Jungtinių Valstijų oro linijų bendrovė „United Air“ pranešė laikinai draudusi pakilti 96 savo „Boeing 757“ lėktuvams, kad galėtų patikrinti šiuose lėktuvuose atliktas oro duomenis kaupiančių kompiuterių modifikacijas, rašo „The Wall Street Journal“.
Netikėtas „United Air“ veiksmas gali sujaukti tūkstančių keleivių planus ir sukelti abejones dėl lėktuvų priežiūros ir saugumo informaciją sekančių sistemų efektyvumo. Šios sistemos padeda laiku pastebėti lėktuve esančius gedimus ir juos sutaisyti. „Boeing 757“ lėktuvai sudaro daugiau nei ketvirtadalį visų kompanijos „United Air“ lėktuvu.
Duomenis apie orą kaupiantys kompiuteriai skrydžių metu renka informaciją apie oro greitį, slėgį ir kitą reikalingą informaciją, kurią vėliau perduoda lėktuvo pilotams. „United Air“ atstovė spaudai teigė, kad lėktuvų patikrinimai užtrunka nuo 50 iki 90 minučių. Jos teigimu, skrydžiai nebuvo nukreipiami, o oro kompiuteriai „pilnai funkcionuoja“.
Vietiniams skrydžiams „United Air“ naudoja 172 vietų „Boeing 757“ lėktuvus, kurie vidutiniškai yra 18 metų senumo. Kompanija pranešė savo klientams apie galimus vėlavimus ar skrydžių atidėjimus dėl šios patikros. Jei „United Air“ vykdytų skrydžius žinant, kad jų lėktuvai neatitinka nustatytos saugumo direktyvos, tuomet JAV federalinė aviacijos administracija galėtų skirti kompanijai 25 tūkst. JAV dolerių (65 tūkst. litų) baudą už kiekvieną skrydį.
Šaltinių teigimu, patikrinimo darbai turėjo būti atlikti iki trečiadienio ryto, tačiau dalis lėktuvų buvo tose vietose, kur nebuvo tinkamos įrangos patikrai atlikti.
Paskutinį kartą oro linijų bendrovei teko sulaikyti savo skrydžius 2008 metais, kuomet „American Airlines“ kompanija dėl prastai atliktų elektros instaliacijos darbų buvo priversta patikrinti visus savo „McDonnell Douglas MD–80“ lėktuvus. Tuomet nutraukti skrydžiai sukėlė nepatogumų daugiau nei 300 tūkst. keleivių.