REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kadaise kompiuterių vaizdo plokštės buvo skirtos tik grafikai. O šiandien? „Nvidia“ plokštės jau „apdoroja“ fizikos procesus, o jau kitais metais ir „Nvidia“, ir AMD/ATI išleis produktus, galinčius spartinti ir dirbtinį žaidimų intelektą.

REKLAMA
REKLAMA

„Nvidia“ ir AMD jau anksčiau pademonstravo įspūdingą GPGPU (angl. general purpose computing in graphics processing units) gebėjimą apdoroti fizikos procesų ir cheminių junginių, tokių kaip baltymai, modelius. Tačiau dabar abi kompanijos atskleidžia, kad jų inžinieriai siekia GPGPU galią panaudoti ir spartinant dirbtinį žaidimų intelektą (AI).

REKLAMA

AMD atstovas Richardas Huddy teigia, kad didžioji AI tenkanti darbo dalis susijusi su matomumo ir kelio aptikimo uždaviniais. „Pastaruoju metu mūsų atlikti tyrimai rodo, kad AI neretai šioms paprastoms užduotims spręsti sugaišta 90 procentų viso laiko“. Jis taip pat pažymi, kad šios dvi procedūros yra „beveik idealiai pritaikomos GPU skaičiavimams“, nes jos naudoja lygiagrečią GPU architektūrą ir nereikalauja didelių atminties resursų.

REKLAMA
REKLAMA

„Nvidia“ vadybininkas Nadeemas Mohammadas, atsakingas už produktų, užtikrinančių „PhysX“ funkcionalumą, vadybą, taip pat sutinka su šia nuomone. Jis teigia, kad su kelio radimo ir susidūrimo momento apskaičiavimu susijusios procedūros yra labai pasikartojančios, todėl šiuos algoritmus labai patogu apdoroti naudojant CUDA bibliotekas, kurių padedami programuotojai gali išnaudoti GPU skaičiavimo pajėgumus.

„Jūs visada galite įsivaizduoti CUDA tarsi daugybę procesorių, vykdančių tą pačią programą, idealiu atveju apdorojančių tuos pačius duomenis, tačiau taikant skirtingas instrukcijas ir skirtingus įvesties parametrus. Taigi AI kontekste duomenų rinkinys susideda iš ištiso žaidimo pasaulio, parametrai - pavieniai kompiuterio valdomi personažai. Taip uždavinį galima suskaidyti į lygiagrečias dalis ir  paspartinti bet kokią AI naudojančią programą“, - pasakoja Mohammadas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Regis, GPU spartinamo AI technologijų žaidimuose ilgai laukti neteks. Tiek AMD, tiek „NVidia“ teigia bendradarbiaujančios su keliomis žaidimus ir AI programinę įrangą kuriančiomis firmomis. Kol kas neatskleidžiami jokie būsimų produktų pavadinimai, tačiau, Huddy teigimu, kai kurie gamintojai tikisi, kad bus išleistos specializuotos GPU AI programavimo bibliotekos. Tuo tarpu kitos kompanijos tikisi perkelti savo turimą AI kodą nuo CPU (pagrindinio kompiuterio procesoriaus) į GPU.  Preliminariais ekspertų vertinimais GPGPU spartinamas AI rinkoje nepasirodys anksčiau kaip po 12 mėnesių; Mohammado manymu realiausia to tikėtis maždaug per 18 artimiausių mėnesių.

GPGPU spartinamo AI idėja vilioja žaidimų kūrėjus. „Manau, kad GPU spartinimas gerokai patobulintų AI“, - teigia žaidimo „Dawn of War II“ vyresnysis programuotojas Chrisas Jurney‘us. Tačiau nė viena kompanija kol kas nekalba apie vieningo standarto sukūrimą. Chriso Jurney‘aus nuomone, tai gali atsiliepti bandant suderinti žaidimą tinkle: „Jei du skirtingi GPU pateiks nors bent kiek skirtingus rezultatus, tai skirtingi žaidėjai žais skirtinguose virtualiuose pasauliuose“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų