• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Gintarė svajoja sugrįžti į "dragą"

Remigijus RAINYS

Lietuvos miestuose ir miesteliuose vis populiarėjančios nelegalios naktinės jaunimo lenktynės automobiliais ne tik kelia pagristą kitų eismo dalyvių bei aplinkinių namų gyventojų pasipiktinimą, bet ir tampa vis pavojingesnės pačių lenktynininkų ir ypač žiūrovų sveikatai bei gyvybei. Pavojaus skambutis jau nuskambėjo Panevėžyje, kur "drago" metu buvo sužeisti net trys asmenys.

REKLAMA
REKLAMA

Prie vairo - jau devynerius metus

Greičio fanatike save laikanti šį rudenį į vienuoliktosios klasės suolą ketinusi sėsti panevėžietė Gintarė Bačelytė (18 m.) vairuotojo pažymėjimą gavo tik šių metų kovo mėnesį, tačiau tikina, jog prie automobilio vairo sėdi jau devintus metus. Vairuoti mergaitę nuo pat mažumės mokė mama Raimonda, dirbanti akcinėje bendrovėje "Lietuvos draudimas". Tiesa, kol Gintarė nesulaukė pilnametystės ir negavo vairuotojo pažymėjimo, mama jos vienos į gatvę su automobiliu neišleisdavo, tačiau ekstremaliais atvejais savo vyšninės spalvos "Opel Omega" vairą dukrai patikėdavo neabejodama. Gintarė atsimena, jog prieš kelerius metus, kai mama sunkiai susirgo, ligonę jai teko vežti net į Kauną bei ilgai sukiotis mažai pažįstamomis šio miesto gatvėmis. Su šiuo nelengvu uždaviniu jaunoji vairuotoja puikiai susidorojo. Meistriškumo jaunoji greičio fanatikė žiemomis mokėsi išdarinėdama įvairiausius triukus ant prie "Ekrano" gamyklos esančio tvenkinio ledo.

REKLAMA

"Draguose" aplenkdavo vaikinus

Pagaliau gavusi taip trokštamą vairuotojo pažymėjimą, Gintarė vis dažniau užsukdavo ir į jaunimo pamėgtus "dragus". Pradžioje ji išbandė "šturmano" dalią - lenktynėse dalyvaudavo sėdėdama šalia vairuotojo, o vėliau pamėgino lenktyniauti savarankiškai. Mergina ne be pasitenkinimo pasigyrė, jog iš dešimties lenktynių su vaikinų ekipažais ji laimėjo bene aštuonias. Pasak Gintarės, Panevėžyje kone kiekvieną vėlyvą vakarą "dragai" vyksta Pramonės gatvės gale, atsiremiančiame į niekur nevedantį akligatvį, netoli valstybinės įmonės "Regitra" ir stiklo fabriko. Keturių eismo juostų gatvėje, į kurią pasibaigus darbo dienai retai beužsuka atsitiktiniai automobiliai, pažymėta 400 metrų ilgio trasa, ties kuria būriuojasi gausūs žiūrovai ir lenktynininkus palaikantys jų bičiuliai. Dalyvauti nelegaliose lenktynėse suvažiuoja iki penkiasdešimties automobilių. Jų vairuotojai - dažniausiai jauni panevėžiečiai, tad ir lenktyniaujama nebrangiais "Opel", "VolksWagen" bei kitų markių gerokai pavažinėtais automobiliais. Trasoje vienu metu važiuoja tik dvi mašinos. Pirmasis prie starto linijos sustojęs lenktynininkas sulaukia jam iššūkį metusio priešininko, tuomet bet kuris iš žiūrovų gali suvaidinti arbitrą ir parodyti starto ženklą, o tada abu automobiliai visu greičiu nuburzgia į trumputę trasą išvystydami 160 -180 kilometrų per valandą greitį. Vienintelis apdovanojimas nugalėtojui - teisė lėtai sugrįžti į starto vietą įjungus mirksinčius avarinius žibintus ir mėgaujantis gerbėjų šūksniais bei aplodismentais. Po to į startą stoją kita automobilių pora ir viskas tęsiasi tol, kol nebelieka norinčiųjų lenktyniauti arba lenktynininkų neišgąsdina netikėtai pasirodęs Eismo priežiūros tarnybos ekipažas.

REKLAMA
REKLAMA

Draudimais problemos neišspręsi

Panevėžio eismo priežiūros tarnybos laikinasis vadovas Einis Kudžma patikino, kad patruliai į šią nelegalių lenktynių trasą kas vakarą užsuka bent po du kartus. Pamatę pareigūnus lenktynininkai išsilaksto, nes šie priekabiai patikrina ne tik suvažiavusių jaunuolių vairuotojų pažymėjimus bei mašinų dokumentus, bet ir automobilių techninę būklę, įsitikina, ar visose mašinose yra vaistinėlės bei gesintuvai. Pasak E. Kudžmos, iki šiol tebuvo užfiksuota tik smulkių pažeidimų - tarp patikrintų vairuotojų nerasta nė vieno išgėrusiojo, ko nepasakysi apie žiūrovus bei sirgalius. Apie tai iškalbingai byloja abipus trasos pažirusios sudaužytų butelių šukės. Tačiau vos policijos pareigūni išvažiuoja, "drago" fanai vėl susirenka į Pramonės gatvę. Jei patruliai pasitaiko ypač priekabūs ir atkaklūs, lenktynės "perkeliamos" į kitą nelegalią trasą kažkur Panevėžio rajone, kurios pareigūnai dar neaptiko, todėl teigiama, kad draudimais šios problemos neišspręsi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Seneliams lenktynės nepatiko

Gintarė pasižiūrėti "drago" buvo atvykusi ir nelaimės išvakarėse. Tuomet ji su mama bei seneliais važiavo namo iš sodo. Mama pasiūlė seneliams parodyti "šiuolaikinio jaunimo pramogas". Tą vakarą Pramonės gatvėje šeima neužtruko, nes "dragas" seneliams nepatiko. Senelis tuoj pat pastebėjo, kad tokios lenktynės - tai tik padangų gadinimas, o senelė lenktyniaujančius jaunuolius pavadino bepročiais ir paprašė ją nuvežti namo. Kitą dieną Gintarė su mama ir draugu pramogavo. Ekipažas apsilankė Anykščiuose, užsuko į Andrioniškį ir namo sugrįžo tik apie 21 valandą. Prie vairo sėdėjusi jaunoji vairuotoja tą dieną buvo pirmą kartą sustabdyta kelių policijos patrulių, kurie patikrinę dokumentus davė pastabą, jog ant automobilio nėra ženklo su skaičiumi 70, rodančio, kad prie mašinos vairo - naujokė. Namie Gintarė išsiprašė mamos automobiliu nuvažiuoti pasižiūrėti lenktynių ir netrukus su savo geriausia drauge Sandra, kuri tesulaukusi tik 15 metų, jau buvo Pramonės gatvėje. Kurį laiką merginos stebėjo besivaržančius jaunuolius netoli starto linijos, o kai viena pora nuskriejo į kitą trasos galą, nusprendė važiuoti namo ir pabandė apsisukti dešinėje kelio pusėje.

REKLAMA

Lemtingas apsisukimas

Tolesnius įvykius jaunoji vairuotoja prisimena tik padrikomis atkarpomis, tačiau, jos manymu, kai ji sukosi, trasoje automobilių nebuvo. Mergina matė iš gana toli atvažiuojančias tik ką finišą pasiekusias mašinas ir buvo tikra, jog kol šios priartės, tikrai suspės užbaigti posūkį. Paprastai pasiekę finišą automobiliai į starto vietą sugrįžta lėtai, tačiau šį kartą, matyt, lenktynių azarto pagauti jaunuoliai, savo plieninius žirgus ir atgal ginė labai greitai. Mergina atsimena, jog vienas automobilis pralėkė pro jos opelio galą, o kitas, BMW 325, prie kurio vairo sėdėjo 27 metų Tomas Bekevičius, kirto tiesiai į šoną. Nuo smūgio taranuota mašina dar trenkėsi į šalikelėje stovėjusį "Opel Vectra", tačiau šio momento vairuotoja jau nebeprisimena, nes buvo praradusi sąmonę. Mergina vėl akis atmerkė, kai išgirdo susijaudinusius automobilį apspitusių jaunuolių balsus. Kažkas prašė paduoti peilį, kad galėtų nupjauti saugos diržus, kažkas ragino pabandyti praskėsti sulamdytą automobilio saloną. Apsidairiusi Gintarė pamatė, jog sėdi suspausta gal kokių penkiolikos centimetrų pločio ertmėje tarp vairo bei sėdynės, ir vėl nugrimzdo į nebūtį, kol atsitokėjo jau paguldyta ant žolės bei ištikta šoko atkakliai bandė stotis. Greičiausiai tuomet merginos sąmonėje ir užsifiksavo kažkieno ištarti žodžiai, jog jos automobilį taranavęs BMW lėkė 182 kilometrų per valandą greičiu. Galutinai sąmonė G. Bačelytei sugrįžo tik ligoninėje, kur medikai jai konstatavo dubens kaulų lūžį ir paguldė į Traumatologijos skyrių. Kelias dienas dėl lūžusio raktikaulio ligoninėje teko praleisti ir drauge važiavusiai nepilnametei, o BMW vairuotojas Tomas atsipirko kairės rankos plaštakos plėštine žaizda. Suteikus medicininę pagalbą jis išleistas gydytis į namus. Dėl autoįvykio vyksta ikiteisminis tyrimas, kurio rezultatus komentuoti dar anksti.

REKLAMA

Legaliems startams neužtenka pinigų

Atrodytų, jog "drago" mėgėjų problema Panevėžyje išsprendžiama nesunkiai, nes dar liepos pradžioje kiekvieną penktadienį norinčiuosius palenktyniauti kvietė V. Lapėno skraidymo mokyklos aerodromas Įstroje. Tiesa, nuo Panevėžio iki šio aerodromo pakilimo tako, kuriame ir buvo rengiamos naktinės automobilių lenktynės, apie dešimt kilometrų, tad daugeliui jaunuolių, vos sukrapštančių pinigų benzinui, tai atrodė per toli. Juo labiau kad Įstroje kiekvienas startas norinčiajam lenktyniauti kainavo po 5, o žiūrovai turėdavo pakloti po 2 litus. Tačiau visa 600 metrų ilgio lenktynių trasa būdavo aptverta apsaugine tvorele, lenktynių vietoje budėdavo priešgaisrinės tarnybos gelbėtojų ir greitosios pagalbos bei policijos automobiliai, tvarką prižiūrėdavo saugos firmos darbuotojai. Tačiau toks "komfortas" ratuotam jaunimui pasirodė per brangus, juo labiau kad rengėjai jaunuosius greičio fanatikus ragino burtis į kokį nors klubą ar įkurti viešąją įmonę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ar Panevėžyje bus "Pramonės ringas"?

Policijos darbuotojai tikina, kad jaunuoliai gana saugiai galėtų lenktyniauti ir Pramonės gatvės trasoje, tačiau ją reikia tinkamai įrengti, o tam prireiktų nemažai lėšų. Vien kilnojamosioms tvorelėms, kurias po kiekvieno "drago" reikėtų kur nors saugoti, nes darbo metu Pramonės gatvėje judėjimas gana intensyvus, prireiktų maždaug apie kilometro ilgio konstrukcijų. Pareigūnai ir miesto vadovai greičio fanatikams galėtų pasiūlyti ir gerokai mažiau išlaidų reikalaujančių variantų, tačiau kol kas neturi su kuo pasitarti, nes "dragistai" atkakliai nenori kurti jokios juos vienijančios organizacijos ir net neturi neformalių savo lyderių.

REKLAMA

Ar sulauksime "drago" lovomis?

Prie ligoninės lovos prikaustytai Gintarei gydytojai pranašauja, jog ligoninėje ji turės gulėti dar mažiausiai pusantro mėnesio, o vėliau du mėnesius klibinkščiuoti su ramentais bei dar tiek pat laiko mokytis vaikščioti normaliai, tačiau nuolat besišypsanti mergina tikisi pasveikti gerokai anksčiau. Jau dabar greičio fanatikę "šefuoja" gretimoje palatoje gydomi traumas patyrę vaikinai, tarp kurių ir Gintarės vaikino draugas, prieš savaitę vos spėjęs nušokti nuo beviltiškoje situacijoje atsidūrusio motociklo "Honda" ir taip išsigelbėjęs nuo, atrodytų, neišvengiamos žūties. Stichiškai susibūręs savotiškas automėgėjų klubas vakarais G. Bačelytę "pasivažinėti" ligoninės koridoriais išveža su visa lova. Tiesa, lenktynių jaunieji padaužos nerengia, tačiau Gintarę nuveža pasižiūrėti televizoriaus ir saugiai parveža į palatą. Daug neįgyvendintų planų turinti Gintarė neabejoja, kad į "drago" lenktynes tikrai sugrįš, nors pradžioje greičiausiai tebus tik žiūrovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų