REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Transporto rinkos analitikams pradėjus kalbėti, kad jau matomos pirmosios atsigavimo kregždės, kai kurios transporto įmonės vėl pradėjo žvalgytis į lizingo bendroves, tikėdamosi gauti pinigų transporto priemonėms ar kitai transporto įrangai pirkti. Pasiteiravome Lietuvos lizingo bendrovių, kokios tendencijos pastebimos lizingo srityje ir ar pastebimas transporto rinkos atsigavimas.

REKLAMA
REKLAMA

Andrius Kvakšys, UAB „DnB Nord lizingas“ Kreditų administravimo departamento Finansavimo produktų skyriaus vadovas

REKLAMA

Jei kalbėtume apie 2010 m. pirmojo pusmečio tendencijas, reikėtų pasakyti, kad krovininio transporto rinka, stipriai smukusi 2008–2009 metais, stabilizuojasi, tačiau šiuos procesus vadinti rinkos atsigavimu būtų kiek ankstoka.

Klientų srautą reikėtų skaidyti į dvi dalis:

- naudoto krovininio transporto pirkėjus, kurie buvo pakankamai aktyvūs ir stagnacijos periodu – pirko lizingo bendrovių susigrąžintą turtą. Šiuo metu jų susidomėjimas dar labiau padidėjęs, ypač daug tokių pirkėjų užsieniečių;

REKLAMA
REKLAMA

- naujo krovininio transporto pirkėjus, kurie domisi lizingo galimybe pakankamai aktyviai, bet dažniausiai tai ir lieka tik susidomėjimas. Tai lemia transporto įmonių finansinė būklė.

Pastebėtina, jog aktyviai domimasi krovininio transporto įsigijimo iš užsienio galimybėmis, ieškoma variantų įsigyti objektus palankesnėmis sąlygomis.

Krovininio transporto priemonių įsigijimo finansavimas lizingo būdu išlieka pakankamai svarbi lizingo kryptis, o sąlygos bei galimybės aptariamos su kiekvienu klientu individualiai, įvertinant jo poreikius, finansines galimybes ir verslo perspektyvą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paulius Jankauskas, UAB „SNORO lizingas“ Lizingo skyriaus vadovas

Jei lygintume šių metų 7 mėnesius su 2009 m. tuo pačiu laikotarpiu, pastebėtume, kad UAB „SNORO lizingas“ prašymų įsigyti transporto priemones ar kitą transporto techniką ir įrangą sulaukia daugiau.

Atsigaunantis gabenimų sektorius leidžia vežėjams tikėtis geresnių veiklos rezultatų bei planuoti naujus įsigijimus. Šiais metais pastebime, kad įmonės stengiasi atnaujinti parką, todėl daugiausiai perka naujas transporto priemones.

Įmonės, norinčios gauti paskolą vilkikui ar kitai transporto priemonei pirkti, veikla turi būti stabili, jos rezultatai turi patvirtinti, kad įmonė ateityje galės sėkmingai vykdyti prisiimtus įsipareigojimus.

REKLAMA

Įprastai įmonė, norinti gauti paskolą, turi sumokėti 15–20 proc. įgyjamos transporto priemonės vertės, tačiau kiekvienu atveju pradinės įmokos dydį vertiname individualiai.

Mindaugas Steikūnas, AB „Swedbank“ Verslo klientų departamento direktorius

Transporto rinka dar negrįžo į prieškrizinį lygį, bet atsigavimas pastebimas. Pavyzdžiui, remiantis registracijos duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį naujų vilkikų buvo registruota 408 vnt. Tad tikimės, kad šiais metais naujų vilkikų pardavimai gali siekti apie 1300 vnt. Taip pat pastebima, kad komercinį transportą daugelis įmonių įsigyja savo lėšomis.

REKLAMA

Pernai beveik visai nebuvo poreikio tokioms paskoloms, tad dabar tik formuojasi naujos finansavimo sąlygos. Finansavimo sąlygose pradinės įmokos, lizingo termino ir likutinės vertės kriterijai yra griežtesni, jei lyginsime juos su prieškriziniu laikotarpiu. Taip yra todėl, kad bankai ir lizingo bendrovės siekia finansuoti stabilias ir finansiškai pajėgias įmones.

Per 2010 m. pirmąjį pusmetį lizingo sutarčių komercinio transporto priemonėms sudaryta u? 33,8 mln. Lt.

Bankas finansuoja įmones, turinčias skaidrų, pagrįstą ir bankui suprantamą verslo modelį. Teikdami paskolą, atkreipiame dėmesį į kliento kredito istoriją, parko valdymo efektyvumą bei esamo parko likvidumą ir, priklausomai nuo to, modeliuojame, kokiomis sąlygomis klientui teikti finansavimą. Orientuojamasi į ilgesnę patirtį rinkoje turinčius bei jau esančius „Swedbank“ klientus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pradinis įnašas, priklausomai nuo perkamo turto specifikos, turto gamybos metų, taip pat nuo kliento finansinės padėties, bendradarbiavimo su banku istorijos ir kitų finansavimo sąlygų, įprastai svyruoja nuo 20 iki 40 proc.

UAB „Nordea Finance Lithuania" generalinis direktorius Rimas Petrauskas

Taip, mes stebime padažnėjusį klientų srautą. Dabar jis žymiai didesnis negu pernai. Šiemet lizingavome transporto priemonių už daugiau kaip 27 mln. Lt.

Pernai lizingavome transporto priemonių už 22,5 mln. Lt. Taigi šių metų rezultatai džiugina, nes dabar po 7 metų mėnesių turime daugiau.

REKLAMA

Tos įmonės, kurios įveikė krizę – susitvarkė, reorganizavosi, tai jos gali geresnėmis sąlygomis gauti lizingą. Kredituojantys transporto sektorių jau mato jo atsigavimo ženklų.

Pirminis įnašas priklauso nuo investicijos dydžio, įmonės dydžio. Įprastai jis sudaro 15–20 proc. Kai perkama dėvėta technika – įnašas dažniausiai 20 proc.

Transporto įmonė turi generuoti pakankamą finansinį srautą įsipareigojimams padengti, turėti tai pagrindžiančias sutartis, krovinių gabenimų kontraktus, neturėtų turėti finansinių įsipareigojimų.

Žydrė Dargužytė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų