Rekonstruotą Gedimino prospekto dalį nuo kitos savaitės pėstieji laikinai užleis transporto priemonėms.
Sostinės savivaldybės Energetikos ir ūkio departamento direktorius Virginijus Dastikas BNS sakė, jog nuo pirmadienio rekonstruota gatvės dalimi tranporto priemonės galės važiuoti darbo dienomis 3 - 18 valandomis. Savaitgaliais ir švenčių dienomis ši prospekto dalis bus palikta pėstiesiems, tačiau tam tikromis valandomis bus leista įvažiuoti aptarnaujančioms transporto priemonėms.
V.Dastikas teigė, jog tai ne galutinis sprendimas, o galimybė miesto gyventojams išbandyti trečiąjį eismo organizavimo variantą šioje gatvės dalyje, ir pasirinkti, kuris jiems yra patogiausias. Pasak V.Dastiko, planuojama, kad tokia tvarka galios apie mėnesį.
"Jei šis būdas pasiteisins, jei visi liks patenkinti, - gal taip ir liks", - neatmetė galimybės Energetikos ir ūkio departamento direktorius.
Rekonstruota Gedimino prospekto dalis iš pradžių buvo skirta tik pėstiesiems, iki šiol buvo bandomas antrasis variantas - transporto eismas leidžiamas kasdien nuo 3 valandos iki 10 valandos.
Pasak V.Dastiko, tikėtina, jog rekonstruota prospekto dalis nebus palikta vien tik pėstiesiems. Norima leisti važiuoti transporto priemonėms šia prospekto dalimi rytinio ir vakarinio piko valandomis, kad sumažėtų Arsenalo, Žygimantų bei kitų gatvių apkrova.
Rugsėjo viduryje Vilniaus miesto savivaldybė inicijavo internetinę apklausą, kurioje siūlė sostinės gyventojams pasirinkti vieną iš eismo organizavimo būdų rekonstruotoje Gedimino prospekto.
58 proc. iš apklausoje dalyvavusių 9,4 tūkst. žmonių pasisakė už tai, kad rekonstruota Gedimino prospekto dalis būtų palikta tik pėstiesiems.
Apie metus rekonstruotas Gedimino prospektas buvo atidarytas liepos 1 dieną. Prospekte buvo pakeisti inžineriniai, lietaus ir fekalinės kanalizacijos, elektros, komunikacijos tinklai, prospekto ir aikštės danga, apšvietimo stulpai, įrengta požeminė automobilių stovėjimo aikštelė, atlikti kiti darbai.
Gedimino prospekto ir Savivaldybės aikštės rekonstrukcija kainavo 25,5 milijono litų. 35 proc. lėšų iš Privatizavimo fondo skyrė Vilniaus miesto savivaldybė skyrė, 65 proc. - Valstybinis kelių fondas bei Vyriausybė.
BNS