REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Labai džiaugsiuosi, jei pavyks pagerinti 2009 metų su Aurelijumi Petraičiu pasiektą geriausią vietą – 25-ą. Jei finišuosime 24-i, jau būsime įvykdę užduotį“, - Vilniaus oro uoste pirmadienį tvirtino „Žalvaris Dakar Team“ komandos lyderis Antantas Juknevičius.

REKLAMA
REKLAMA

Sausio 4 dieną startuosiančiame 36-ame Dakaro ralyje 9000 km trasą Argentinos, Bolivijos ir Čilės dykumomis A. Juknevičius kartu su šturmanu Edvardu Duoba mėgins įveikti su maždaug 80 tūkst. eurų vertės „Mebar“ prototipu.

REKLAMA

„Su tokiu kukliu biudžetu svajoti apie aukštesnes vietas būtų nerealu“, - teigė pakiliai A. Juknevičius. Penktą kartą kaip komandos narys itin pavojingos ir didelės ištvermės reikalaujančiose lenktynėse dalyvausiantis lietuvis pasakojo, kad šįmet į Pietų Ameriką skrenda ramia sąžine.

„Šįkart laiko nepritrūkome. Mums gal pritrūko vienų varžybų išmėginti automobiliui. Jį visada norisi būti išbandžius kovinėmmis sąlygomis. Čia gali lakstyti šimtus kilometrų po Lietuvos miškelius, keliukus, žvyrkeliukus, bet tai ne tas pats, kai esi įtampoje, kovoje. Tada visai kitoks patikrinimas. Mums tik to trūksta. Norėjosi, kad ta mašina būtų gatava rugpjūčio pabaigoje. Bet šiaip viską padarėme laiku ir kaip niekad esame ramios sąžinės. Išaugome iš studentų amžiaus“, - kalbėjo A. Juknevičius.

REKLAMA
REKLAMA

– Kokius keliate tikslus?

– Tikslai visuomet tie patys – norisi kuo geriau. Padaryti viską, kad nebūtų gėda už tą rezultatą, galėtume eiti į priekį. Yra fortūna. Labai norėtųsi, kad ji nenusuktų nugaros. Tai vienintelis faktorius, kurio mes nevaldome. Pernai tiek atsikentėjome, tai tikimės, kad šįmet bus viskas gerai.

– Kuo skiriasi nuotaikos lyginant su pernai?

– Nuotaikos geresnės, nes automobilis žymiai geresnis. Pernai važiavome su standartiniu automobiliu, tokių ten mažai važiuojančių, ta klasė labai nepopuliari, nes sunku važiuoti ir nedaug pasiekia tikslą. Šįmet važiuojame prototipu. Jis turi daug didesnes galimybes. Gali mažiau saugotis, daugiau atleidžia klaidų, trasa bus lengvesnė. Toks pagrindinis skirtumas. Ryžtas ir nusiteikimas visada toks pats – esame kovingi ir optimistai. Šito iš mūsų neatimsi, tai pagrindinis mūsų variklis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

– Kokia šįmet jūsų laukia trasa?

– Paprastai kai kurie gabaliukai visuomet lieka kaip pėdsakas, bet aišku, yra daug naujų atkarpų, naujų trasų. Taip daro, kad nesikartotų, žmonės neįprastų. 70 proc. trasos būna kita. Ji gali būti 10 km į šiaurę ar į pietus, bet ji bus kitokia. Kadangi vyksta tose pačiose vietose, vistiek įsivaizduojame, kur bus akmenys, uolos, smėliai, vadinamas „fešfešas“ – dulkės. Kai esi pasiruošęs, lauki iššūkio – tas pats. Nieko nebijome.

– Realiai kuri vieta?

– Labai džiaugsiuosi, jei pavyks pagerinti 2009 metų su Aurelijumi pasiektą geriausią vietą – 25-ą. Jei būsime 24-i, jau būsime įvykdę užduotį. Mūsų biudžetas nėra didelis. Kuklaus biudžeto komandai svajoti apie aukštesnes vietas būtų nerealu. Gal pavyks ir geriau, bet čia reikia ir fortūnos.

REKLAMA

– Didžiausias jūsų privalumas – patirtis?

– Kaip ekipažo nario – tai penktas mano Dakaro ralis. Neskaičiuoju 2008 metų, kai startas buvo atšauktas. Dar keturis kartus važiavau kaip komandos vadovas. Iš viso – devintas kartas Dakare. Visada padeda patirtis. Daug įvairių situacijų patirta. Žinai, kas laukia, kaip turi elgtis. Prisimenu pirmus Dakaro ralius – tai buvo žiauru. Kiekvienoje situacijoje daugybė sprendimų ir kiekvienas gali būti neteisingas. Jis ne tik gali pabaigti lenktynes, bet ir kainuoti sveikatos.

Su A. Juknevičiumi šįkart automobilyje sėdės Dakaro debiutantas šturmanas E. Duoba. Jis pakeitė Vytautą Obelevičių, kurio į Dakaro ralį neišleido jo darbdavys „Volkswagen“ komanda.

REKLAMA

„Pagrindinis tikslas – išlikti gyviems, pasiekti finišą sveikiems. Viskas tvarkoje. Jei savijauta būtų ne tokia, neverta būtų sėsti su Antanu į tą mažą erdvę. Svarbiausia, kad technika atlaikytų, - tikino Dakaro ralio naujokas E. Duoba. – Baimių jokių – pirmas ar penktas. Reikia pravažiuoti. Įspūdžiai užsimiršta, patirtis lieka. Čia negali būti baimių. Turime tikslą ir reikia jį pasiekti.“

Didžiausą įspūdį šturmanui paliko A. Juknevičiaus pasakojimas iš Dakaro ralio apie baltą šunį – tą pačią haliucinaciją, kurią matė abu automobilyje važiuojantys lietuviai, bet apie tai prakalbo tik pasibaigus lenktynėms.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Be A. Juknevičiaus ir E. Duobos „Žalgirio“ komandoje – dar šeši žmonės – du mechanikai ir keturi palaikymo komandos.

Šįmet A. Juknevičius galės visą dėmesį sutelkti savo rezultatams – skirtingai nei pernai jis nebeatlis kartu ir „Astana“ komandos vadovo pareigų. „Padarėme pertrauką. Labai gerai – ir jie man nemaišys, ir aš jiems“, - juokėsi pilotas.

13 dienų trukmės Dakaro ralis vyks 2015 metų sausio 4–17 dienomis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų