REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Į laidos „Prieš srovę“ redakciją paskambinusi Kristina dar rudenį svajojo apie būsimą kelionę į egzotiškąjį Tunisą. Kas nutiko tokiai kelionei, į kurią Kristina su šeima buvo nusipirkusi bilietus iš anksto? Viskam buvo paskelbtas karantinas. Bet ar įmanoma dabar atgauti tuos iš anksto sumokėtus pinigus? Apie tai – laidos „Prieš srovę“ reportaže.

Į laidos „Prieš srovę“ redakciją paskambinusi Kristina dar rudenį svajojo apie būsimą kelionę į egzotiškąjį Tunisą. Kas nutiko tokiai kelionei, į kurią Kristina su šeima buvo nusipirkusi bilietus iš anksto? Viskam buvo paskelbtas karantinas. Bet ar įmanoma dabar atgauti tuos iš anksto sumokėtus pinigus? Apie tai – laidos „Prieš srovę“ reportaže.

REKLAMA

Kelionių agentūros užvėrusios duris, o pasaulyje siaučia koronavirusas. Tad tas, kas iš anksto nusipirko kelialapius, dabar negali niekur išvažiuoti. O tokių žmonių buvo tūkstančiai, nes iš anksto užsakytos kelionės visada pigesnės. 

„Mes pirkome tą išankstinę kelionę dar rugsėjį, pirkomės gegužės mėnesiui. Galvojome, kad pabūsime kelionėje, paatostogausim, o aš grįšiu į darbą po vaiko priežiūros, vaikai – į darželį ir viskas bus gerai“, laidoje „Prieš srovę“ pasakojo kelionę į Tunisą su šeima nusipirkusi Kristina.

REKLAMA
REKLAMA

Tad visos kelionės pakibo ant plauko, o dėl sumokėtų pinigų – vienas neaiškumas. Valdžia nusprendė, kad kelionių agentūros tokiems nelaimėliams grąžins ne pinigus, o kelionių kuponus. Kaip sako valdžia, būkime vieningi ir paremkime kelionių agentūras, nes kitaip jos bankrutuos. 

REKLAMA

Ekonomikos ir inovacijų viceministras, vienas iš kelionių kuponų autorių, sako, kad privalome būti solidarūs.

„Dabar yra tas laikas, kai mes galime pademonstruoti savo solidarumą Lietuvoje, kuris, aš manau, yra dažnai deklaruojamas, bet retai vykdomas. Aš sakyčiau, kad mes gal nedramatizuokime ir nepilkime žibalo į ugnį“, – teigė Elijus Čivilis.

Kristina sako, kad ji nei turtuolė, nei milijonierė, bet dar rudenį panaršiusi internete ji pirko egzotiškai skambančią kelionę į Tunisą visai savo šeimai ir sumokėjo pigiau – iš viso apie tūkstantį eurų. Tačiau, jei dabar Kristina paimtų valdžios siūlomus kuponus ir už juos ieškotų vėlesnės kelionės, atostogauti su šeima ji galėtų nebent dviejų žvaigždučių viešbutyje kur nors Bulgarijoje. O jei už gautus kuponus ji rinktųsi tą patį viešbutį Tunise, tai turėtų primokėti dar tiek pat – dar tūkstantį eurų, nes kelionė kažkodėl pabrango. Ar tai pagalba, ar tai spąstai keliautojams – nesupranta Kristina. 

REKLAMA
REKLAMA

„Jie iškart pasako, kad skirtumas yra papildomai sumokamas. <…> Ramiai jie tau duoda šansą pasikeisti sakydami, kad jie neima keitimo mokesčio – jums nereikia mokėti už tai, kad jūs keičiatės kelionę. O tai, kad tau reikia primokėti didelę sumą pinigų, jiems tai nerūpi. Tiesiog imkis, ieškok, gal rasi pigesnę kelionę į kitą kryptį. Bet realiai mes dabar pasižiūrėjome, kad neįmanoma nusipirkti bilietą bet kur, kur tik būtų pigiau, nes jų nėra nei Turkijoje, nei Bulgarijoje arba tu nusipirksi visiškai dviejų žvaigždučių viešbutį“, – kelionių agentūrų siūlymus papasakojo Kristina.

Kelionei į Tunisą moters šeima taupė dvejus metus ir norėjo bent vieną kartą gyvenime pamatyti išties egzotišką šalį. Kelionę įpirkti šeimai buvo realu dar ir dėl to, kad keliaujant gegužės mėnesį jų mažiausiam vaikui dar nebūtų dvejų metų ir jis važiuotų už dyką. Bet paėmus kuponus ir perkėlus kelionę vėlesniam laikui vaikui bilietą reiktų pirkti ir kelionė pabrangsta dar ir dėl to. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Aš sakiau jiems, kad noriu, jog gražintų pinigus, jie pasakė, kad šiuo metu tokios galimybės nėra“, – ką jai atsakė kelionių agentūra pasakojo Kristina.

Susitikti prieš laidos „Prieš srovę“ kameras keliones organizuojančios įmonės atstovai nesutiko, nes esą neturi laiko. Tik perdavė raštu, kad supranta kiekvieno kliento nerimą, bet apie pinigų grąžinimą kalbėti nenori ir siūlo laikytis valdžios siūlomo kompromiso imti kelionių kuponus.

Tačiau klientų interesus ginantis advokatas pataria nenusileisti. Pasak teisininko, atgauti pinigus užtruks daug laiko, daug teismų ir visa tai tęsis gal metus, gal dvejus, bet ginti savo teises verta.

REKLAMA

„Dabar kelionių organizatorius negalėjo įvykdyti savo prievolės, tai reiškia, kad jis neturi jokios teisės pasilikti pinigų už kelionę, nes jis nesuteikė klientui tokios paslaugos“, – teigė advokatas Ramūnas Mikulskas.

„Ką jūs patartumėte moteriai, kuri sako, kad jos šeima galbūt rugsėjį išvis negalės skristi, nes gal vyras darbo neteks, jiems dar reikės primokėti už kelionę dvigubai? Jie nori atgauti pinigus šiandien, bet kelionių agentūra jų neatiduoda“, – teisininko teiravosi laidos „Prieš srovę“ žurnalistė.

„Manau, kad klientas tokiu atveju yra visiškai teisus, jeigu nori atgauti pinigus. Pirmiausia, reikia kreiptis į kelionių organizatorių su prašymu, kad jie grąžintų pinigėlius. Jeigu nesutinka, tai pažeistos teisės ir, manau, klientas sėkmingai jas apgins. Tai kiekvienu atveju patariu klientams reikalauti savo pinigėlių, jeigu netenkina papildomi susitarimai“, – patarė teisininkas.

REKLAMA

Kristina sako, kad neapsisprendžia, ką daryti ir karčiai šypsosi, kad tame pačiame kelionių puslapyje vis dar parduodamos kelionės į jų išsvajotąjį Tunisą su jų šeimos įsigyta data gegužės pradžioje – kelionė vis dar neatšaukta. Ar gali būti, kad valdžiai sušvelninus karantiną, vis tik dar bijodama rizikos ir neskrisdama Kristina neatgaus ne tik pinigų, bet negaus ir kuponų? 

Visą reportažą apie kelionių kuponus galite pamatyti vaizdo siužete, esančiame straipsnio pradžioje.

Laidą „Prieš srovę“ žiūrėkite kiekvieną antradienį 19:30 per TV3 televiziją.

VISĄ LAIDĄ PAMATYKITE ČIA:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų