REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Klaipėdos apygardos teismui leidus skubos tvarka parduoti bankrutuojančios laivybos bendrovės „Lietuvos jūrų laivininkystė“ (LJL) laivus, tai padaryti elektroninėse varžytinėse bus siekiama iki kovo pabaigos, sako įmonės bankroto administratorius.

Klaipėdos apygardos teismui leidus skubos tvarka parduoti bankrutuojančios laivybos bendrovės „Lietuvos jūrų laivininkystė“ (LJL) laivus, tai padaryti elektroninėse varžytinėse bus siekiama iki kovo pabaigos, sako įmonės bankroto administratorius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Artimiausiu metu ketiname paskelbti varžytines ir iki kovo 31 dienos potencialūs pirkėjai galės teikti pasiūlymus. Bandysime išreklamuoti aukcioną ir tikimės, kad atsiras tikrų pirkėjų, kurie gal net ir laivų kainą pakels“, - BNS sakė LJL bankroto administratorius Dalius Volskis.

REKLAMA

Pasak jo, LJL turimi laivai bus parduodami po vieną. Jei iki kovo pabaigos nebus sulaukta pirkėjų pasiūlymų, tuomet neparduotus LJL laivus bus pasiūlyta perimti savininkui, pačiai įmonei, arba jų likimas bus sprendžiamas kreditorių susirinkime, kuris turėtų įvykti kovo pabaigoje.

„Tam, kad būtų pasiekti bankroto proceso tikslai nagrinėjamojoje byloje, tikslinga leisti bankroto administratoriui skubiai iki „Lietuvos jūrų laivininkystės“ kreditorių reikalavimų patvirtinimo ir kreditorių pirmojo susirinkimo sušaukimo, iš varžytinių už didžiausią turto vertintojų nustatytą kainą parduoti „Lietuvos jūrų laivininkystei“ nuosavybės teise priklausančius laivus“, - rašoma vasario 26 dieną Klaipėdos apygardos teismo priimtoje nutartyje.

REKLAMA
REKLAMA

Teismo nutartyje nurodoma, kad vien uosto mokesčiai už LJL laivus per mėnesį sudaro 87 tūkst. eurų, o bendra laivų išlaikymui reikalinga suma per mėnesį siekia beveik 564 tūkst. eurų.

„Uždelsus pardavimą ir neturint galimybės laivus tinkamai prižiūrėti ir juos išlaikyti, ženkliai sumažėtų jų vertė. Apie tokią grėsmę nurodoma ir nepriklausomo vertintojo „Marine Shipsale Services“ laivų vertės nustatymo pažymose. Teisme negauta jokių įrodymų ir prieštaravimų, kad skubus laivų pardavimas pažeidžia kreditorių reikalavimus, ar, kad vėliau laivų vertė pakils ir juos bus galima parduoti už didesnę kainą“, - rašoma Klaipėdos apygardos teismo nutartyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nutartyje taip pat pažymima, kad pagrindinis LJL kreditorius SEB bankas ir didžiausias įmonės akcininkas bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ pritaria skubiam laivų pardavimui. „Lietuvos geležinkeliai“ ir SEB bankas sausį sutiko iki laivų pardavimo padengti visas jų išlaikymo išlaidas, tačiau, anot teismo nutarties, informavo LJL bankroto administratorių, kad neturės galimybės apmokėti laivų išlaikymą 6 mėnesius - tiek, kiek užtruktų jų pardavimas, vykdant įprastą bankroto procedūrą.

Du LJL laivai - „Venta“ ir „Deltuva“ - yra Klaipėdos uoste, laivas „Romuva“ plaukia Viduržemio jūroje ir yra netoli šiaurinės Tuniso pakrantės, laivas „Raguva“ - stovi Ispanijos Seutos uoste, „Voruta“ - Las Palmo uoste.

REKLAMA

4 LJL laivai yra įkeisti SEB bankui, 1 - „Lietuvos geležinkeliams“ ir Smiltynės perkėlai, kuri pernai gegužę LJL suteikė trumpalaikę 0,5 mln. eurų paskolą.

Teismas pernai gruodžio 14 dieną paskelbė, kad LJL yra nemoki, neatsiskaito su kreditoriais ir darbuotojais, todėl iškėlė bendrovei bankroto bylą. Pasak teismo, pernai spalio pabaigoje LJL turtas buvo apie 31 mln. eurų, iš jų ilgalaikis - 24 mln. eurų, o įmonės įsiskolinimai viršijo 22,5 mln. eurų, iš kurių 12,814 mln. eurų - SEB banko paskolos likutis, skola darbuotojams - 1,54 mln. eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų