Savaitgalį vykusiame referendume šveicarams nepritarus antrojo Gothardo tunelio statyboms, Austrija ima baimintis, kad tranzitinis eismas gali būti nukreiptas per jos teritoriją.
Prieš tranzitą esantis Austrijos ir Tirolio tranzito forumas ragina imtis griežtesnių priemonių Intalio slėnyje, aktyviausios kelio, vedančio per Vakarų Austriją tarp Vokietijos ir Italijos, dalies.
Forumo vadovas Fritzas Gurgiseris (Fricas Gurgiseris) sakė, kad dėl Šveicarijos veiksmų jau 500 tūkst. sunkvežimių pasirinko kitą kelią per Brenerio perėją iš Austrijos į Italiją.
Sunkvežimiai renkasi kitus maršrutus vengdami Europos Sąjungai (ES) nepriklausančios Šveicarijos griežtų reikalavimų, įskaitant draudimą vairuoti naktį, tonažo ribojimus bei didelę kelių rinkliavą.
F. Gurgiseris taip pat sakė, kad po Šveicarijos sprendimo Austrija privalo reaguoti. Anot jo, atsakydama Austrija turėtų nutraukti savo tunelių sistemos plėtrą.
Sekmadienį Šveicarijos gyventojai nepritarė keliems valdžios siūlymams palengvinti eismą, įskaitant antrojo Gothardo tunelio Alpėse statybas.
Apie 60 proc. balsavusių referendume atmetė pasiūlymą modernizuoti pagrindinius šalies kelius bei per ateinančius dešimt metų į transporto sektorių iš viso investuoti apie 10 mln. eurų.
Referendume dalyvavo apie 50 proc. šalies gyventojų, o tau yra neįprastai daug.
Stebėtojai mano, kad ES narės Austrijos padėtis yra gerokai keblesnė. Austrai vis dar kenčia dėl ES daugumos sprendimo nuo šių metų sausio 1 d. atverti šalies greitkelius tranzitiniam eismui.
Taip pat nuo sausio 1 d. austrai įvedė griežtesnę sunkvežimių bei jų vairuotojų kontrolę ir daugumoje pagrindinių kelių įdiegė elektroninę kelių rinkliavos sistemą.
ELTA