Automobilių klasėje bendroje įskaitoje 11-as finišavęs Benediktas Vanagas pagerino Lietuvos ir Baltijos šalių visų laikų geriausią pasiekimą.
Jo kolega Vaidotas Žala finišavo 12-as, o ralio pradžioje savo pasirodymo vos nebaigęs Antanas Juknevičius galiausiai prisikasė iki 36-os pozicijos.
Tuo metų motociklų klasėje 24-ą vietą užėmęs Arūnas Gelažninkas taip pat pagerino visų laikų Lietuvos motociklistų geriausią rezultatą Dakaro ralio istorijoje.
Tiesa, kitas lietuvių atstovas Balys Bardauskas paskutiniame šio ralio greičio ruože krito nuo motociklo, susilaužė abiejų rankų riešus, bei finišo linijos nepasiekė.
Ir nors mūsiškių rezultatai šių metų Dakare yra verti pagarbos, vienas iš šio sporto mėgėjų savo „Facebook“ paskyroje pasidalijo žinute, kurioje nevengia sarkazmo lietuvių atžvilgiu:
Pateikiamas neredaguotas tekstas „Facebook“ tinkle:
„Dakaras 2019 – visa tiesa apie lietuvių lenktynininkus
Ši „faktų“ rinktinė paremta tikrais faktais, kurie buvo pastebėti šių metų Dakaro ralyje kartu su tūkstančiais tautiečių dieną naktį žiūrint kaip niekad gausius vaizdo reportažus ir live transliacijas. Pabandykime prisiminti.
Visa tiesa apie virbalą:
-Turime daug greičio pedalo ekspertų, tačiau bene vienintelis virbalo ekspertas Lietuvoje šiuo metu yra Antanas Juknevičius. Grįžęs iš Dakaro ralio lenktynininkas ketina išleisti knygą „101 virbalo panaudojimo būdas“. -A. Juknevičius ir D. Vaičiulis kopose užtruko ne tik dėl automobilio gedimų, bet ir dėl to, kad nulūžo kastuvai ir smėlį teko kasti virbalais.
-Virbalas išgelbėjo A. Juknevičiaus Dakarą – šiuo įnagiu buvo ištrauktas į variklį įkritęs „kalpokėlis“. -Automobilių gamintojas „Toyota“ nuo 2020 planuoja pradėti naujų visureigių serijinę gamybą. Sportinė automobilio versija vadinsis „AntanDakar“. Gamintojas vietoje įprasto greičio pedalo ketina montuoti virbalą.
Visa tiesa apie vairavimo įgūdžius
-Britų mokslininkai po tris metus trukusių tyrimų nustatė, kad Benediktas Vanagas vairuoja gerai, bet geriausiai tuomet, kai negaluoja. Pakibęs ant vairo Vanagas – geras ženklas komandos mechanikams.
-Britų mokslininkai nustatė, kad V. Žala vairuoja visada gerai, išskyrus tada, kai „balvonai iš kelio nesitraukia“.
- Britų mokslininkai taip pat nustatė, kad A. Juknevičius gerai vairuoja netgi ten, kur jau niekas nebevairuoja.
Visa tiesa apie Benedikto šuolį:
- Įspūdingesnis už B. Vanago šuolį gali būti tik A. Žalos šturmano Sauliaus Jurgelėno laimės šokis.
- Po įspūdingo šuolio Sebastianas Rozwadowskis neužmušė B. Vanago tik todėl, kad baigėsi jo legendinių sumuštinių poveikis – buvo per daug pavargęs ir nepajėgė net keiktis gimtąja kalba.
- Benedikto šuolis – sparčiai populiarėjanti autosporto šaka: automobiliu įsibėgėjama raižyta vietove ir šokama nuo aukštos kopos. Ant žemės nupieštas didžiulis taikinys – laimi ekipažas, įsmigęs arčiausiai centro.
Visa tiesa apie ištvermę
-Po sunkaus etapo V. Žala grįžta nekalbus ir išėjęs iš veido.
-Po sunkaus etapo B. Vanagas gali grįžti nelabai gyvas, bet vis tiek bus kalbus – nes juk filmuoja.
-Po sunkaus etapo A. Juknevičius grįžta ne tik kalbus, bet ir puikios nuotaikos. Po nakties kopose Antanas dar galėtų atlaikyti dviejų dienų vestuves ir apsipirkimą per išpardavimus.
-Britų mokslininkus apstulbino neįtikėtinas A. Juknevičiaus atsparumas aplinkos poveikiui. Mokslo taryba rimtai svarsto galimybę atspariausią žinomą gyvūną – lėtūną (lot. Tardigrada) – pervadinti antanu.
-Jei yra padarų, ištvermingesnių už antaną, tai nebent motociklininkai Balys Bardauskas ir Arūnas Gelažninkas.
Visa tiesa apie fesh-feshą
-B. Vanagas nekenčia fesh-fesho.
-Fesh-feshas nekenčia A. Juknevičiaus.
-V. Žalos šturmanas S. Jurgelėnas moka užkalbėti fesh-feshą, kamančiaką, čiupakabrą, padangas, ratlankius, žurnalistus ir kitus daiktus.
Visa tiesa apie žalą
-Net 20 kartų pervažiavęs savo šturmaną, V. Žala nesugebėjo jam padaryti jokios žalos.
- Parduodamas automobilis: idealios būklės, prižiūrėtas, nedažytas, nevirtęs. Važinėjo Žala į Dakarą.
Visa tiesa apie dėkingumą
-B. Vanagas, norėdamas atsidėkoti jam padėjusiai MAZ‘o komandai, atnešė jiems nealkoholinio alaus. Pasižiūrėjo V. Žala ir tarė: „Kriminalas!“
Visa tiesa apie automobilių patobulinimus ateičiai
-Kito Dakaro metu A. Juknevičius į mašiną sumontuos 500 LED lempų apšvietimą ir papildomą 1000 litrų talpą vandeniui – dėl viso pikto.
-B. Vanagas žada palengvinti bolidą penkiomis sekundėmis.
-V. Žala žada su tom pačiom padangom pravažiuoti dar 4 Dakarus.“
Šią „Facebook“ vartotojo žinutę B. Vanagas pasidalijo savo oficialioje paskyroje:
„Yra žmonių, kurie gali pasidžiaugti „linksmais plaučiais“. Nežinau kokį nealkoholinį alų reikia vartoti, kad taip atsivertų čakros. Ploju atsistojęs! BRAVO“,- rašė B. Vanagas.