Giedrė POTELIŪNAITĖ
Nuo liepos 1-osios Kaune prie naujosios keleivinės prieplaukos, šalia muzikinio klubo "Combo", galės švartuotis keleiviniai laivai ir baržos.
Prieplaukos darbai buvo pradėti šių metų sausį, o juos užbaigti buvo planuojama balandžio mėnesį, tačiau dėl patvinusio Nemuno vandens darbus teko atidėti. Bendras statybos darbų biudžetas kartu su Uostadvaryje žadama įrengti prieplauka - 10 milijonų litų. Kauno prieplaukos įrengimas, anot darbų vadovo Antano Šalvio, atsiėjo apie 2 milijonus litų. Projektą finansavo Europos Sąjungos fondai. Naujoje Kauno prieplaukoje laivą galės pasipildyti gėlo vandens atsargas, iškrauti nereikalingą balastą. 6000 kvadratinių metrų aikštė išklota trinkelėmis, įrengti modernūs šviestuvai.
Bandomojo švartavimosi metu buvo patikrinti naujieji laivų švartavimuisi skirti žiedai. A. Šalvis džiaugėsi, kad į prieplauką bus galima atvažiuoti automobiliu ir tiesiai į vandenį nuleisti savo laivą ar vandens motociklą - už tai kol kas nebus imamas joks mokestis. Darbų vadovas taip pat sakė, jog naujoji prieplauka jau tapo mėgstama žvejų vieta - čia jie būriuojasi nuo ankstaus ryto.
Naujoji keleivinė prieplauka bus pirmoji Lietuvoje, pritaikyta mažiems laivams. Iki šiol norint laivą nuleisti į Nemuną, reikėjo samdyti kraną, o tai užimdavo daug laiko ir brangiai kainuodavo.
Iš Kauno į Klaipėdą jau kelerius metus neplaukė joks laivas, o dabar, įrengus modernią prieplauką, į Nidą plauks du laivai - "Raketos" tipo "Aistė" ir greitaeigė "Polesės" tipo "Kristė". Abu laivai pasiekia 70 kilometrų per valandą greitį. Numatoma, kad tokia kelionė gali kainuoti nepigiai, mat "Raketai" nuo Kauno nuplaukti iki Nidos esant normalioms oro sąlygoms reikia apie 1300 litrų dyzelino ir apie 20 litrų tepalo, o laive telpa 42-58 žmonės. Iš pradžių planuojama rengti užsakomuosius reisus, kad iš anksto vietas užsisakę žmonės galėtų pasigrožėti nuostabiais Nemuno pakrančių vaizdais ir per tris su puse valandos pasiekti didžiausią Neringos gyvenvietę.