REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
66
Tiesa drasko širdį: Schumacheris būtų šokiruotas pamatęs, kas nutiko (nuotr. SCANPIX)

Michaelio Schumacherio sveikatos būklė jau penktus metus išlieka skaudžiausia pasaulio sporto tema.

66

Michaelio Schumacherio sveikatos būklė jau penktus metus išlieka skaudžiausia pasaulio sporto tema.

REKLAMA

Daugybę skambių pergalių gerbėjams padovanojęs legendinis Formulės-1 pilotas vis dar kovoja svarbiausiose savo gyvenimo lenktynėse.

Ir jeigu tai būtų ne Šumis, veikiausiai jau seniai būtume nurašę visus šansus jas laimėti.

Ne vieną planetos dėsnį paneigęs sportininkas savo šeimai, draugams ir gerbėjams „neleidžia“ nuleisti rankų ir palieka nors mažą viltį, jog mes dar pamatysime šypseną vokiečio veide.

2013 metų pabaigoje įvykęs nelemtas incidentas Alpių kalnyne iki šiol skaudina širdį ne vienam.

Laikas jau seniai nebėra Schumacherio sąjungininkas.

 

Sulig kiekviena diena mąžta viltys išvysti Michaelį bent kiek panašų į tą, kurį buvo įpratusios matyti mūsų akys.

REKLAMA
REKLAMA

Sunku patikėti, tačiau kovą startavo jau penktasis Formulės-1 čempionatas be „tikrojo“ Schumacherio ir per šį laiką nutekėjo nemažai vandenų.

Įsivaizduokime, jog įvyksta stebuklas ir sunkią traumą patyrusios vokiečio smegenys pagaliau atsigauna.

REKLAMA

Tokiu atveju Michaeliui tektų iš naujo susipažinti su gerokai pasikeitusiu asmeniniu gyvenimu.

Be to, vokietis sužinotų ne vieną šokiruojantį faktą ir apie brangiausią pasaulio sportą Formulę-1.

Žemiau įvardinti penki faktai neabejotinai priverstų Schumacherį stipriai susimąstyti, kas nutiko.

Tiesa, jam veikiausiai patiktų ne viskas.

1. „Dingęs“ Formulės-1 bolido garsas

2014 metų sezoną motosporto karalienė atvėrė naują savo puslapį apie kurį gerbėjai iki šiol atsiliepia dvejopai.

Naujasis šešių cilindrų 1,6 litro variklis su turbokompresoriumi dėl kinetinės energijos ir kasmet gerėjančios bolidų aerodinamikos leidžia pilotams greičiau įveikti lenktynių trasą, tačiau stokoja vieno labai svarbaus akcento.

REKLAMA
REKLAMA

Iki naujosios turbo variklių eros net ir mažai apie Formulę-1 išmanančius žmones žavėjo šiurpulius keliantis bolidų motorų garsas.

Jo būta tokio skardaus, kad starto-finišo tiesiojoje bilietus į lenktynes įsigiję gerbėjai būdavo priversti dėvėti nuo garso apsaugančias ausines.

Dabar tai yra gerokai primirštas Formulės-1 sirgalių aksesuaras ir nėra jokių abejonių, kad Schumacheris neliktų sužavėtas šia „naujove“.

Ironiška, bet kai Šumis patyrė smegenų sukrėtimą, pritilo ir savo karaliaus išsiilgę F1 bolidai.

2. „Mercedes” komandos dominavimas

2006 metais „Ferrari“ bolidą vairavęs Michaelis Schumacheris po laimėtų Italijos Didžiojo prizo lenktynių pravirkdė milijonus savo gerbėjų paskelbdamas apie karjeros pabaigą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paskutinio savo sezono „raudonųjų“ gretose vokiečiui taip ir nepavyko užbaigti skambia nata ir bendroje pilotų čempionato įskaitoje jis nusileido iki šiol Formulės-1 rikiuotėje esančiam Fernando Alonso.

Pirmą kartą baigęs šlovingą karjerą Šumis išliko „Ferrari“ komandos konsultantu ir mes turėjome ne vieną progą jį matyti Italijos ekipos boksuose.

Vis tik, legendos širdis greitai pasiilgo lenktynių skonio ir 2010-aisias vokietis sugrįžo į Formulės-1 čempionatą.

Trijų metų sutartį su „Mercedes“ ekipa sudaręs Schumacheris tikėjosi kartu su šia vokiečių komanda tapti rimta grėsme lenktynėse, tačiau realybė buvo visiškai kitokia.

REKLAMA

Gindamas „sidabrinių strėlių“ komandos garbę legendinis pilotas vos kartą per tris metus užlipo ant nugalėtojams skirtos pakylos ir sykį triumfavo Monako lenktynių kvalifikacijoje.

Tuo metu „Mercedes“ komandos bolidą kamavo aibė problemų.

Blogiausia, jog šis vokiečių kūrinys itin prastai „sutardavo“ su „Pirelli“ padangomis.

„Mercedes“ ekipos automobiliai būdavo pakankamai konkurencingi kvalifikacijose, tačiau dėl greito padangų dėvėjimosi lenktynių metu tiek Šumis, tiek ir kitas komandos pilotas Nico Rosbergas greitai prarasdavo šeštadieniais iškovotas pozicijas.

Pasibaigus 2012-ų metų sezonui Michaelis dar kartą paskelbė apie karjeros pabaigą, o jo vietą „sidabrinių strėlių“ komandoje užėmė Lewisas Hamiltonas.

REKLAMA

Debiutinį sezoną naujoje ekipoje britas penkis kartus startavo iš pirmosios vietos, tačiau tik kartą lenktynių finišo liniją pasiekė pirmas.

2014-aisiais prasidėjus prieš tai minėtai naujai Formulės-1 variklių erai „Mercedes“ tapo nepavejama ir šios komandos pilotai laimėjo visus keturis paskutinius Formulės-1 pasaulio čempionatus, iš kurių tris kartus triumfavo L.Hamiltonas.

Vargu, ar Schumacheris būtų tikrai laimingas supratęs, kad jam palikus vokiečių komandą šios ekipos bolidai tapo galingiausia jėga F1 pasaulyje.

Ypač po to, ką jam pačiam teko iškęsti vairuojant „Mercedes“ automobilį.

3. Pasikeitęs Formulės-1 veidas

Michaelis Schumacheris yra neabejotinai geriausia visų laikų komercinė Formulės-1 prekė.

Stulbinanti Vokietijos sportininko sėkmė sužavėjo milijonus gerbėjų ir leido iš to pelnytis ne tik lenktynininkui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Apie šio piloto vardą žinojo net ir tie, kurie nebuvo matę nė vienų lenktynių.

Daugiausia iš lenktynininko populiarumo uždirbo buvęs Formulės-1 teisių savininkas Bernie Ecclestone‘as.

Augant sportininko žinomumui proporcingai storėjo ir brito piniginės tūris.

Schumacherio ir Ecclestone‘o santykiai visada buvo ypatingi.

Pilotas nesibaimindavo tėkšti tortą į F1 valdovo veidą, o motosporto pasaulis iki šiol prisimena šmaikščią istoriją, kai Ecclestone‘as griebė vokiečiui už sėklidžių.

Britui iki šiol skaudu dėl to, kas nutiko Schumacheriui.

Po paskutinio vizito sportininko namuose Bernie žiniasklaidai prisipažino, jog daugiau nebenori matyti tokio Michaelio, koks jis yra dabar.

REKLAMA

Ecclestone‘as prieš praėjusio sezono pradžią pardavė praktiškai visas savo akcijas naujiems Formulės-1 savininkams iš JAV, „Liberty“ kompanijai.

Amerikiečiai greitai ėmėsi permainų ir tik laikas atskleis, ar visos jos bus naudingos šiam sportui.

O ne vieną dešimtmetį motosporto karalienei vadovavusio brito saga Formulėje-1 baigta ir Schumacheriui tai būtų didžiulė staigmena.

Apskritai, jeigu ne tragedija Alpių kalnyne, Michaelį, jei tik jis pats būtų to norėjęs, veikiausiai matytume užimantį rimtas pareigas Formulės-1 virtuvėje.

4. Milijonus skaičiuojančios gydymo sąskaitos

Aišku viena – Schumacheris liktų daugiau nei sukrėstas pamatęs, kiek jo šeimai kainuoja padengti visas vokiečio sveikatos gydymo sąskaitas.

REKLAMA

Nuo 2014 metų rudenio savo namuose gyjantis pilotas yra apsuptas maždaug dvidešimties žmonių komandos, kuri kiekvieną dieną rūpinasi legendos priežiūra.

Piloto namuose įrengta visi būtiniausia medicininė įranga leidžianti palaikyti stabilią Michaelio būklę, tačiau tai nesuteikia jokių garantijų, kad vieną dieną lenktynininko sveikata leis mums visiems jį išvysti viešumoje.

Užsienio žiniasklaida mirga pranešimais, jog per metus Schumacherio šeima dėl vokiečio sveikatos išleidžia daugiau nei 5-is mln. JAV dolerių ir šie skaičiai linkę augti.

Pusę milijardo dolerių per savo karjerą uždirbęs sportininkas pastaruoju metu sparčiai praranda savo rėmėjus, o žmona Corina netgi ryžosi parduoti asmeninį Michaelio lėktuvą ir šeimai priklausiusį vasarnamį Norvegijoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atkakliu darbu milijonus uždirbęs pilotas priverstas juos išleisti visiškai priešingu keliu nei pats svajojo.

Sportininko šeima ne kartą viešai deklaravo, jog nenori skelbti tikrosios Schumacherio sveikatos būklės ir tai tik dar kartą patvirtina seną gyvenimo tiesą, kad net ir labai dideli pinigai negali visko nupirkti.

5. Sūnus veržiasi į Formulę-1

Michaelio Schumacherio sūnus Mickas buvo tas žmogus, kuris Alpių kalnyne slidinėjo kartu su sportininku ir tėvo nelaimė smarkiai pakeitė jo požiūrį į gyvenimą.

Praėjusį mėnesį devynioliktą gimtadienį paminėjęs Mickas dega noru vieną dieną patekti į Formulės-1 čempionatą ir vis dažniau apie tai užsimena viešumoje.

REKLAMA

Svarbiausia, jog to labai norėtų ir visa F1 šeima išsiilgusi Schumacherio pavardės lenktynių savaitgalio metu.

Mickui buvo vos keturiolika, kai jis paskutinį kartą turėjo progą pakalbėti su visas gyvenimo spalvas tada dar supratusiu tėčiu.

Nors Michaelis niekada nebuvo per daug sužavėtas savo sūnaus galimybėmis sekti jo pėdomis, tačiau galima net neabejoti, jog šiandien didžiuotųsi pamatęs, ką po tragedijos Alpėse spėjo nuveikti jo atžala.

Praėjusią vasarą Belgijos lenktynių organizatoriai siekdami paminėti pirmosios Šumio pergalės 25-ąsias metines suteikė istorinę progą legendos sūnui bent trumpam pasijausti tėčio kailyje.

Likus valandai iki lenktynių starto Belgijoje, jis vairavo „Benetton“ B194 bolidą.

Tą patį, su kuriuo Michaelis Schumacheris 1994 metų sezone laimėjo 8 lenktynes ir pirmą kartą tapo pasaulio čempionu.

REKLAMA

Ar tai taps simboline Micko karjeros pradžia Formulėje-1 pakalbėsime kitą kartą.

O dabar toliau viltingai laukiame gerų naujienų apie sporto istoriją pakeitusio vokiečio sveikatos būklę.

Jeigu pasaulyje ir yra žmogus, kuris gali išgyventi tokio mąsto nelaimę, tai pravėrę jo asmens dokumento pažymėjimą išvystume Michaelio Schumacherio inicialus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų