REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Po Naujųjų keitėsi vairuotojų rengimo tvarka. Vairavimo mokyklos piktinasi papildomais reikalavimais, kuriems jau prireikė papildomų išlaidų ir darbo laiko, o tai gali atsiliepti ir vairavimo mokymo kainai. Tiesa, Tauragėje veikiančių vairavimo mokyklų atstovai tvirtina kainų kelti kol kas neketinantys.

REKLAMA
REKLAMA

Griežtesni reikalavimai

Vairavimo mokyklos, egzaminuodamos mokinius, įgytus įgūdžius nuo šiol turi fiksuoti vaizdo įrašuose ir juos saugoti metus. Vairavimo aikštelėse vienu metu turėtų būti, priklausomai nuo kategorijos, nuo aštuonių iki vienuolikos mokomųjų transporto priemonių. Pati aikštelė nuo patalpos, kurioje mokoma teorijos, negali būti nutolusi daugiau nei 20 kilometrų.

REKLAMA

Mokymui skirtos mašinos privalo būti žymimos vairavimo mokyklos pavadinimu ir negali būti senesnės nei dešimties metų (paskutiniu momentu automobilių amžius pailgintas iki 15 metų). Papildomi reikalavimai keliami ir vairavimo mokyklų darbuotojams, atsakingiems už pirminį mokymą. Jie privalo turėti trejų metų vairuotojų mokymo patirtį, aukštąjį neuniversitetinį techninį išsilavinimą, būti neteisti.

Ministerija tikina, kad pakeitimų imamasi tik tam, kad gerėtų saugumas keliuose.

REKLAMA
REKLAMA

Viskas – dėl mokymo kokybės

Pasak Susisiekimo ministerijos, taikyti griežtesnius reikalavimus vairavimo mokykloms nuspręsta dėl nesąžiningos įmonių veiklos ir prasto mokinių paruošimo. Esą didelė dalis mokyklų orientuojasi ne į mokymo kokybę, o siekį iš klientų susirinkti pinigų.

„Lietuvoje yra pats žemiausias vairavimo egzaminų išlaikymo lygis ir labai prastas mokinių paruošimas. Be to, šalyje vis dar labai daug nesąžiningų, fiktyviai mokinius ruošiančių mokyklų. Manome, kad labiausiai įvedamomis naujovėmis turėtų būti nepatenkintos mokyklos, kurios mokinius ruošia aplaidžiai“, – sakoma ministerijos pranešime.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau, Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos prezidento Dariaus Lesicko manymu, mokymo ir egzaminų lygis šalyje yra gana geros kokybės, todėl ministerijos nepasitikėjimas vairavimo mokyklomis jas žeidžia.

Įskaita – stebint kameros akiai

Vairuotojai, kuriems šiais metais jau teko laikyti vairavimo įgūdžių įskaitą, tai darė stebint automobilyje sumontuotai filmavimo kamerai. Taip siekiama pažaboti nesąžiningas vairavimo mokyklas, kurios ima kyšius arba taupumo sumetimais neatlieka savo pareigų kokybiškai.

REKLAMA

Tai – viena iš sausio mėnesį įsigaliojusių naujovių. Mokyklos privalo apsirūpinti filmavimo įranga, pavyzdžiui, už kamerą pakloti apie 1000 litų, neretai – ir daugiau. Net ir nedidelei įmonei jų reikia mažiausiai poros.

Tauragės rajono savivaldybės Sporto centro vairavimo mokykla, pasak apskaitininkės Kristinos Levickienės, jau irgi turi užsisakiusi kameras, jos mokyklą turėtų pasiekti vasarį. Pasak K.Levickienės, įsigyta ir multimedija, kad kursus būtų galima vesti šiuolaikiškiau.

„Bicedos“ automobiliuose kameros jau įrengtos, nufilmuota 10 įskaitą laikiusių žmonių, vienas iš jų įskaitos neišlaikė.

REKLAMA

Dauguma mokyklų turi samdyti darbuotojus, kurie tvarkytų vairavimo įskaitos įrašus: peržiūrėtų ir sudėtų juos į archyvą laikmenose. Anot direktoriaus Vidmanto Šimaičio, UAB „Biceda“ vairavimo mokykla jokių papildomų darbuotojų archyvui tvarkyti nesamdė – tą darbą jis atlieka pats. „Tiesiog darbą baigiu vėliau, apie 11 val. vakaro“, – šypsosi jis.

V.Šimaičiui atrodo keista, kad filmavimo kameros privalo būti įrengtos tik vairavimo mokyklų automobiliuose, tačiau neprivalomos „Regitros“ automobiliuose. Pasak jo, logiškiau būtų atvirkščiai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paklaustas apie griežtesnius reikalavimus vairavimo instruktoriams, V.Šimaitis teigė, kad „Bicedos“ instruktorių kvalifikacija atitinka visus reikalavimus.

Naujesnis automobilis – geresnis vairuotojas?

Sugriežtinti reikalavimai numato, kad nuo kitų metų vairavimo mokyklų automobiliai turėtų būti ne senesni nei 10 metų. Dėl to ypač sunerimo mažosios vairavimo mokyklos, neturinčios didelio klientų srauto ir lėšų investicijoms. Tokį reikalavimą daug kas vadina protu nesuvokiamu dalyku – juk mokymo kokybė iš esmės priklauso ne nuo automobilio, o pedagogo sugebėjimų. Tiesa, vėliau paskutiniu momentu nuspręsta automobilio amžių pratęsti iki 15 metų.

REKLAMA

– Nesitikėjome to sušvelninimo ir įsigijome 2006 metais pagamintą „Opel Astra“, – pasakojo Sporto centro Vairavimo mokyklos apskaitininkė K.Levickienė. – Tai – nemažos investicijos.

Maksimalus 30 kilometrų atstumas nuo mokymo klasės iki aikštelės sumažintas iki 20 kilometrų. Tačiau abi kalbintos mokyklos į šiuos reikalavimus „išsitenka“, tad papildomų investicijų išvengė.

Kainos – tokios pačios

Spaudoje rašoma, kad vairuotojus rengiančios mokyklos pastarosiomis dienomis pabrangino vairavimo kursus. Sostinėje jų kaina šoktelėjo kone ketvirtadaliu. Vienoje sostinės vairavimo mokyklų kursai brango maždaug iki 1 700 litų.

REKLAMA

Filmavimo įranga, papildomi darbuotojų etatai, atnaujintas automobilių parkas, naujos vairavimo aikštelės. Visa tai vairuotojus rengiančias mokyklas privertė giliau kyštelėti ranką į klientų kišenę.

Vis dėlto Tauragėje įsikūrusiose vairavimo mokyklose kursai kol kas nebrango. Ir Sporto centro vairavimo mokykloje, ir „Bicedoje“ jie kainuoja tiek pat, kiek ir pernai – 1 150 litų. – Žiūrėsime, kaip seksis, kiek bus mokinių, tada ir galvosime apie kainas. Jas kėlėme tada, kai buvo nuspręsta mokymosi laiką pailginti nuo 20 iki 30 valandų. Dabar, po Naujųjų, kol kas turime tik devynis mokinius, apie kokį kainų kėlimą galime kalbėti? – svarstė V.Šimaitis.

Birutė SLAVINSKIENĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų