Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
kelkim kumscius i virsu broliai! Zinau viena pasauli valdo bankai ir elitas. Geras pavizdys Amerrika su sawo NWO projektu su kuriuo tik padidins savo kariuomenias ir laikys irana ir iraka toliau del naftos...
Manau sis straipsnis butu aktualus siandien, kai jau irLietuvoje ruosiamasi ,,gelbeti,, kapitalizma naujomis kapitalo injekcijomis. But galima pavadinti visa tai krizes terapija, jei tai nebutu panasu i paprasta pinigu plovima po krizes priedanga. Krize laikau isgalvota liga, sugalvota galingospasaulines propagandos masinos, kuria kazkas valdo nematoma ranka. Krize, lyg ir kox pauksciu gripas, Lietuvos napalietes, taciau ivares baimes. Zirinovskis pauksciu gripo sklidimo metu, siule saudyti paukscius kertancius rusijos siena.. Panasiai siulyciau saudyti bet kokius ,,Krizes,, pranasus, prisidedancius prie propagandos apie ekonomines negandas sklidimo.
Straipsnis kaip straipsnis, peraugusių XX amžiaus vidurio maištautojų paistalai, savo šmaikštumo (gal ir arogancijos) demonstravimo ryškus pavyzdys, permečiau ir tiek. Tačiau komentarus įdomu skaitinėti. Čia ne "delfis" - iškrypėliškų apraiškų tolerancijų citadelė.
Iš tokių kastorų ir poliuksų sudarytos visokios "raudonosios brigados", žudančios ir sprogdinančios "vardan proletariato pergalės". Tokie nužudė Italijos premjerą Aldo Moro. Kuo skiriasi banditai, plėšiantys ir žudantys dėl turto ar iš maniakiškų paskatų, nuo raudonųjų fanatikų, žudančių ir sprogdinančių dėl "antiglobalistinės-antidemokratinės ideologijos". Bolševikiniai nusikaltėliai savo laiku irgi rėmėsi teroristais narodovolcais, kairiasiais eserais bei tiesiog banditais tipo Kamo, Stalino ir kt., plėšusiais paštą ar banko inkasatorius. Tą jie vadino skambiu "ekspropriacijos" vardu. Neduok, Dieve, jei tokie kastorai su poliuksais užvaldytų daugumą jaunimo, kentėtų tada "buržuazinės" parduotuvės, sandėliai, bankai ir prabangesni namai. Šarikovams tik leisk "atimti ir dalinti", tada greit ir gulagus su osvencimais pamatysi!
Dėkui už krūvą metaforų, kurios tik dar labiau komplikuoja pokalbį. Didžiulė nosis ir mažos pėdytės? Cha cha cha...
Žmogaus prigimtis nėra duotybė. Žmogus yra socialus gyvūnas, todėl jo prigimtis nuolat kinta priklausomai nuo sociumo.
Neva savanaudiška, gyvuliška, žvėriška žmogaus prigimtis - mėgstamiausias neoliberalų ir postdarvinistų ginklas. Jie teigia, kad žmogus žmogui - vilkas, ir taip pateisina laisvosios rinkos piktadarybes.
Vis dėlto siūlyčiau atsisakyti "fundamentalių" dogmų apie žmogaus prigimtį ir eiti toliau. Kur? Ieškoti naujų žmonijos sambūvio formų.
jusu atkaklumas gerasis zmogau man primine r. kazlo parodijuojama kazkada pusiau populiaria laida autodafe ( apie 98 / 99m per tv transliuota publicistika vedanciosios nepamenu ) isivaizduokit tv studija : dekoracijos , matine sirma uz kurios sedi laidos pasnekovas . sviesa sureguliuota panasiai , kaip seseliu teatre . izvelgti galima tik pasnekovo konturus . taigi , aksen ... vedancioji pristato kalbinamaji uz sirmos . jis pasisveikina ir pasisuka profiliu . bet kas tai ? o Dieve ! visa studija ir ziurovai kitapus ekrano nusciuva . stambiu planu rodoma herojaus nosis , kuri drasiai galetu konkuruoti su rasputino falu ! vedeja nelauktai apsalusiu balsu klausia "didzianosio" - gerbiamasis , jus norejote pasidalinti savo problemomis ir dar saldesniu balsu paragina - drasiau prasom . tv ziurovai tame tarpe ir mes su zmona issizioje laukiam , ka gi kazlas pablevyzgos savo tariamai gigantiskos nosies tema , bet va cia ir ivyksta metamorfoze D herojus atsikrenkstes visu rimtumu pareiskia , kad ji visa gyvenima persekioja mazu pedyciu problema del ko nei namuose nei gatveje jis neranda sau vietos ir jam del to labai geda !? o kaip jusu nosis - uzsikirtusios ploksteles poza uzima vedancioji - ji jums netrukdo? - ne , ka jus , nosis kaip tik atvirksciai , ji padeda - nesutinka pasnekovas . zmones pasiziuri i mane ir tuoj nuleidzia galva , bet vos nuleide galvas jie pamato mano mazas pedytes ir pradeda juoktis ..... beda ta , kad mano mazos pedytes . pasipila asaros , vedancioji issitraukia nosinaite ir puola uz sirmos sluostyti smurgu . ... DDD taigi gerasis zmogau , kur tikroji herojaus beda ? nosyje ar 37 ismieros batuose ? o gal vis delto zmogiskos prigimties suvokime , kuri uzuot operavusi nosi i batu prieki prigruda vatos ir isivaizduoja , kad trim ismierom didesni lastai suteiks kojom tvirtesni pagrinda. .
Oho, pasirodo, kalbu su laisvosios rinkos fundamentalistu, kažkokiu stebuklingu būdu išlikusiu dar nuo Adamo Smitho ir Davido Ricardo laikų. Maniau, visi ultraliberalizmo šalininkai sulindo į Laisvosios rinkos institutą ir ten tyliai šildosi už korporacijų pinigus. Malonu girdėti, kad ir paprastoje liaudyje dar užsiliko liberalizmo mastodontų, kurie utopiškai tiki "nematoma laisvosios rinkos ranka" bei "normaliu ir tvirtu privačios iniciatyvos bybiu".

Aistringi Tamstos žodžiai kvepia net Nietzsches antžmogio idėja apie "normalų ir tvirtą bybį" (suprask, šių laikų antžmogį - verslininką, kuris nenori būti išlaikytinis ir mazgotė; kurio supermeniškoms ambicijoms pasireikšti trukdo demotyvacija darbui, privačios iniciatyvos varžymas, individualybių niveliavimas ir pan.

Sveikinu atvykus į XXI amžių! Galite pasigrožėti, kuo virto praktikoje įgyvendintos liberalizmo pradininkų idėjos: keli negeri vaikinai - laisvosios rinkos antžmogiai - susiglemžė visus pinigus, o visas pasaulis jiems vergauja. Iš esmės ydingą liberalizmo doktriną pastebi ir CP: "Kapitalizmo prigimtyje slypintis dominavimo prieš konkurentus ir jų eliminavimo siekis (t.y. laisvosios rinkos principas) gimdo ne laisvą konkurenciją, o totalią monopoliją: vienas pasaulis, viena rinka, viena joje dominuojanti korporacija."

Turiu pastebėti, kad tokių, kaip Tamsta, yra daug. Jūs sakote: dabartinis kapitalizmas blogas, nes jame per mažai kapitalizmo. Siūlote grįžti į kapitalistinės santvarkos pradžią, kada neva klestėjo privati iniciatyva, ir vėl pradėti viską iš naujo. Iš principo jūs (Simašius ir Co.) siūlote vieną dalyką: daugiau kapitalizmo! Neva ta pati nematoma "ranka" vėl visus išgydys...

Na, jau ne. Liberalizmo pradininkų - Humboldto, Smitho, Ricardo - idėjos, pasirodo, klaidingos iš pačių pagrindų. Privačios žmogaus iniciatyvos išlaisvinimas vardan galios (pelno, valdžios, pinigų...) veda tik į totalitarinę santvarką, kurioje viešpatauja saujelė turčių.

Žmonija, daugiau nei šimtmetį bandžiusi taikyti darvinistinį kovos už būvį principąį, priėjo liepto galą. Vadinasi, sociume negalima aklai taikyti vieno kurio nors principo, nes tada sociumas užsibaigia vieno antžmogio imperija.

P.S. Gera alternatyva Darwinui , mano manymu, yra P. Kropotkino savitarpio pagalbos dėsnis.
savo malkas gerasis zmogau nors ir po lova laikyk man del to anei silta anei salta juo labiau visiskai taspats del jusu menamu siekiamybiu . klausiau apie sisteminius skirtumus . jeigu jus sisteminiu skirtumu nematote taj taip ir sakykite kad kapitalizmas ir socializmas tai tas pats bybis tik kitoj saujoj , bet va cia manau tiek C&P tiek tamsta darot esmine klaida . mano manimu viskas yra priesingai ty bybis visuomet tas pats , bet skiriasi ji spaudzianti sauja . o jei sulyginti saujas , taj socialistinis delnas labiau panasus i proteza kurio soc garantijos normalu ir tvirta bybi padaro islaikytiniu - mazgote . beda tame , kad kapitalistinis delnas po 90m beveik atitruko nuo adamo smito riesu ir darosi panasus i anksciau pamineta proteza : demotivacija darbui , privacios iniciatyvos varzymas , monopoliju protegavimas , kapitalo koncentracija , individualybiu niveliavimas ir tt . tai va , gerasis zmogau be pykcio siulau sudelioti savokas i savo vietas ir dazniau galvoti galva o ne svetimais protezais .
socializmas jėga, jei jame nėra marksizmo ir didelių mokesčių...
Analfabetiškas Tamstos tekstas vis dėlto leidžia suprasti, kad bandai lyginti kapitalizmą su socializmu, t.y., tavo supratimu, buvusia sovietine santvarka. Nieko panašaus. Ant mano sandėliuko užrašyta XY..., o aš ten malkas laikau.

Socializmo sovietijoje buvo ne tiek jau daug. Nemokamas mokslas ir gydymas - taip, o daugiau - šūdas. SSRS tipo šalyse klestėjo tas pats kapitalizmas, tik suvalstybintas. Vietoj korporacijų - valstybė. Žodžiu, valstybinis kapitalizmas.

O socializmas, kaip buvo, taip ir lieka siekiamybė. Vieniems - utopiška, kitiems - ranka pasiekima. Taigi.
REKLAMA
REKLAMA

Skaitomiausios naujienos




Į viršų