REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors Lietuvoje dviračių populiarumas nėra toks didelis kaip, pavyzdžiui, Skandinavijoje, tačiau jis pamažu auga. Tiesa, šalies provincijoje ši susisiekimo priemonė jau seniai tapo viena pagrindinių. Aišku, dėl to galima būtų džiaugtis, jeigu ne klaidingas įsitikinimas, kad dviratininkai gali vartoti alkoholinius gėrimus ir vėliau sėsti už vairo.

Nors Lietuvoje dviračių populiarumas nėra toks didelis kaip, pavyzdžiui, Skandinavijoje, tačiau jis pamažu auga. Tiesa, šalies provincijoje ši susisiekimo priemonė jau seniai tapo viena pagrindinių. Aišku, dėl to galima būtų džiaugtis, jeigu ne klaidingas įsitikinimas, kad dviratininkai gali vartoti alkoholinius gėrimus ir vėliau sėsti už vairo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Patikrinti, ar toks teiginys yra pagrįstas, nutarė laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ kūrybinė grupė. Ji, pasiskolinusi reikalingą įrangą iš alkotesteris.lt, kelias dienas praleido Šalčininkuose, Jašiūnuose ir keliuose kituose nedideliuose miesteliuose, kur kvietė dviratininkus pasitikrinti blaivumą.

REKLAMA

„Mes nesame policija ir priverstinai patikrinti dviratininkų blaivumo negalėjome, todėl ne vienas, pamatęs mus su kameromis, tiesiog dėjo į kojas. Vis dėlto keli pasitaikė tokie, kurie nepabūgo pasitikrinti ir „pripūtė“, – pasakojo vienas iš LRT televizijos laidos rengėjų Daumantas Butkus.

Pasak jo, drąsiausi buvo tie, kurie žinojo, jog alkotesteris neparodys daugiau nei 0 promilių. Tokie dviračių vairuotojai noriai sutikdavo pasitikrinti savo blaivumą priešais televizijos kamerą.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak vieno iš šio eksperimento partnerių, alkotesteris.lt direktoriaus Mariaus Anusausko, prisidėti prie šios iniciatyvos buvo nutarta dėl labai paprastos priežasties – dviratininkai savo saugumu turėtų rūpintis gerokai labiau, nei automobilių vairuotojai.

„Jeigu automobiliuose yra įrengta ne viena apsaugos priemonė, pavyzdžiui, oro pagalvės, tai dviratininkai yra itin pažeidžiami. Todėl jiems ypač turėtų rūpėti tokie dalykai kaip pastabumas, reakcijos laikas ir kiti panašūs dalykai, padedantys saugiau dalyvauti eismo sraute. O to nelieka, jei esi neblaivus. Todėl norime paskatinti žmones susimąstyti prieš neblaiviam pradedant minti dviračio pedalus“, – sakė M. Anusauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kad dviratininkų neblaivumas yra aktuali problema, rodo ir Lietuvos kelių policijos duomenys. Pasak šios įstaigos Veiklos organizavimo skyriaus viršininko Jauniaus Malinausko, policijos pareigūnams dviračių vairuotojų kontrolę (blaivumo patikrinimai ir kt.) keliuose vykdant nuolat, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius buvo išaiškinti 1 388 neblaivūs dviračių vairuotojai, kuriems nustatytas lengvas girtumo laipsnis, ir 644, kuriems nustatytas vidutinis arba sunkus neblaivumas.

„Už tokius Kelių eismo taisyklių pažeidimus (dviračių vairavimą esant neblaiviam) atsakomybė yra numatyta Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 131 straipsnio 6 ir 7 dalyse. Ten nurodoma, kad dviračių vairavimas, kai tai atlieka neblaivūs ar apsvaigę nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų asmenys, kuriems nustatomas lengvas girtumo laipsnis, užtraukia baudą nuo 300 Lt iki 500 Lt. O tiems, kuriems nustatomas sunkus girtumas, gali būti skiriama bauda nuo 500 Lt iki 700 Lt“, – paaiškino Lietuvos kelių policijos Veiklos organizavimo skyriaus viršininkas Jaunius Malinauskas.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų