REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seime tęsiantis batalijoms dėl naujų Azartinių lošimų įstatymo, Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) savo išvadoje nepagailėjo kritikos Seimo ekonomikos komiteto pirmininko Dainiaus Budrio vadovaujamos darbo grupės naujai sukurptam projektui, kurį dalis parlamentarų laiko atvirai korupciniu.

REKLAMA
REKLAMA

Grėsmė nepilnamečiams

STT teigimu, Ekonomikos komiteto pirmininko Dainiaus Budrio vadovaujamos darbo grupės parengtame projekte „įaustos“ įvairios grėsmės. „Manytina, kad B1 kategorijos lošimo automatų įteisinimas ir leidimas juos naudoti žmonių pamėgtose laisvalaikio ir pramogų vietose neabejotinai prisidės prie lošimų populiarinimo, tačiau tokius lošimus turės galimybę stebėti (o neužtikrinus reikiamos kontrolės ir patys lošti) nepilnamečiai asmenys. Tai gali suformuoti jų neatsakingą požiūrį į lošimus ir šios veiklos keliamą grėsmę sveikatai. Todėl siekiant užtikrinti viešąjį interesą, siūlytina apsvarstyti galimybę atsisakyti teisės organizuoti lošimus B1 kategorijos lošimų automatais projekte išvardytose vietose, kur nevaržomai gali lankytis nepilnamečiai asmenys, ir suteikti tokią teisę tik toms bendrovėms, kurios vykdo besilankančių asmenų amžiaus kontrolę, tai yra į jų teikiamų laisvalaikio ir pramogų paslaugų vietas neįleidžia jaunesnių kaip 18 metų asmenų (kaip alternatyvus pasiūlymas galėtų būti teisės lošti tokio tipo lošimo automatais visose išvardytose vietose suteikimas tik po 23 val.)“, – rašoma STT išvadoje.

REKLAMA

Pasak STT, „atkreiptinas dėmesys, jog projekto 69 straipsnis žirgų sporto totalizatorių organizatoriams nustato prievolę 8 procentus nuo lošėjų, dalyvaujančių žirgų sporto totalizatoriuje, statomų sumų skirti paramai toms pačioms sportinių žirgų asociacijoms, todėl abejotina, ar užsibrėžti tikslai galės būti pasiekti, kadangi sportinių žirgų asociacijos galės būti suinteresuotos atstovauti lošimų organizatorių interesams ir nepastebėti galimų jų pažeidimų mainais už gaunamą ar ateityje žadamą paramą.“

REKLAMA
REKLAMA

Balsas.lt primena, kad iki šių metų žiemos Azartinių lošimų įstatymo pakeitimo projektas (darbo grupei vadovavo Mišriai parlamentarų grupei priklausantis Žilvinas Šilgalis) jau buvo praėjęs pateikimo stadiją Seime, tačiau parlamento valdyba netikėtai sudarė naują darbo grupę, vadovaujamą dabar socialdemokratu tapusio Ekonomikos komiteto pirmininko Dainiaus Budrio.

Pats D. Budrys kaltina Ž. Šilgalį ir pirmojo projekto rengėjus atstovaujant užsienio lošimų bendrovėms, o Ž. Šilgalis ir jo šalininkai sako esantys nenustebę dėl tokių STT išvadų ir primena, kad naujasis projektas, kurį kritikuoja STT, gimė lošimų automatų tinklo savininko, Kauno religinės žydų bendruomenės lyderio Samuelio Kaco lošimų automatų bendrovės interesams atstovaujančio advokato kompiuteryje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Projektas protekcionistinis

STT iš esmės pritaria viešai jau išsakytai nuomonei, kad, priėmus dabar buldozeriu stumiamo projekto nuostatas, šalyje būtų iš esmės užkirstas kelias atsirasti naujiems rinkos dalyviams, tuo pačiu liberalizuojant reguliavimą. Kaip pastebi STT, priėmus minėtą projektą Lietuvos teritorijoje galėtų atsirasti ne daugiau kaip 6 nauji lošimo namai (kazino), 53 nauji automatų salonai ir 34 nauji lažybų punktai. Taigi, jau įsitvirtinusios bendrovės galėtų nebesibaiminti jokios konkurencijos. Joms bus iš esmės automatiškai leista organizuoti šiuo metu uždraustus lošimus internetu.

REKLAMA

„Galimybę įsteigti naujas lošimų organizavimo vietas turės teisę šiuo metu lošimų paslaugas jau teikiančios ir naujos bendrovės, kurios projekto nustatyta tvarka gaus lošimų veiklos licencijas ir leidimus. Atitinkamai teisę organizuoti nuotolinius lošimus, visų pirma, galės įsigyti visi jau esami lošimų organizatoriai (išskyrus vieną, kuris neorganizuoja tradicinių lošimų projekte nustatytame minimaliame lošimų vietų skaičiuje) ir maksimaliai 11 teoriškai galimų naujų lošimų organizatorių“, – rašoma STT išvadoje.

REKLAMA

Pasak institucijos, tokia nuostata yra labai abejotina, nes šiai veiklai pradėti reikia labai didelių investicijų - vien reikalaujamas įstatinis kapitalas yra keturi milijonai litų. Anot STT, visiškai nesuprantama, kodėl siūloma nustatyti, kad nuotolinius lošimus – internetu, telefonu ir panašiai - turės teisę teikti tik tie lošimų organizatoriai, kurie organizuoja tradicinius lošimus, būtent projekte nustatytame skaičiuje lošimų vietų: bent vienuose lošimo namuose (kazino) arba 5 statymo punktuose žirgų sporto totalizatoriui organizuoti; 10 lošimo automatų salonų; 20 lažybų arba 20 totalizatoriaus punktų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šie ir kiti trukdžiai, numatyti naujai į rinką galbūt norėsiančioms įeiti įmonėms, STT nuomone kenkia konkurencijai ir skaidrumui.

Ekonomikos komiteto pirmininkas D. Budrys laiko tokias nuostatas natūralia pagalba lietuviško kapitalo verslui ir reiškia įtarimus, kad pirmojo projekto rengėjai atstovauja stambioms užsienio bendrovėms.

Ž. Šilgalis tokius teiginius atmeta ir sako nenustebęs dėl tokių specialiosios tarnybos išvadų. „Gal po STT pasisakymo Seimo nariams atsivers akys, nes pareigūnai pasakė tai, ką aš kalbu jau pusę metų. Nebelieka jokių argumentų, kodėl tą naująjį projektą dar būtų galima svarstyti, mėginti abudu sujungti ar panašiai,“ - kategoriškai aiškina parlamentaras.

REKLAMA

Advokato Kęstučio Kvainausko komentaras:

Nors įstatymo projekto rengėjai labai ir neslepia, kad atstovauja jau Lietuvos rinkoje veikiančių stambių azartinių lošimų organizatorių interesams, tačiau patektas įstatymo projektas aiškiai „perlenkė lazdą“. Stambieji rinkos dalyviai turi pagaliau suvokti, kad jie negali diktuoti įstatymų leidėjams savo sąlygų, faktiškai uždarydami rinką bet kokiems potencialiems konkurentams ir visiškai ignoruodami vartotojų bei visuomenės interesus. STT iš esmės pasakė tai, apie ką jau seniai kalbėjo visi tie, kurie nepatingėjo perskaityti įstatymo projekto teksto. Įstatymo projektas nesuderinamas ir su Europos Sąjungos teise dėl tų pačių STT išvadoje minimų neproporcingų apribojimų konkuruojančioms bendrovėms veikti Lietuvoje. Kaip tokie neproporcingi apribojimai paminėtini privalomas reikalavimas steigti Lietuvoje atskirą bendrovę, didelio įstatinio kapitalo tai bendrovei reikalavimai, reikalavimas laikyti Lietuvoje internetinių lošimų įrangą ir privalomas reikalavimas turėti antžeminius lošimų organizavimo punktus, norint organizuoti internetinius lošimus.

Taip pat skaitykite:


Teismas: Generalinė prokuratūra nemoka dirbti



Azartiniai lošimai: kai išsidirbinėja valdininkai ir prokurorai (II)



Azartiniai žaidimai: kai išsidirbinėja prokurorai ir valdininkai (I)






 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų