REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Italijos ir JAV automobilių gamybos milžinė „Fiat Chrysler Automobiles“ (FCA) Prancūzijos „Renault“ pirmadienį pateikė pasiūlymą dėl susijungimo, kurį įgyvendinus būtų sukurta „išskirtinė pasaulinė automobilių gamybos grupė“ ir galėtų pasikeisti viso pasaulio automobilių gamybos sektorius.

Italijos ir JAV automobilių gamybos milžinė „Fiat Chrysler Automobiles“ (FCA) Prancūzijos „Renault“ pirmadienį pateikė pasiūlymą dėl susijungimo, kurį įgyvendinus būtų sukurta „išskirtinė pasaulinė automobilių gamybos grupė“ ir galėtų pasikeisti viso pasaulio automobilių gamybos sektorius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Fiat Chrysler“ „Renault“ grupės valdybai šiandien pateikė neįpareigojantį laišką, kuriame siūloma sujungti jų atitinkamą verslą įgyvendinant lygiųjų susijungimą“, pirmadienį paskelbė Italijos ir JAV automobilių gamintoja.

REKLAMA

Susijungus bendrovėms, galėtų būti suformuota trečia pagal dydį pasaulyje automobilių gamintoja.

„Renault“ pirmadienį pareiškė, kad jos valdyba „su susidomėjimu“ apsvarstys FCA pasiūlymą, ir pridūrė, jog toks sandoris sukurtų papildomą vertę ir sustiprintų „Renault“ padėtį automobilių gamybos pramonėje.

Prancūzijos bendrovės valdyba po pirmadienio posėdžio paskelbė, jog savo atsakymą dėl pasiūlymo pateiks vėliau.

REKLAMA
REKLAMA

Naujienų agentūros AFP šaltinis bendrovėje kiek anksčiau pareiškė, jog sprendimas pirmadienį nebus priimtas. Jo teigimu, „tam prireiks dienų ar net savaičių“.

Pasak šaltinio, valdyba pirmadienį tik svarstė, ar nagrinėti pateiktą pasiūlymą.

Pasklidus žiniai apie siūlomą susijungimą, FCA akcijų kursas Milano biržoje pašoko daugiau kaip 18 proc., tačiau vėliau šiek tiek smuko ir jo pirmadienį pasiektas prieaugis sumažėjo iki 10 procentų.

Tuo tarpu „Renault“ akcijos pabrango daugiau kaip 13 proc., nes Prancūzijos vyriausybė, kuri valdo 15 proc. bendrovės akcijų, regis, palaimino sandorį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Vyriausybė palaiko [pasiūlymą] ... tačiau šio susijungimo sąlygos turi būti naudingos „Renault“ ekonominei plėtrai ir, be jokios abejonės, „Renault“ darbuotojams“, – pirmadienį pareiškė vyriausybės atstovė spaudai Sibeth Ndiaye.

„Turime labai didelių bendrovių, milžinų, kurie kuriami už Europos ribų, ir šiandien mums reikia milžinų, kurie būtų kuriami Europoje“, – pareiškė ji televizijos kanalui BFM ir pridūrė, jog „Renault“ valdybos pirmininkas Jeanas Dominique‘as Senardas finansų ministrui Bruno Le Maire apie derybas pranešė praėjusią savaitę.

REKLAMA

Tuo tarpu Prancūzijos profsąjunga CGT vyriausybę paragino po bet kokio sandorio išsaugoti blokuojančiąją mažumą akcijų.

Išskirtinė pasaulinė grupė

Pasak „Fiat Chrysler“, įgyvendinus susijungimą, būtų suformuota trečia pagal dydį pasaulyje automobilių gamintoja, kurios metiniai pardavimai siektų 8,7 mln. transporto priemonių.

Abiejų įmonių akcininkai valdytų po 50 proc. susijungusiosios įmonės akcijų.

Be to, FCA akcininkai gautų 2,5 mlrd. eurų dividendus, nes jos kapitalizacija yra didesnė negu „Renault“.

FCA taip pat siūlo daugumą vietų susijungusiosios bendrovės valdyboje atiduoti nepriklausomiems nariams.

REKLAMA

Dviejų grupių markių portfelis būtų „didelis ir integruotas ... ir užtikrintų visos rinkos aprėptį, nuo prabangių iki masinei rinkai skirtų modelių“, pažymima „Fiat Chrysler“ pranešime.

Jame taip pat nurodoma, jog susijungusioji grupė „užimtų stiprias pozicijas technologijų virsmo etape, įskaitant elektrifikavimo ir autonominio vairavimo sritis“.

Pasak „Fiat Chrysler“, įgyvendinus susijungimą, nebus uždaryta nė vienos gamyklos.

Susijungimo sinergijos efektą FCA vertina daugiau kaip 5 mlrd. eurų per metus. Susijungusioji bendrovė veiks visuose pagrindiniuose pasaulio regionuose ir visuose automobilių rinkos segmentuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Manoma, jog patronuojančioji bendrovė bus užregistruota Nyderlanduose, o jos akcijomis bus prekiaujama Paryžiaus, Niujorko ir Milano biržose.

Susijungusiosios automobilių gamintojos kapitalizacija sudarys apie 37 mlrd. JAV dolerių, o jos metinės įplaukos sieks maždaug 170 mlrd. eurų. Be to, ji galės gaminti po maždaug 9 mln. automobilių per metus.

Britų verslo dienraštis „The Financial Times“ kiek anksčiau pranešė, jog „Renault“ sutiko atidėti visus planus artimiausioje ateityje susijungti su Japonijos „Nissan“. Taigi sandoriu su FCA gali būti taip pat siekiama padaryti spaudimą „Nissan“, kuri šiose derybose tiesiogiai nedalyvavo.

REKLAMA

Tuo tarpu agentūra „Bloomberg“ pažymėjo, jog naujasis aljansas ateityje galėtų pasiūlyti partnerystę „Nissan“ ir „Mitsubishi“. Tokiu atveju aljansas taptų neabejotinu pasaulio automobilių rinkos lyderiu ir gamintų apie 15 mln. automobilių per metus.

„Renault“ valdo 43 proc. „Nissan“ akcijų su balso teise, o Japonijos bendrovė – 15 proc. Prancūzijos gamintojos akcijų. 2016 metais prie aljanso taip pat prisijungė „Mitsubishi“, kurioje „Nissan“ priklauso trečdalis akcijų.

Pernai lapkritį Tokijo prokurorams suėmus buvusį „Renault“ ir „Nissan“ vadovą Carlosą Ghosną, nesutarimai tarp aljanso narių dar padidėjo. Manoma, jog C. Ghosnas prieš savo suėmimą siekė visiško „Renault“ ir „Nissan“ susijungimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų