• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sausio viduryje „Facebook“ socialinio tinklo įkūrėjas Markas Zuckerbergas lankėsi viename iš Kolumbijos universitetų ir dalyvavo diskusijoje su studentais. Vienas iš jų paklausė jaunojo milijardieriaus, kaip gimė idėja sukurti „Facebook“.

REKLAMA
REKLAMA

Marko atsakymas visus abstulbino ir sukėlė užsienio žiniasklaidoje svarstymų bangą apie startuolių sėkmės priežastis. M. Zuckerbergo atsakymas skambėjo taip: „Šiaip jau idėjos negimsta vieno žmogaus galvoje“. Ir pridūrė – „Jos ateina, kai apie kažką ilgą laiką kalbi su daugybe įvairių žmonių.“ Ką gali vienas žmogus?

REKLAMA

M. Zuckerbergo nuomone, dažnai „Facebook“, kaip ir panašios sėkmės istorijos, neteisingai pristatomos visuomenei. Nuolat akcentuojama, kad auksinė mintis gimė vienam žmogui. Tačiau tiesa ta, pabrėžė Markas, kad vienas pats jis nebūtų sukūręs tokio socialinio tinklo. Tam reikėjo tūkstančio kitų žmonių darbo ir milijonų „Facebook“ vartotojų. Be šitos milijoninės komandos, „Facebook“ nebūtų „Facebook“, o jis pats – vienas sėkmingiausių pasaulio žmonių.

REKLAMA
REKLAMA

Įspūdingi atradimai versle, moksle, politikoje ir mene nėra vieno žmogaus ar net vienos idėjos rezultatas. „Facebook“ įkūrėjo nuomone, supratę šią paprastą tiesą daugiau startuolių sulauktų sėkmės, nes jų įkūrėjai galvotų ne tik apie genialią idėją, bet ir iš anksto planuotų, kaip ją įgyvendins.

Neburti komandos iš draugų

Populiaraus jaunimo naujienų portalo „Elite Daily“ redaktoriaus Johno Haltiwangero nuomone, M. Zuckerbergo išsakytos mintys primena apie dažnai primirštamą komandinio darbo svarbą, o tai leidžia kalbėti apie antrą dažną startuolių klaidą – iš senų bičiulių kuriamas komandas.

Kaip parodė Pensilvanijos universiteto (JAV) mokslininkų tyrimas, draugų įkurtų startuolių žlugimo galimybės yra 28 proc. didesnės nei tų įmonių, kurių branduolį sudaro anksčiau vienas kito nepažinoję žmones. Paaiškėjo, kad iš tyrime dalyvavusių 10 tūkst. startuolių nestabiliausios ir vaidingiausios komandos buvo būtent tos, kurias sudarė draugai. Pasirodo, kad istorijos apie kelis draugus, sėkmingai įkūrusius verslo imperiją, realybėje nutinka ne taip dažnai. Tad kitas svarbus patarimas svajojantiems apie antro „Facebook“ sukūrimą – prieš kuriant komandą gerai pagalvoti, ar geri draugai galės tapti gerais bendradarbiais. Naujausios mokslininkų išvados rodo, kad taip nutinka labai retai. Parengta pagal „Elite Daily“ informaciją  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų