REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vienos didžiausių pasaulyje alaus gamybos grupių „Carlsberg“ valdomos Lietuvos alaus rinkos lyderės bendrovės „Švyturys -Utenos alus“ vadovas sako, kad šalies alaus rinkos kritimą lėmė prasti vasaros orai bei rudenį prasidėjusios kitų gėrimų - stipriųjų gėrimų, vynų bei šampanų - akcijos.

Vienos didžiausių pasaulyje alaus gamybos grupių „Carlsberg“ valdomos Lietuvos alaus rinkos lyderės bendrovės „Švyturys -Utenos alus“ vadovas sako, kad šalies alaus rinkos kritimą lėmė prasti vasaros orai bei rudenį prasidėjusios kitų gėrimų - stipriųjų gėrimų, vynų bei šampanų - akcijos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šiemet alaus rinka per 9 mėnesius, palyginti su pernai tuo pačiu laikotarpiu, krenta 5,1 procento. Viena iš priežasčių yra prasta vasara, išskyrus vasaros pradžią. Taip pat stipraus alkoholio ir vynų bei šampanų masinės akcijos, kurios buvo rugsėjį-spalį, kai buvo nuolaidos iki 25 procentų. Galima sakyti, kad šios vasaros pardavimai buvo patys prasčiausi per pastarąjį dešimtmetį“, - antradienį spaudos konferencijoje kalbėjo „Švyturio -Utenos alaus“ generalinis direktorius Rolandas Viršilas.

REKLAMA

Bendrovė skelbia, kad jos pardavimai šiemet per tris ketvirčius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, augo 2,9 procento. Konkrečių pajamų įmonė nenurodo, kadangi jos akcininkė „Carlsberg“ savo trijų ketvirčių rezultatus skelbs tik trečiadienį.

Pasak jo, būsimos valdžios atstovų siūlymai dukart didinti akcizus silpnam alkoholiui, alaus dalį bendroje alkoholio rinkoje dar labiau sumažintų, tačiau padidintų vidutinį alkoholio suvartojimą.

REKLAMA
REKLAMA

Įmonės skaičiavimu, padidinus silpnų alkoholinių gėrimų akcizą 200 procentų, alaus dalis rinkoje nuo dabartinių 76 proc. susitrauktų iki 60,3 proc. 2018 metais, o vidutinis alkoholio vartojimas vienam asmeniui išaugtų nuo 10,51 litro per metus iki 12,44 litro per metus 2018-aisiais.

„Dabar girdime kalbų, kad akcizus silpnam alkoholiui reikėtų didinti šimtais procentų. Esame prieš tokius drastiškus ir nesuderintus akcizo kėlimus. Akcizo didinimas ir kiti drastiški ribojimai mažintų investuotojų pasitikėjimą, jų investicijas į gamybą. Tai, taip pat išbalansuotų akcizų tarifus su kaimyninėmis šalimis, paskatintų alkoholio prekybą pasienio zonose. Be to, provincijoje atsigautų naminukės gamintojai, alkoholizmo problema tik gilėtų“, - kalbėjo R.Viršilas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak įmonės vadovo, norimų rezultatų neduodų ir svarstomi siūlymai kurti valstybinį alkoholio prekybos monopolį, nes tai apsunkintų smulkiųjų prekybininkų padėtį ir koncentruotų rinką didžiųjų prekybos tinklų rankose.

Draudimas skelbti alkoholio nuolaidas - parankus gamintojams

Nuo lapkričio įsigaliojusios griežtesnės prekybos alkoholiu taisyklės, numatančios, kad šalies parduotuvėse negali būti pranešimų apie mažesnes alkoholio kainas, yra parankios alkoholio gamintojams ir padės lengviau planuoti gamybą, sako vienos didžiausių pasaulyje alaus gamybos grupių „Carlsberg“ valdomos Lietuvos alaus rinkos lyderės bendrovės „Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius Rolandas Viršilas.

REKLAMA

„Mums kaip gamintojams tai nėra blogai. Viena vertus, akcijos skatina pirkti daugiau, jos skatina vartojimą. Bet mums kaip gamintojams akcijų nebuvimas padeda lengviau planuoti produkcijos gamybą. Jeigu vienas iš tinklų nesusiderinęs daro akciją vienam alui, jo pradedama trūkti, nes jie parduoda didesnius kiekius. Kad pagamintume tą alų, mums reikia 16 dienų, mus tos akcijos išmuša iš planavimo“, - antradienį spaudos konferencijoje kalbėjo R.Viršilas.

Anot jo, prekybininkai dažnai nesuderina akcijų su gamintojas, kuriems informacija apie planuojamas akcijas padėtų geriau planuoti savo veiklą.

REKLAMA

Nuo lapkričio 1-osios draudžiama informuoti apie alkoholio kainų sumažinimą - visose prekybos vietose negalima jokiais būdais pirkėjams parodyti, kokiems alkoholiniams gėrimams ir kokio dydžio taikomos nuolaidos. Sumažinta kaina etiketėje gali būti nurodyta, tačiau negali būti palyginimo su ankstesne kaina.

Negalima taikyti fiksuotų nuolaidų alkoholiniams gėrimams bet kokiais būdais išplatintų kuponų savininkams. Iki šiol buvo negalima tų kuponų spausdinti visuomenės informavimo priemonėse.

Taip pat įsigaliojo draudimas alkoholio įsigijusiam pirkėjui laimėti prizą, gauti dovanų ar priedą prie gėrimų. Taip pat uždrausta organizuoti žaidimus, akcijas, konkursus ar loterijas, kurie skatintų įsigyti ar vartoti alkoholį. Tai esą skatina žmones svaigintis.

Įstatymą dėl tokių draudimų Seimas priėmė šių metų balandį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų