REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sėkmingo verslo receptas – nuoširdumas

23 metų verslininkas Edvinas Jablonskas žino, kaip sėkmingai plėtoti verslą. Svarbiausia − bendravimas su klientais ir jų užsakymų pildymas.

REKLAMA
REKLAMA

Aptarnauja kavinės savininkas

− Kodėl sukatės virtuvėje, už baro, kai galėtumėte iš šalies stebėti ir vertinti padavėjų darbą? –  „Balsas.lt savaitė“ paklausė Vilniuje verslo ir pramogų centre „Forum Palace“ įsikūrusios „Edvino kavinukės“ savininko.

REKLAMA

− Šis darbas man labai patinka, todėl mielai pats aptarnauju žmonės. O viskas prasidėjo dar vaikystėje.  Nuo tada aš augau virtuvėse, restoranuose, nes tėvai nuolatos sukosi šiame versle. Prisimenu, kad jei nenorėdavau, ko nors valgyti, mama sakydavo − „pasidaryk pats“.  Ir aš mielai sau gamindavau maistą.

Dar visai nesenai pats už baro nestovėjau, o stebėjau, kaip dirba mano padavėja. Labai greitai kavinės apyvarta pradėjo kristi, sumažėjo klientų. Supratau, kad turiu grįžti ir klientus aptarnauti pats. Dirbu tik pusantro mėnesio, o apyvartą jau kyla.(Šypsosi.)

REKLAMA
REKLAMA

− Gal po nelabai sėkmingos patirties supratote sėkmingo verslo receptą?

− Šiame versle sėkmė šypsosi tuomet, jei bendrauji su kavinės lankytojais, skiri dėmesio kiekvienam klientui ir prisimeni ką jis mėgsta. Dėl to stengiamės išpildyti lankytojų individualius prašymus – jei nuolatinis klientas paprašo savo mėgstamos arbatos, kurios neturime, jos užsakome.

Nemažiau svarbu ir tai, kad aptarnaudamas savo lankytojus galiu išlaikyti geresnę ne tik aptarnavimo, bet ir maisto, gėrimų kokybę. Ir jei klientas sako − „jūsų tortas neskanus“, aš mielai nemokamai duodu antrą gabalėlį  tam, kad įtikčiau ir žmogus išeitų su šypsena. Juk nuolatinių klientų nenorime prarasti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

− Daug kas giria jūsų maisto kokybę. Kaip pavyksta išlaikyti aukštą lygį?

- Tai pasiekiau kavinės lankytojams pasiūlęs tėvo Algimanto restorane gaminamo lietuviško rankų darbo šokolado, iš brolio Irmanto restorano atsivežęs sriubų. Kavinėje už baro gaminama „Edvino kava“geriama tik iš didelių puodelių. Ši „sintezė“ traukia lankytojus.

Kaip jau minėjau ankščiau, kokybę stengiuosi ne tik išlaikyti, bet nuolat − pagerinti. Pavyzdžiui, tą pačia kavą tobulame nesustodami.

Gera nuotaika didina apyvartą

− Ar neatsibosta pildyti individualius norus?

− Ne, neatsibosta. Labai smagu Kažkam tu pakeli nuotaiką, kažkas − tau. Bendravimas su klientais peržengia oficialias ribas − sveikinamės vienas kitam paspausdami ranką, dažnai pasikalbam, savaitgalį sulaukiu kvietimo kartu žvejoti, nardyti.

REKLAMA

− Daugelis pasakytų, kad taip milijonų neuždirbsite

− Milijonų gal ne, tačiau gaunu moralinį pasitenkinimą. Bendrą apyvartą taip pat šiek tiek pakeliu, dėl to  ir pelnas yra didesnis. Brolio ir tėvo versle tai išbandėme. Pasiteisino.

− Kaip vertinate klientų aptarnavimą Lietuvos kavinėse?

− Dirbdamas padavėju Amerikoje ir Airijoje mačiau tikrai gerų profesionalų, kurie visą gyvenimą atidavė šiam darbui ir tobulėjimui toje srityje.

 Lietuvos kavinėse aptarnavimas man nelabai patinka. Padavėjai šaltais veidais, neturi žinių, reikalingų tinkamai aptarnauti lankytojus . Sugeba tik meniu paduoti. Taip yra todėl, kad mūsų krašte padavėjo darbas yra laikinas. Visgi turėtų šį darbą atliekantis žmogus daugiau domėtis jo specifika, kad klientas norėtų grįžti.

REKLAMA

− Ar esate save išbandęs ne versle, o kitoje srityje?

− Du mėnesius tarnavau Lietuvos kariniame jūrų laivyne. Buvo, matyt, asmenybės krizė. Įstojau į profesionalę kariuomenę, nusiskutau galvą, palaksčiau. Dviejų mėnesių užteko. Jaučiausi savo atkariavęs ir grįžau prie verslo, nes supratau, kad kareivio gyvenimas ne man. Man patinka vadovauti, o ten  turėjau paklusti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų