REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau ne vienas keliautojas iš egzotiškų atostogų Afrikos šalyje Kenijoje parsivežė ne tik gerus įspūdžius, bet ir papildomas išlaidas, kurios siekė iki 1 tūkst. eurų. Gyventojai skundžiasi, kad nusipirkę kelionę dar papildomai turi mokėti po kelis šimtus eurų. Tuo metu kelionių organizatorė tikina, kad skolas grąžina. Be to, anot jos, kartais keliautojai suserga, tada jai tenka apmokėti jų gydymo išlaidas. 

Jau ne vienas keliautojas iš egzotiškų atostogų Afrikos šalyje Kenijoje parsivežė ne tik gerus įspūdžius, bet ir papildomas išlaidas, kurios siekė iki 1 tūkst. eurų. Gyventojai skundžiasi, kad nusipirkę kelionę dar papildomai turi mokėti po kelis šimtus eurų. Tuo metu kelionių organizatorė tikina, kad skolas grąžina. Be to, anot jos, kartais keliautojai suserga, tada jai tenka apmokėti jų gydymo išlaidas. 

REKLAMA

Skundais apie nepatikimą kelionių organizatorę Aidą N. Sann žmonės pasidalijo grupėje  „Nepatikimi asmenys“ socialiniame tinkle „Facebook“, kuri yra subūrusi daugiau nei 65 tūkst. narių. Jos įkūrėjas Dainius Dainauskas sako, kad pradėti šią veiklą paskatino noras įspėti žmones apie apgavikus ir sukčius.

Šios grupės narė Ilona perspėjo dėl kelionių organizatorės Aidos N. Sann. 

„Ši moteris turi kelionių agentūrą „East Africa miles“, kuri organizuoja keliones į Keniją. Mes į šią šalį vykome gruodžio pabaigoje. Tačiau vien tik gerų įspūdžių neparsivežėme, kelionėje praradome daug pinigų, o pats kelionės planas buvo išpildytas tik  40 proc. 

REKLAMA
REKLAMA

Kaip dabar jau sužinojau ir iš kitų nukentėjusiųjų, kelionių organizatorė Aida prašo žmonių Lietuvoje nupirkti įvairių rūbų, avalynės. Ji žada, kad atvykus į Keniją pinigus grąžins, tačiau su mumis taip ir neatsiskaitė iki šiol“, – skundėsi moteris. 

REKLAMA

Ji pasakojo, kad prieš kelionę Aida paprašė nupirkti drabužių, sportinius batelius ir gitarą. 

„Šie daiktai mums atsiėjo 266 eurų. Taip pat būdami jau Kenijoje turėjome dar karta susimokėti už kelias nakvynes ir bilietus į laukinių gyvūnų rezervatus už kuriuos jau buvome iš anksto sumokėję. Jau mėnuo praėjo, kaip mes grįžome iš kelionės, tačiau pinigų dar neatgavome. Kiti nuo jos nukentėję žmones jau net nebesitiki atgauti pinigų. 

Mums su šeima dar net nenuvykus į Keniją, kelionių organizatorė pradėjo mus mulkinti. Pirmiausia ji paprašė iš anksto padaryti mokėjimus. Tačiau atvykę į Keniją negavome rezervuoto viešbučio, mus apgyvendino kitame. Jame nebuvo užsakyti nei pietūs, nei vakarienės už kurias jau buvome sumokėję“, – pasakojo Ilona. 

REKLAMA
REKLAMA

Keitė atostogų planus, prašė mokėti papildomai

Moteris skundėsi, kad kelionių organizatorė keitė atostogų planus neatsiklaususi. 

„Pirmąją dieną turėjome vykti į Žirafų centrą. Tačiau ji pakeitė mūsų planus nusprendusi, kad mes esame pavargę. Vietoje to Aida mums pasiūlė nuvykti į prekybos centrą ir ten pavalgyti. Nuvykę valgome ne tik mes bet ir Aida. Aišku prieš atnešant sąskaitą, ji dingo, todėl sumokėjome ir už ją.

Grįžę atgal į viešbutį Aidai atidavėme atvežtus kedus, drabužius ir gitarą. Bet ji pasirodo pinigų už šiuos daiktus negalėjo grąžinti, nes Kenijoje juos sunku išsiimti iš bankomato. Tačiau pažadėjo, kad pinigus grąžins kitą dieną, juos atveš vairuotojas. Tuo metu jau ėmėme jausti, kad ji mus apgaudinėja“, – toliau pasakojo Ilona. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jos, kitą dieną atvykęs vairuotojas turėjo nuvežti į 2 dienų safarį

„Tačiau nuvykę sužinojome, kad vietoje 2 dienų safaryje būsime tik vieną, nors sumokėjome už abi. Pinigų už daiktus vairuotojas irgi neatvežė. Paskambinome Aidai, tačiau ji apsimetė, kad nieko nežino. 

Po safario ruošėmės vykti į kitą laukinių gyvūnų parką. Bet prieš išvykstant gavau žinutę, kad turime susimokėti už nakvynę, tad sumokėjau beveik 300 eurų, nes nenorėjome prarasti laik. Aida pažadėjo viską grąžinti. Tačiau į kitą gyvūnų parką taip ir nenuvykstame, nors už jį sumokėjome iš anksto. Aida teisinosi, kad parkas po liūties apsemtas ir neįleidžia lankytojų“, – sakė moteris. 

REKLAMA

Tada, anot Ilonos, ji pati paskambino į tą parką ir jo darbuotoja sakė, kad apie jokią liūtį nieko nežino. 

„Supratome, kad Aida vėl mus apgaudinėja. Vis tik grįžome į viešbutį nakvynei ir kitą rytą paaiškėjo, kad už pusryčius vėl turėsime mokėti patys. Nors už juos ir buvome sumokėję iš anksto. Aida vėl tikino, kad pinigus mums grąžins.

Kitą dieną atvykstame į kitą gyvūnų parką. Šios išvykos labiausiai laukėme, buvome už ją irgi sumokėję iš anksto. Tačiau atvykę sužinojome, kad vėl reikia pirkti bilietus, nes niekas nieko mums nerezervavo. Tuo metu jau trūko kantrybė, tačiau nenorėjome gadinti nuotaikos vaikui, todėl už bilietus vėl sumokėjau 400 eurų“, – pasakojo moteris. 

REKLAMA

Anot jos, netgi oro uoste nesibaigė išlaidos. 

„Teko susimokėti 380 eurų už lagaminus, nes mūsų bilietai buvo nupirkti tik su rankiniu bagažu, nors sakėme, kad skrisime su didesniu bagažu. Pinigus ji žadėjo grąžinti mums grįžus į Lietuvą. Iš viso Aida mums liko skolinga daugiau nei 1000 eurų. 

Grįžusi mano vis jai rašiau ir prašiau grąžinti pinigus. Moteris vis išsisukinėjo, ignoravo mano žinutes, kai apie ją parašiau „Facebook“ grupėse, ji mane užblokavo. Jau nebesitikiu susigrąžinti pinigus, tik noriu įspėti kitus, kad nepasimautų ant jos apgavysčių kabliuko“, – sakė moteris. 

Tai nebuvo vienintelis skundas apie Aidos kelionių agentūra. Po Ilonos įrašu žmonės ėmė rašyti savo istorijas. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Štai viena moteris pasakojo, kad į Keniją vyko dar 2020 metais ir irgi buvo apgauta. 

„Už kelionę buvome sumokėję, tačiau nuvykę dar papildomai vis mokėjome už maistą, viešbučius. Aida irgi vis žadėjo pinigus grąžinti, tačiau to taip ir nepadarė. O viešbučių darbuotojai pasakojo, kad ji visiems skolinga, todėl jai niekas nebenori rezervuoti kambarių iš anksto“, – pasakojo moteris.

Tikino, kad pinigus grąžina

Kelionių organizatorė Aida N. Sann tikino, kad pasitaiko įvairių situacijų keliautojais. Esą kartais būna, kad žmonėms patiems tenka už kažką susimokėti, tačiau taip nutinka retai. 

„Pas mus Kenijoje kartais stringa bankų sistemos, todėl tuo metu negalime sumokėti pinigų. Jeigu pasitaiko neatitikimų mes su klientais kelionės pabaigoje susiskaičiuojame ir jeigu mes permokėjome, tada jie gražina. O jeigu jie permoka, mes grąžiname pinigus. 

REKLAMA

Didesnes sumas pervedame pagal sutartis, tai gali užtrukti iki 30 dienų. Visada tai stengiamės padaryti anksčiau, kad nebūtų nesusipratimų. Už daiktus, kuriuos iš Lietuvos atveža žmonės, irgi pinigus atiduodu“, – tikino kelionių organizatorė. 

Anot jos, pasitaiko atvejų, kai patys klientai patenka į bėdą. 

„Pavyzdžiui, suserga. Tada mes kviečiame gydytojus, važiuojame pirkti vaistų, gidai-vairuotojai vežioja į oro uostus ir jau po kelionės tvarkome su mūsų paslaugomis nesusijusius klausimus. O žmones to nesupranta ir kaltina sukčiavimu arba terorizuoja šeimos narius, naujus ir buvusius turistus. Gąsdina juos ir šmeižia mane dėl ko kreipsiuosi į atitinkamas teisėsaugos institucijas. Visiems pinigai buvo grąžinti, o su kitais buvo susitarta raštu “, – sakė kelionių organizatorė. 

REKLAMA

Pataria keliones pirkti iš lietuviškų įmonių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) atkreipė dėmesį, kad gyventojai skundžiasi kelionių agentūra, kuri yra įsteigta Kenijoje. 

„Šiuo atveju VVTAT negali vadovautis nacionalinėmis ar ES procedūromis, įrankiais, kuriais galėtų ginti nukentėjusių vartotojų teises. Vartotojams būtina atkreipti dėmesį, kad įsigydami keliones ne iš Lietuvoje ar ES registruotų kelionių organizatorių, gali susidurti su rizika, kad bus sudėtinga apginti pažeistus interesus. 

VVTAT savo tinklapyje skelbia Lietuvos licencijuotų kelionių organizatorių, kelionių pardavimo agentų, gidų ir kt. sąrašus. Iš licencijuotų subjektų įsigijus paslaugas, bus lengviau apginti savo pažeistas teises, bus galima išvengti apgaulių ir kitų sukčiavimo atvejų“, – keliautojus įspėjo VVTAT. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų