Trumpas atsakymas, anot finansų ir technologijų žurnalisto Adamo Lashinsky'io, būtų toks: mokėti „skauda“. Vartotojai nenori pradėti mokėti už interneto turinį. Sunku patikėti, jog ši tendencija pasikeistų šiemet, portale cnnmoney.com publikuotame straipsnyje rašo žurnalistas.
Kita vertus, socialinius tinklapius kurianti kompanija „Ning“, turėjusi ir registruotų mokančių vartotojų, ir nieko nemokančių, nusprendė pereiti prie vartojimo tik užsiregistravusiems verslo modelio. Po šio sprendimo planą padidinti mokančių vartotojų skaičių 3-5 proc. kompanija pasiekė per dvi dienas.
Reikia pramogų
Mokėjimas, bent jau elektroninėje komercijoje, gali būti sudėtingas. Mokėdami už nedidelės vertės daiktus, vartotojai nenori įvesti savo kredito kortelės duomenų. Panašus požiūris yra ir į tekstų, straipsnių pirkimą internete.
Anksčiau šis nenoras buvo susijęs su baime dėl saugumo, dabar – tiesiog dėl to, kad tai yra „galvos skausmas“. Jeigu norite, kad vartotojai vargintųsi sumokėti už kažką, šis kažkas privalo būti išties to vertas. Dar prieš kelerius metus niekas nesitikėjo, kad žmonės mokės už tai, kad internete galėtų žaisti interaktyviai. Dabar – moka. Galbūt iš to galime pasimokyti, kad naudingiausias koziris yra pramoga. Bet tikrai ne žiniasklaida.
Kas stabdo naujoves?
Yra nemažai naujų naudingų sprendimų, kurių pardavimai neįgauna pagreičio. Pavyzdžiui, įvedus telefono numerį, būtų galima valdyti savo mokesčius už pokalbių sąskaitą. Kodėl tai dar nėra paplitę? Dėl to, kad mobiliojo ryšio telefonų pardavimų smukimas buvo dar ženklesnis, nei „Apple“ ar „Amazon“.
Taigi dabartinė pardavimų internete situacija yra palanki tokiam internetinio verslo veikėjui, kaip socialinių interneto žaidimų kompanija „Zynga“, tačiau bloga beveik visiems kitiems prekybininkams, teigia žurnalistas A. Lashinsky'is.
Jis taip pat pažymi, kad ypatingai didelį potencialą rinkoje turi tie, kurių paslaugos susijusios su bevieliu internetu.