REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Stiuardesėmis norėjusioms įsidarbinti merginoms teko nusivilti du kartus. Pirmąjį kartą, kai po mėnesio mokymų su jomis buvo nutrauktos sutartys. O antrąjį – kai nutraukusi sutartis įmonė paskelbė, kad vėl ieško naujų darbuotojų. Merginos piktinasi įmonės nesąžiningu elgesiu, o ši tikina, kad pasirašytos mokymų sutartys dar negarantuoja darbo vietos.

Stiuardesėmis norėjusioms įsidarbinti merginoms teko nusivilti du kartus. Pirmąjį kartą, kai po mėnesio mokymų su jomis buvo nutrauktos sutartys. O antrąjį – kai nutraukusi sutartis įmonė paskelbė, kad vėl ieško naujų darbuotojų. Merginos piktinasi įmonės nesąžiningu elgesiu, o ši tikina, kad pasirašytos mokymų sutartys dar negarantuoja darbo vietos.

REKLAMA

Vilnietė Ingrida (tikrieji vardas ir pavardė redakcijai žinomi) socialiniame tinkle „Facebook“ piktinosi įmonės „Klasjet“ elgesiu.

„Lietuvai sulaukus karantino, aviacija patyrė smūgį. Daugelis įmonių sustabdė darbus. Tačiau staiga „Klasjet“ sugalvojo didinti kolektyvą. Taip taip, gruodžio mėnesį. Žinoma, iš daugelio norinčių merginų, mokymams buvo atrinkta 12. Buvau viena jų.

Prasidėjo intensyvūs kursai, merginos į juos važinėjo iš Kauno ir kitų tolimesnių miestų kiekvieną dieną. Mums buvo žadama, kad kilsim į dangų! Sutartis pasirašiusios laukėm tos išganingos dienos ir savo eilės. Deja, po mėnesio laukimo ir tylos, sulaukėme skambučių, kad skrydžių nėra, situacija prasta, todėl sutartys su mumis nutraukiamos“, – pasakojo mergina.

REKLAMA
REKLAMA

Ingridos teigimu, už kursus mokėti nereikėjo, tačiau merginos kasdien važinėjo iš kitų miestų, taip pat gaišo laiką ir atsisakė kitų darbo pasiūlymų, nes tikėjosi įsidarbinti stiuardesėmis.

REKLAMA

Anot jos galiausiai, merginos suprato, kad buvo naivu tikėtis skrydžių žiemą siaučiant koronavirusui. Tad jos susitaikė su nerealizuotomis svajonėmis. 

„Tačiau praėjus 4 dienoms po mūsų atleidimų įmonė vėl patalpino skelbimą, kad ieško darbuotojų ir kviečia juos į mokymus. Ir dabar jau mums tikėti liūdnu scenarijumi nebepavyksta. Kaip ir minėti bendrovės geru žodžiu. Pasirodo gražių pažadų mašina sukasi kas mėnesį. Žmonės priimami ir atleidžiami be logiškų priežasčių. Sakysit taip yra visur? Galbūt. Bet taip neturėtų būti.

REKLAMA
REKLAMA

Juk kasdien visą mėnesį žmonės važiuoja į kursus ir tiki, kad tai jų svajonių darbas. Jie verčiasi per galvą, kad tik viską padarytų gerai, tačiau jau po mėnesio būsimos darbuotojos tampa nebereikalingos. Ir kalbu ne tik už save, bet už visus, kuriuos įmonė apgavo. Todėl linkiu atsargiai ir apgalvotai rinktis naują darbdavį“, – perspėjo mergina.

Ir iš tiesų sausio 26 d. skrydžių bendrovė savo „Facebook“ paskyroje pasidalijo darbo skelbimu, kuriame „Klasjet“ siūlo pažinti pasaulį ir žavėtis naujomis galimybėmis, todėl kviečia tapti skrydžių bendrovės įgulos dalimi, keliaujančia su populiariausiomis įžymybėmis, sporto komandomis, vyriausybės pareigūnais ir pasaulio verslo lyderiais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Toliau paspaudus nuorodą į įmonės internetinę svetainę pateikiama daugiau informacijos apie darbo pasiūlymą. Pavyzdžiui, nurodoma alga, kuri siekia 540 eurų iki 1300 eurų ant popieriaus.

Būsimi darbuotojai privalo turėti įgūdžių bendravimo su klientais srityje, laisvai kalbėti angliškai, mokėti plaukti. O privalumu būtų laikoma panaši darbo patirtis. Susidomėjusių skelbimu kandidatų prašoma atsiųsti gyvenimo aprašymą ir nuotrauką visu ūgiu.

„Klasjet“ priklauso Gedimino Žiemelio valdomai „Avia Solutions Grup“, kurioje „Sodros“ pateiktais duomenimis gruodį dirbo 96 darbuotojai, o atlyginimų vidurkis įmonėje siekė daugiau negu 3000 eurų neatskaičius mokesčių.

REKLAMA

Įmonė kaltę neigia

Bendrovės „Klasjet“ atstovė spaudai Vilma Vaitiekūnaitė tikino, kad gruodžio ir sausio mėnesių mokymų pobūdis skiriasi.

„Įmonė periodiškai vykdo skrydžio palydovų paieškas. Gruodžio mėnesį ieškojome skrydžio palydovių, turinčių darbo patirties. Po pirmo atrankos etapo specializuotus mokymus pradėjo keletas kandidačių. Šio atrankos etapo pradžioje su visais kandidatais pasirašoma paslaugų teikimo sutartis kuria aptariamos paslaugų teikimo sąlygos ir abiejų pusių įsipareigojimai. Ir tik tuomet pradedamas mokymų etapas.

Nepaisant to, kad yra pasirašyta sutartis, ji nesuteikia kandidatui garantijų sėkmingai baigti mokymus ir pradėti skraidyti. Įmonė vykdo užsakomuosius skrydžius ir aptarnauja valstybines, verslo delegacijas, sporto, kultūros ir pramogų žvaigždes iš viso pasaulio. Todėl skrydžio palydovams keliami ypač aukšti reikalavimai“, – komentavo įmonės atstovė.

REKLAMA

Pasak jos, natūralu, kad dėl itin aukštų įmonės paslaugų kokybės standartų, dalis kandidatų nebaigia šio atrankos etapo ir nepradeda skraidymų.

„Taip nutiko ir minimu atveju. Su dviem kandidatėmis atrankos procesą nutraukėme. Kitos kandidatės sėkmingai baigė visus mokymo etapus ir pradėjo dirbti įmonėje arba dar laukia pagal tvarkaraštį suplanuotų praktinių mokymų.

Šiuo metu organizuojama atranka skirta skrydžio palydovų darbo patirties neturintiems kandidatams ir nieko bendro su gruodžio mėnesio atrankomis neturi“, – aiškino V. Vaitiekūnaitė.

Darbuotojus privaloma įspėti iš anksto

Valstybinė darbo inspekcija (VDI) aiškina, kad jeigu įmonė skiria būsimiems darbuotojams mokymus prieš tai turi su jais pasirašyti darbo sutartis.

Vėliau jeigu dėl kažkokių priežasčių darbdavys nusprendžia, kad darbuotojai jam netinka, juos turi įspėti iš anksto apie sutarties nutraukimą ir išmokėti išeitines.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų