REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Du iš trijų interneto vartotojų Lietuvoje parodo savo domėjimąsi produktu ar paslauga įvairiais būdais. Kas antras vartotojas (48 proc.) nuomonę išreiškia paspaudžiant „patinka“ konkrečios įmonės ar prekės ženklo „Facebook“ profilyje. Maždaug trečdalis dalinasi prekės/paslaugos nuoroda ar nuotrauka dalyvaudami konkurse arba tik nuoroda (atitinkamai 34 proc. ir 28 proc.). Šias dalijimosi tendencijas atskleidė komunikacijos planavimo agentūros „OMD“ atlikta apklausa.

Du iš trijų interneto vartotojų Lietuvoje parodo savo domėjimąsi produktu ar paslauga įvairiais būdais. Kas antras vartotojas (48 proc.) nuomonę išreiškia paspaudžiant „patinka“ konkrečios įmonės ar prekės ženklo „Facebook“ profilyje. Maždaug trečdalis dalinasi prekės/paslaugos nuoroda ar nuotrauka dalyvaudami konkurse arba tik nuoroda (atitinkamai 34 proc. ir 28 proc.). Šias dalijimosi tendencijas atskleidė komunikacijos planavimo agentūros „OMD“ atlikta apklausa.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Rečiausiai dalinamasi prekių ar paslaugų video – taip elgiasi tik 13 proc. respondentų. Maždaug po penktadalį vartotojų rašo atsiliepimus ir dalinasi prekės ar paslaugos nuotraukomis (atitinkamai 23 proc. ir 22 proc.).

REKLAMA

„Mygtuko „patinka“ paspaudimas parodo, kad vartotojai domisi prekės ženklu ar įmone ir yra linkę sekti naujienas ar kitą susijusį turinį. Vis dėlto tai daugiau spontaniškas nei tikslingas žingsnis, todėl įmonės, norėdamos pasiekti suinteresuotą vartotoją, neturėtų apsiriboti tik šiuo komunikacijos kanalu“, – teigia Darius Gricius, „OMD“ vadovas.

Pasak D. Griciaus, rezultatai rodo, kad didžioji dalis vartotojų linkę savo nuomonę išreikšti pasyviais, paprastesniais veiksmais nei įsitraukti į aktyvų turinio kūrimą – t.y. komentuoti, įkelti patiems video ar nuotraukas. Svarbu tai, kad tie, kurie yra paspaudę prekių/paslaugų „Facebook“ profiliuose „patinka“, vidutiniškai pusantro karto dažniau atlieka ir kitus veiksmus, susijusius su patirties dalijimusi.

REKLAMA
REKLAMA

Dažniau neigiamais ar tik neigiamais komentarais dalinasi 8 proc., dažniau teigiamais ir tik teigiamais – 40 proc., tačiau beveik kas antras respondentas (53 proc.) išsako ir teigiamus, ir neigiamus pastebėjimus.

„Tyrimo duomenys aiškiai rodo, kad internetas nėra tik neigiamos informacijos sąvartynas, kaip kad buvo įprasta manyti. Vartotojai nėra nusiteikę reikšti tik neigiamą arba tik teigiamą nuomonę. Jų veiksmų ir komentarų pobūdį lemia asmeninė patirtis bendraujant su konkrečia įmone ir pačios įmonės elgesys“, – pasakoja Arijus Katauskas, ryšių su visuomene agentūros „Nova media“ vyresnysis partneris.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak A. Katausko, internetas yra vartotojų nuotaikų veidrodis, tad įmonės turėtų stebėti tai, kas vyksta internetinėje erdvėje, ir reaguoti tiek į teigiamus, tiek į neigiamus komentarus ar pastebėjimus.

Tie respondentai, kurie dalijasi teigiamais komentarais, dažniau tai daro neanonimiškai. 13 proc. komentuoja tik anonimiškai ir taip komentuoti labiau linkę vyrai nei moterys. Kas antras vartotojas komentuoja ir anonimiškai, ir neanonimiškai. Kadangi „Facebook“ socialinis tinklas yra platforma, kurioje atliekama daugiausia dalijimosi veiksmų, pastebėjimus ir patirtį išreiškia konkretūs vartotojai.

Reprezentatyvią Lietuvos interneto vartotojų apklausą apie elgesį internete, bendradarbiaudama su „Nova media“, atliko komunikacijos planavimo agentūra „OMD“. Tyrimas vyko 2013 m. balandžio 9 – 15 d. naudojant „OMD Snapshots“ tyrimų sistemą. Iš viso apklausti 892 interneto vartotojai, kurių amžius nuo 15 iki 50 metų. Respondentų struktūra atitinka Lietuvos interneto vartotojų struktūrą pagal amžių, lytį ir gyvenamosios vietos dydį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų