• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
0
TV3

2012 m. Paryžiaus automobilių parodoje rugsėjo 27 d. pasirodysiantis koncepcinis „Nissan Terra“ visureigis sujungia dviejų automobilių klasių ‒ visureigių ir elektromobilių ‒ privalumus, kuriais išsiskiria „Nissan“. Tai automobilis, kuris gali sklandžiai riedėti bekele gamtoje ir tyliai sklęsti rafinuotomis miesto gatvėmis. „Terra" visureigis su novatorišku 4x4 tipo elektriniu galios agregatu su kuro elementų technologija ir sportinio stiliaus kompaktiška išore, po kuria slypi išraiškingas interjeras.

REKLAMA
REKLAMA

„Nissan Terra“ koncepto interjeras (nuotr. Gamintojo)„Nissan Terra“ koncepto interjeras (nuotr. Gamintojo)

„Mūsų uždavinys buvo sutelkti „Nissan„ jėgas SUV ir crossover automobilių segmente, pasitinkant naują erą be taršos; kuro elementai yra mūsų nauja sritis siekiant aplinką tausojančio mobilumo“, ‒ teigė „Nissan„ produktų strategijos ir planavimo padalinio generalinis direktorius Francois Banconas. ‒ Nedidelis ir patvarus važiuojant bekele. Mes siekėme nauju žvilgsniu pažvelgti į visureigius, pritaikytus miesto gyvenimui. Unikalus asimetriškas sėdynių išdėstymas užtikrina įspūdingą važiavimo patirtį: puikus matomumas leidžia jaustis padėties šeimininku bet kokiomis sąlygomis.“

REKLAMA

„Nissan Terra“ koncepto interjeras (nuotr. Gamintojo)„Nissan Terra“ koncepto interjeras (nuotr. Gamintojo)

„Įkvėpimo sėmėmės iš Skandinavijos regiono klientų aktyvaus gyvenimo būdo, ‒ pasakojo „Nissan" vyriausiasis viceprezidentas ir kūrybos vadovas Shiro Nakamura. ‒ Mes įsiklausėme į jų troškimus, siejamus su darniu mobilumu, kad jie galėtų nuvykti visur, kur tik nori.“

Vientisa skaitmeninė erdvė

„Nissan Terra“ koncepto interjeras (nuotr. Gamintojo)„Nissan Terra“ koncepto interjeras (nuotr. Gamintojo)

Priešais vairuotoją puikuojasi unikalus prietaisų skydelis (planšetinis kompiuteris), kuris atlieka „išmaniojo rakto" funkciją. Vairuotojas įstato jį įlipdamas į automobilį ir išima, kai išlipa iš jo. Įstatyto „Terra“ planšetinio kompiuterio ekrane rodomas greitis ir kiti pagrindiniai indikatoriai. Tačiau vairuotojas gali lengvai perjungti kitą funkciją ‒ multimedijos sistemos, komunikacijos, navigacijos ar kitą. Už automobilio ribų planšetinis kompiuteris atlieka visas funkcijas, kokių tikisi dauguma varototjų. Be to, jis yra visuomet palaiko ryšį su automobiliu.

REKLAMA
REKLAMA

„Nissan Terra“ konceptas (nuotr. Gamintojo)„Nissan Terra“ konceptas (nuotr. Gamintojo)

„TeRra“ vientisoje skaitmeninėje erdvėje pritaikyta asimetriško sėdynių išdėstymo koncepcija: vairuotojo sėdynė yra beveik centre, o galiniai keleiviai sėdi už priekyje sėdinčiųjų pečių, bet ne tiesiai už jų nugaros. Sėdynės perteikia šešiakampio motyvą, kurį galima aptikti įvairiuose dizaino elementuose.

„Nissan Terra“ koncepto interjeras (nuotr. Gamintojo)„Nissan Terra“ koncepto interjeras (nuotr. Gamintojo)

Nulenkus tris keleivių sėdynes, suformuojamas visiškai plokščias „Terra“ salono pagrindas. Taigi nebelieka jokių kliūčių ‒ galima gabenti dviračius, baidares ar surinktus baldus iš Skandinavijos. Tokį plokščią paviršių įgalina nepaprastai kompaktiška galios agregato įranga, suteikusi galimybę sukurti šį aplinką tausojantį koncepcinį modelį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Galia neišskiriant emisijų


Nors „TeRra" modelis pristatomas kaip konstrukcinių sprendimų koncepcija, o ne kaip technikos eksponatas, jo siūlomas 4x4 elektrinis galios agregatas su kuro elementų technologija nėra visiška fantazija. Priekinius ratus varo elektrinė sistema, šiuo metu montuojama „Nissan Leaf“.

Galiniuose ratuose, kurie perduoda galią į visus ratus esant būtinybei, yra įmontuota po elektrinį variklį. Jie sukurti atsižvelgiant į prototipus, panaudotus trijuose iš eilės „Pivo“ koncepciniuose modeliuose. Kadangi galiniams ratams varyti nereikia varančiųjų velenų, kabinos grindyse nėra jokių iškilimų. Tai lemia plokščią salono grindų ir korpuso apačią.

REKLAMA

„Nissan Terra“ konceptas (nuotr. Gamintojo)„Nissan Terra“ konceptas (nuotr. Gamintojo)

Po gaubtu yra pakankamai vietos „Nissan“ patentuotai vandenilio kuro elementų agregatas: tai plokščias ir itin kompaktiškas blokas, išsiskiriantis geriausiu pasaulyje galios tankio rodikliu (2,5 kW/l). Naujausio „Nissan“ kuro elementų agregato (pradėto gaminti nuo 1996 m.) kaina sudaro tik vieną šeštąją 2005 m. pasirodžiusiojo kainos. Anot gamintojo atstovų, taip yra todėl, kad ketvirčiu sumažėjo brangiųjų metalų poreikis.

„Nissan Terra“ konceptas (nuotr. Gamintojo)„Nissan Terra“ konceptas (nuotr. Gamintojo)

„TeRra“ tėra koncepcinis modelis, tačiau jis yra „Nissan“ paraiška apie tai, kad bendrovė yra pasirengusi masinei elektrinių automobilių su kuro elementų technologija gamybai, kai tik vandenilis taps plačiai prieinamas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų