• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prancūzijos oro linijos “Air France” viršgarsinių lėktuvų “Concorde” skrydžius nutraukė gegužę, o paskutinė juos naudojanti bendrovė “British Airways” “Concorde” lėktuvus amžiams nutupdys spalio 25-ąją.

REKLAMA
REKLAMA

Nors šie lėktuvai keliones tarp Europos ir Amerikos sutrumpindavo iki keturių valandų, dažni techniniai sutrikimai ir ypač bendrovės “Air France” “Concorde” katastrofa Paryžiuje 2000-aisiais pastūmėjo jų atsisakyti.

REKLAMA

Faktiškai nelaimių baimė išbaidė “Concorde” keleivius. Nuo šių metų pradžios į šiuos skrydžius parduodama vos 20 procentų bilietų - dabar kelionė pirmyn atgal kainuoja 12 tūkstančių dolerių. Bet, kaip byloja kaina, 1976-aisiais transatlantinius skrydžius pradėję “Concorde” iškart tapo pasaulio grietinėlės susitikimų ir pasirodymų vieta, - kad ir 20 kilometrų aukštyje...

Pasak žurnalo “W”, “Concorde” keleivių sąrašas būtų svajonė bet kokiam save gerbiančiam mados ar etiketo institutui: princesė Diana, Karlas Lagerfeldas, Džonas ir Karolina Beset Kenedžiai, Oskaras del la Renta, Henris Kisindžeris, Rudolfas Nurijevas, Markas Džeikobsas, Margaret Tečer, Naomi Kembel ir likusi supermanekenių armija ir t.t.

REKLAMA
REKLAMA

Tokių žurnalų kaip “Vogue” arba “W” visuomenės kronikų redaktoriai tvirtina, kad skraidyti “Concorde” buvo lygu stebėti muilo operą ir tiesiai prieš akis matyti didžiausias garsenybes, sužinoti, kas su kuo skiriasi arba rezga romaną, kokios bręsta mados naujovės ir t.t..

Tarkime, “Vogue” pasakoja, kad 1996-aisiais Maiklas Džeksonas drauge skridusiai “Vogue” redaktorei Annai Wintour užsiminė, kad norėtų nusifotografuoti žurnalo viršeliui. Wintour tada neva pasakiusi, kad tai moteriškas žurnalas. “Čia visa esmė!” - atrėmęs Džeksonas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kalbant apie madą, tiktų pavyzdys, rodantis, kad “Concorde” savo klientus aptarnauja su pavydėtina kantrybe ir dėmesiu, kuris pasireiškia ne vien šampanu ir ikrais skrydžio valgiaraštyje: štai sykį Londono oro uoste skrydžiui pasirengęs lėktuvas pusvalandį laukė eismo kamštyje įstrigusios dizainerės Donatelos Versači, o paskui dar kartą tiek pat užtrukta persodinėjant Versači lydinčius asmenis į lėktuvo priekį...

Beje, jei atsiras norinčių paskraidyti “Concorde”, kol dar jis nenutupdytas, “W” perspėja, kad būtent vietos parinkimas yra užvis svarbiausias: anot bendrovės “British Airways” nuolatinių klientų, nors visos vietos yra vienodos, visuomeninio svorio turi tik pirmosios 6 eilės, o visa “galiorka” esą “visuomeninis Sibiras”, kur sėdi tik atsitiktiniai “pėstininkai turistai” ir fotografuoja vieni kitus...

REKLAMA

Bet yra žinoma, kad, pavyzdžiui, buvusi ilgametė Paryžiaus “Ives Saint Laurent” mados namų haute couture linijos direktorė Elena de Ludinghausen - o ji ne viena - net po to, kai “Concorde” interjerą 1993-aisiais perdarė dizaineris Andrė Putmanas, negalėjo susitaikyti su tuo, kad ten taip ankšta, ir grįžo prie tradicinių lėktuvų, nors jais per Atlantą skristi tenka dukart ilgiau.

Parengė “Laisvosios Europos” radijo žurnalistas Andrius Kunčina

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų