REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Miesto politikai įteikė panevėžiečiams kalėdinę „dovaną“ – brangesnį važiavimą viešuoju transportu

REKLAMA
REKLAMA

Panevėžio miesto savivaldybės taryba taip ir nesulaukė nepriklausomo audito ir Viešųjų pirkimų tarnybos vertinimo, kaip – gerai ar blogai – dirba miesto Savivaldybei pavaldi įmonė Panevėžio autobusų parkas. O nuo to priklausė, leisti vežėjams ar ne pabranginti savo paslaugas. Todėl vakar pati nustatė naujas keleivių vežimo miesto autobusais kainas.

REKLAMA

Brangs 20 procentų

Šešiolika miesto Tarybos politikų pritarė, kad jau nuo sausio 1 dienos prekybos vietose įsigyjamas vienkartinis bilietas kainuos 1,80 lito, o įsigyjant autobuse – 2,20 lito.

Mėnesinis bilietas visoms kalendorinėms dienoms kainuos 96 litus. Tie, kurie važinės tik darbo dienomis, mokės 68 litus, o pusės mėnesio bilietas darbo dienoms kainuos 34 litus.

Kaip visada, kai kurie asmenys galės važiuoti su nuolaida. Pritaikius 80 procentų nuolaidą, vienkartinis bilietas prekybos vietose atsieis 36 centus, autobuse – 44 centus, mėnesinis bilietas kalendorinėms dienoms kainuos 19,20 lito. Taikant 50 procentų nuolaidą, vienkartinis bilietas prekybos vietose atsieis 90 centų, autobuse – 1,10 lito. Atitinkamai mėnesio bilietas kalendorinėms dienoms kainuos 48 litus, darbo dienoms – 34 litus.

REKLAMA
REKLAMA

Be to, politikai Panevėžio autobusų parko bendrovei rekomendavo kasdien ne anksčiau kaip nuo 19 valandos keleivius nuostolingais reisais vežti mažos talpos autobusais.

Iki šiol mieste galiojo nuo 2009 metų sausio 1 dienos patvirtinti tarifai: vienkartinių važiavimo bilietų – 1,50 lito (įsigyjant prekybos vietose) ir 1,80 lito (įsigyjant autobuse). Mėnesinio bilieto kalendorinėms dienoms kaina – 80 litų, o darbo dienoms – 56 litai. Apskaičiuota, kad Panevėžyje politikai bilietus viešajam transportui pabrangino 20 procentų. Pigiausiai šalyje nuo 2012 metų keleivius vežios šiauliečiai – vienkartinis bilietas kainuos 1,70 lito.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ginčuose tiesos nerado

Toks, švelniai pasakius, nepopuliarus sprendimas politikams gimė karštai besiginčijant. Neišsilaikę valdančiojoje daugumoje ir išstumti iš valdžios postų politikai dabartinę valdančiąją Tarybos daugumą ir miesto merą Vitalijų Satkevičių kvietė neskubėti. Vicemeras Petras Narkevičius prašė atidėti klausimo svarstymą arba už sprendimą – branginti bilietus – balsuoti prieš. Jo nuomone, vertėtų atsižvelgti į Savivaldybės kontrolierių nustatytus pažeidimus Panevėžio autobusų parke.

REKLAMA

Liberalsąjūdininkas Gintaras Šileikis pasigedo Panevėžio autobusų parko perspektyvinio veiksmų plano, kaip įmonė numato teikti keleivių vežimo paslaugas. Kai jam buvo paaiškinta, kad toks planas pateiktas, G. Šileikis atšovė, esą jokios perspektyvos veiksmų plane nemato. Be to, teigė jis, jog reikia galvoti ne apie keleivių vežimo bilietų kainos didinimą, o kviesti nepriklausomus tikrintojus, kad Autobusų parke nustatytų visus pažeidimus.

Už tokius išvedžiojimus G. Šileikis ir P. Narkevičius užsidirbo konservatoriaus Viktoro Trofimovo kaltinimą rengiant prieš artėjančius Seimo rinkimus šou. „Užteks politikuoti ir užsidirbinėti taškus – klausimą reikia spręsti iš esmės, – kvietė V. Trofimovas. – Nuo politikos pereikim prie ekonomikos ir kalbėkime apie Savivaldybės įmonę, kuriai skolinga pati Savivaldybė.“

REKLAMA

Savivaldybės skola Autobusų parkui iš tiesų šiuo metu siekia beveik 5 milijonus litų.

Pranašauja bankrotą

G. Šileikiui užkliuvo ir Savivaldybės administracija. Jis retoriškai klausė, ar kontrolierių Autobusų parke užfiksuoti pažeidimai yra tokie menki, kad valdininkai jų nemato, ar jie nesupranta, kad įmonės vadovas Rimantas Petukauskas nesugeba vadovauti įstaigai.

Ekonomikos ir turto valdymo skyriaus vedėjo pavaduotoja Nadiežda Stragienė politikams priminė, kad keleivių vežimas visame pasaulyje nuostolingas. „Panevėžyje yra taip pat, – sakė valdininkė. – Todėl įvairių šalių savivaldybės skiria dotacijas įmonėms, vežančioms keleivius. Bendrovė viršija maksimalias skolinimosi ribas, o skolos rodiklio pagrindinė pablogėjimo priežastis – Panevėžio miesto savivaldybės skola.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Politikų samprotavimuose apie beviltišką Panevėžio autobusų parko padėtį, jeigu nebus padidintos bilietų kainos, nuskambėjo pranašystės, kad Savivaldybės įmonė specialiai stumiama bankroto link. O paskelbus jį Panevėžio autobusų parkas neva bus parduotas „už vieną litą“.

Apsisprendė per pertrauką

Branginti ar nebranginti panevėžiečiams autobuso bilietus politikai diskutavo ir per pertrauką, šurmuliuodami Savivaldybės koridoriuose. Dabartinei valdančiajai daugumai priklausantys konservatoriai Darius Staugaitis ir Maurikijus Grėbliūnas sakė, kad balsuos už pabranginimą. Abu politikai mano, kad tik bilietų branginimas gali išgelbėti Panevėžio autobusų parką. Nuverstieji iš valdžios liberalsąjūdininkai ir socdemai, neaiškindami kodėl, sakė, kad jie priešinsis bilietų branginimui.

REKLAMA

Vis dėlto pertraukai pasibaigus dauguma Tarybos narių jau buvo susitaikę su mintimi, kad branginti važiavimą viešuoju transportu būtina. Už tai ir balsavo 16 politikų, susilaikė 6. Tam priešinosi aštuoniese.

Piketuotojų nematė

Politikams diskutuojant, prie Savivaldybės piketą surengė Panevėžio pensininkų sąjūdis. Aštuoni su plakatais atėję piketuotojai tikėjosi, jog miesto galvos neišdrįs prieš Kalėdas pabranginti viešojo transporto bilietų. Nors jų plakatuose buvo parašyta: „Išrinktieji! Ką jūs mylite? Žmogų ar pinigus? Ar jums nusiš...... ant žmogaus ir Lietuvos?“, išrinktieji pabrangino bilietus ir net neišėjo pasikalbėti su lauke šąlančiais panevėžiečiais.

R. Mikučionytė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų