Užtikrinę gaiviųjų gėrimų ir sulčių pardavimų augimą, nealkoholinių gėrimų gamintojai sutelkė dėmesį į gėrimą, kurio anksčiau nepastebėdavo, tai yra į pieną. Tačiau, pasak "The Wall Street Journal", "Coca-Cola" ar "Cadbury Schweppes" pienas neprimins tradicinio gėrimo.
Naujasis pienas nuo tradicinio skirsis ne tik kvapu, bet kartais ir spalva. Jau liepos mėnesį "Coca-Cola" planuoja pradėti prekiauti pieno gėrimu "Swerve" su mėlynių, banano ir šokolado skoniu. Kovo mėnesį "Cadbury" pristatytas gėrimas "Raging Cow" būna penkių kvapų, tarp kurių yra ir skambūs "Pina Colada Chaos" ir "Jamocha Frenzy". Kiti gėrimų gamintojai reklamuoja pieno koktelius ir net... gazuotą pieną.
Nealkoholinių gėrimų gamintojai tikisi išnaudoti naudingas pieno savybes savo įvaizdžio gerinimui ir pardavimų didinimui, ir ypač mokyklose, kuriose jie kritikuojami dėl gazuotų gėrimų pardavimo ir vaikų nutukimo skatinimo. Naujuosius produktus reklamuojančios įmonės tikina, jog pieno gėrimai, kuriuose gausu vitaminų ir baltymų, yra maistingesni už gazuotą vandenį, ir jie yra puikus kalcio, kurio trūksta vaikų racione, šaltinis.
Tuo tarpu, kaip pažymi "The Wall Street Journal", pieno gėrimai atveria bendrovėms naujas galimybes kaip tik tuo metu, kai gazuotų gėrimų pardavimai nustojo augti: praėjusiais metais augimas JAV sudarė vos 0,8 procento. Pienas užima penktą vietą labiausiai vartojamų gėrimų sąraše, nusileisdamas gazuotiems gėrimams, kavai, alui ir į butelius išpilstytam vandeniui.
Tačiau dietologai pabrėžia, jog "Raging Cow" ir "Swerve" nėra gėrimai, kuriuos savo vaikams rekomenduotų tėvai, norintys, kad jų atžalos gertų pieną. Šokoladinio gėrimo "Raging Cow" stiklinėje yra 170 kalorijų ir 25 gramai cukraus, tuo tarpu 1 procento riebumo pieno stiklinėje yra 100 kalorijų ir 12 gramų cukraus. Naujųjų gėrimų sudėtyje pienas sudaro tik 50 procentų, o tai reiškia, jog juose nepakankamai kalcio ir kitų maistingųjų medžiagų, kurios pagal Maisto produktų ir vaistų valdybos normas leidžia rašyti ant etiketės žodį "pienas". Kitą pusę sudaro vanduo su cukrumi ir aromatizuotos medžiagos.
Tuo tarpu pieno gamintojai nerimauja, jog naujieji gėrimai gali nuvilioti nuo jų dalį pirkėjų. 100 procentų pieno gėrimo, kuriame yra cukraus, bet nėra vandens, pardavimai per pirmus tris šių metų mėnesius padidėjo 6,3 procento, tuo tarpu tradicinio pieno pardavimai paūgėjo tiktai 0,5 procento.
ELTA