• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Trečiadienį JAV Nacionalinė aeronautikos ir kosminių tyrimų administracija (NASA) pareiškė, kad erdvėlaivio "Columbia" katastrofos negalėjo sukelti nuo degalų bako per pakilimą atskilusi izoliacija, kuri nebuvo pakankamai sunki ir krito ne taip greitai, kad pakenktų laivui.

REKLAMA
REKLAMA

Atmetusi pirmąją versiją NASA toliau ieškojo priežasčių, kodėl erdvėlaivis subyrėjo besileisdamas JAV. Tuo tarpu į Doverio oro pajėgų bazę buvo atvežti surasti astronautų palaikai, kuriuos identifikuoti pamėgins ekspertai.

REKLAMA

Spaudos konferencijoje Džonsono kosminiame centre Hiūstone NASA erdvėlaivių programos vadovas Ronas Ditmoras (Ron Dittemore) sakė, kad puta, atplyšusi nuo išorinio degalų bako netrukus po pakilimo, svėrė apie kilogramą ir krito 230 metrų per sekundę greičiu, todėl nebuvo tokia sunki ar greita, kad numuštų erdvėlaivį dengiančias karščiui atsparias plokštes. R. Ditmoras (Ron Dittemore) taip pat sakė, kad putos izoliacija, kuri dengė degalų baką, nepraleidžia drėgmės. Anksčiau pranešimuose buvo teigiama, kad puta išmirko vandenyje ir vanduo sušalo į ledą.

REKLAMA
REKLAMA

Nors NASA svarsto tokias galimybes, kaip susidūrimas su meteoru ar kosminėmis šiukšlėmis vis dar manoma, kad greičiausiai katastrofa įvyko dėl kažkokio incidento per paleidimą. Prie Kenedžio kosminio centro darbininkai tęsė paieškas paplūdimiuose, virš kurių praskriejo "Columbia". Taip pat analizuojamos vandenyno srovės ir ieškoma plūduriuojančių dalių. NASA atstovas sakė, kad nuo erdvėlaivio atskilusias dalis galėjo nusinešti Golfo srovė.

Tuo tarpu "Columbia" nuolaužų paieška prasidėjo ir Kalifornijoje bei Arizonoje, kur galėjo nukristi erdvėlaivio dalių prieš NASA prarandant kontaktą su laivu virš Teksaso. JAV prokuratūra paskelbė, kad dviem žmonėms buvo iškelti kaltinimai dėl nuolaužų vagystės.

Reuters-ELTA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų