• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kada žmogus pirmą kartą pirko paslaugas, istorija nutyli. Nežinoma ir tai, ar jis liko patenkintas ir kokią garantiją suteikė pardavėjas. O šiais vartotojų teisių klestėjimo laikais, ar žinome viską apie savo teises ir garantijas? Kokių garantijų galime tikėtis tam, kas brangiausia – su sveikata susijusioms paslaugoms ar prekėms?

REKLAMA
REKLAMA

Garantuoti dantys?

Apie garantijas buitinei technikai, įvairiems namų apyvokos daiktams ar automobilio remontui žinome beveik kiekvienas. Juk tai – kone kasdienės situacijos, kurias reikia spręsti. Tačiau, kiek mūsų esame susidūrę su daiktų ar paslaugų, susijusių su organizmo būklės pagerinimu bei sveikatinimu, garantijomis? Prieš kelerius metus Lietuvoje atsirado galimybė (beje, kaip ir kitose ES valstybėse) išsireikalauti garantijos dantų protezams bei implantams. Į Odontologų profesinės etikos kodeksą buvo įrašytas įsipareigojimas pataisyti per pusmetį atsiradusius defektus. Ar ir kaip tai veikia praktiškai, priklauso ir nuo pačių vartotojų. Bet, pasak vartotojų teises ginančių institucijų atstovų, apie tokią galimybę vis dar žino toli gražu ne visi, kurie naudojasi odontologų paslaugomis.

REKLAMA

Garantija regėjimui?

Kalbant apie kitą svarbų geros savijautos aspektą – regėjimą ir jo korekcijai būtinus akinius, galioja ES direktyvose ir kitais teisės aktais nustatytas garantinis terminas – dveji metai. Visgi tai – tik minimalus reikalavimas. Pardavėjas gali pasinaudoti savo teise ir pasiūlyti... pirkėjui palankesnes sąlygas.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak optikos salonų tinklo „Fielmann“ kokybės vadovas Kazimiero Bagdzevičiaus, žmonės neretai nustemba sužinoję, kad jų optikose suteikiama išskirtinai ilga – net trejų metų – garantija visiems korekciniams akiniams. Įdomu tai, kad „Fielmann“ tinklas dar 1977 m. Vokietijoje, pirmasis apskritai rinkoje, pradėjo taikyti garantijas akiniams. „Fielmann“ tinkle akiniai keičiami ir remontuojami nemokamai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Įstatymai garantijas akiniams, kaip ir kitoms prekėms, numato tik tuo atveju, jei pažeidimo būta dėl gamintojo ar pardavėjo kaltės. Jei klientas pats sulaužo rėmelius ar lęšius, garantija nebėra taikoma. Tačiau mes visada į situaciją žiūrime lanksčiai ir labai dažnai net ir dėl kliento kaltės sulūžusius akinius pataisome nemokamai“, – sako „Fielmann“ specialistas. Pasak jo, užsukę į „Fielmann“ žmonės dažnai nustemba dar ir dėl to, kad čia visiems norintiems suteikiama profesionali akinių išvalymo ultragarso vonelėje paslauga. Ir visai nesvarbu, kurioje optikoje akiniai pirkti.

REKLAMA

Dėl ko kreipiasi dažniausiai?

Pasak K.Bagdzevičiaus, dažniausiai garantiniu laikotarpiu į salonus klientai kreipiasi dėl iškritusių varžtukų, nešvarių lęšių kraštelių ar išsikraipiusių akinių „kojelių“ ar „noselių“. Retesnės problemos – sudėtingesnio remonto arba netgi akinių rėmelių ar lęšio keitimo situacijos. Tai įvairūs rėmelių lūžiai, akinių lęšių įtrūkimai ar susibraižymai. „Paprastai akiniai visgi lūžta dėl pirkėjų kaltės. Dažni akinių „laužytojai“ yra vaikai, pamirštantys, kad ant jų nosyčių kažkas tupi. Dažniausiai visi smulkūs defektai pašalinami iš karto, vietoje, kad klientui nereikėtų laukti arba per trumpą laiką“, – tvirtina „Fielmann“ atstovas.

REKLAMA

Dauguma akinių nešiotojų nepagalvoja apie galimybę pasigaminti atsarginius akinius. Kam to reikia? Nes ištikus rimtesnei „bėdai“, ne visada akinius galima suremontuoti iš karto, kartais tenka laukti detalių iš tiekėjų. Jei akiniai „gyvybiškai“ reikalingi, atsarginiai akiniai yra puiki galimybė išsaugoti regėjimo komfortą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Verta atminti

ES ir nacionaliniai teisės aktai nurodo dvi garantijų rūšis. Tai komercinė ir teisinė prekės kokybės garantija. Pirmąją suteikia gamintojas ar pardavėjas. Antrąją reglamentuoja įstatymai. Komercinės garantijos terminas gali būti trumpesnis, toks pat ar netgi ilgesnis nei teisinės garantijos terminas. Pavyzdžiui, avalynei yra suteikiama 14 dienų komercinė garantija buitinei technikai kai kurie gamintojai numato ir 3 ar net 5 metų terminą. Tuo tarpu teisinė garantija galioja 2 metus. Per tą laiką vartotojas gali realizuoti savo teises – reikalauti prekę taisyti ar keisti nauja, reikalauti grąžinti už juos sumokėtus pinigus ar sumažinti kainą. Dėl prekės gedimo, keitimo nauja ir panašiai būtina kreiptis tik į tą pardavėją, iš kurio prekė buvo pirkta.

Užsakymo nr. 3132

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų