas, dedu tašką – tai buvo paskutiniai metai, kai mane prekybininkų mafija užkrėtė pirkimo psichoze. Bėda, kad pirkimo karštligė kasmet prasideda vis anksčiau. Būdavo, į parduotuves užsukdavome iki Kalėdų likus dviem savaitėms, prieš 10–15 metų pirkimo manija prasidėdavo gruodžio pradžioje, o pastaraisiais metais vilioti pirkėjus pradedama jau įpusėjus lapkričiui.

Šįmet pirmą kartą apie šventines nuolaidas jau lapkričio pirmomis dienomis man priminė elektronine prekyba užsiimančios bendrovės vadybininkas. Kol kas išsaugojau laisvę, o dėl ramybės tiesiog užblokavau įkyruolio telefono numerį.

REKLAMA
REKLAMA

Visi girdėjome posakį, kad nemokamas sūris būna tik pelėkautuose. Netikėkite, jog artėjant Kalėdoms prekės atpiginamos 70–90 proc. Geriausiu atveju kai kurios prekės atpiginamos 10–20 proc. Ne paslaptis, kad kalėdinio išpardavimo išvakarėse daugelio parduotuvių savininkai atrinktas prekes pabrangina 40–50 proc., o išaušus akcijų dienai kabinamos didelės etiketės su 50–70 proc. sumažintomis kainomis. Taigi iš tikrųjų prekių kainos lieka tokios pat arba geriausiu atveju sumažinamos tik 20 proc.

REKLAMA

Regis, daugelis tokias prekybininkų gudrybes jau perkandome, tačiau vis suklumpame. Štai vienas mano bičiulis prieš kelias dienas į namus grįžo su trimis televizoriais. 1 000 litų. Tiek jis džiaugėsi sutaupęs iš karto pirkdamas tris televizorius. Tiesa, kitą dieną prisipažino jau įsivaizduojantis, kokia bus iš komandiruotės grįžusios žmonos reakcija, kai pamatys „sėkmingus“ pirkinius. Pasvarstęs jis nusprendė du televizorius laikinai paslėpti pas mane, o žmonai prisipažinti po mėnesio ar dviejų, pasitaikius tinkamai progai, pavyzdžiui, kai ji pati iškrės kokią nors kvailystę. Tikėtina, iškrės.

REKLAMA
REKLAMA

Štai pernai paskelbus kalėdines nuolaidas ji veržėsi nusipirkti 70 proc. atpigintą nešiojamąjį kompiuterį, tačiau nepavyko – išpirko stovėjusieji prieš ją eilėje, mat griebė po 4–5 kompiuterius. Vis dėlto į namus grįžo ne tuščiomis – parsinešė keturias keptuves. Praėjusiais metais artimiausias savo drauges gimtadienio proga ji apdovanojo keptuvėmis. Kitos bičiulės jos nebekviečia švęsti gimtadienių, nes baiminasi sulaukti tokios pat dovanos. Dabar bičiulio žmonai prilipo net nauja pravardė. Turbūt nujaučiate, kokia. Priklausomybė? Taip. Nesuklysiu pasakęs, kad metų pabaigoje ši liga suaktyvėja kas antram iš mūsų. Norą įsigyti tariamai atpigintus daiktus galime palyginti su priklausomybe nuo narkotikų ar alkoholio. Baigiasi pinigai? Ne bėda, juk savo kortelės sąskaitą šiais laikais galime papildyti per 15–20 minučių net neišeidami iš prekybos centro – greitųjų kreditų bendrovės pasiruošusios mums „pagelbėti“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, po švenčių, kai ateina skausmingos pagirios, suskaičiuojame, kad išleidome gerokai daugiau nei galėjome išleisti, o kiti net turės planuoti, kaip grąžinti skolas su itin didelėmis palūkanomis. Psichologai tikina, kad būtent dėl šios priežasties po švenčių padaugėja savižudybių. Ne todėl, kad šventes pakeičia kasdienybė, o todėl, kad suvokiame pasekmes. Taigi iš karto po švenčių turėtume būti atidesni ir savo giminaičių bei bičiulių nepalikti graužtis vienatvėje. Psichologai pataria jokiu būdu nepriekaištauti dėl tokių poelgių. Nuraminkime juos, gal net pagirkime. Juk už jokius pinigus nenupirksime žmogaus gyvybės.

Kalėdine pirkimo liga serga ne tik lietuviai. Išpardavimą sugalvojo amerikiečiai. Todėl pasitikėkime ir jų psichologais, tikinančiais, kad kalėdine pirkimo isterija gali susirgti bet kuris. Susiruošusiems į prekybos centrus amerikiečių psichologai pataria neskubėti, nes patekus į minios upę sunku iš jos išlipti. Žvilgtelėkime į tą šurmulį tarsi iš šalies ir pamatysime, kad daugybė žmonių tuose milžiniškuose prekybos centruose elgiasi tarsi jiems būtų sutrikusi psichika. Žinoma, jie nusiperka ir reikiamų daiktų, tačiau eidami kasų link prisikrauna vežimėlius gerokai daugiau neplanuotų pirkti prekių. O gal kada nors prireiks? Juk šiandien pigiau.

Žinoma, kalėdinių dovanų įpročio nereikėtų atsisakyti. Ne visi žinome, jog už dovanas dalijančio Kalėdų Senelio figūros slypi garsus krikščionių šventasis Mikalojus. Krikščionims šventasis Miros vyskupas Mikalojus, geradarys ir pagalbininkas, savo gyvenimu liudijo, jog Dieve ir jo tikėjime slypi kiekvienos dovanos šaknys. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų