• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jeigu bet kurio automobilių, o ypač „BMW“ markės gerbėjo paklaustume, kuri „E24“ modelio versija buvo galingiausia, greičiausiai akimirksniu sulauktume atsakymo: „M635CSi“, dabar jau vertinga klasika laikomas pirmasis „M6“ modelių gamos atstovas. Na, iš dalies tai tiesa, tai tikrai daugiausiai arklių po variklio gaubtu gananti serijinės gamybos „E24“ versija, kita vertus – galima ginčytis.
Ne paslaptis, kad „BMW“ inžinieriai nestokojo fantazijos ir už uždarų durų darbavosi kurdami niekada prekyboje nepasirodžiusius specialius automobilius, kaip, pavyzdžiui, „E30 M3“ pikapas. Tad nenuostabu, jog Bavarijos automobilių koncernas kadaise sukūrė ir V formos 12 cilindrų jėgaine varomą „E24“ modelį, kuris iki šiol išlieka gan paslaptingas mitinis padaras, apie kurį žinoma labai nedaug.

Jeigu bet kurio automobilių, o ypač „BMW“ markės gerbėjo paklaustume, kuri „E24“ modelio versija buvo galingiausia, greičiausiai akimirksniu sulauktume atsakymo: „M635CSi“, dabar jau vertinga klasika laikomas pirmasis „M6“ modelių gamos atstovas. Na, iš dalies tai tiesa, tai tikrai daugiausiai arklių po variklio gaubtu gananti serijinės gamybos „E24“ versija, kita vertus – galima ginčytis.
Ne paslaptis, kad „BMW“ inžinieriai nestokojo fantazijos ir už uždarų durų darbavosi kurdami niekada prekyboje nepasirodžiusius specialius automobilius, kaip, pavyzdžiui, „E30 M3“ pikapas. Tad nenuostabu, jog Bavarijos automobilių koncernas kadaise sukūrė ir V formos 12 cilindrų jėgaine varomą „E24“ modelį, kuris iki šiol išlieka gan paslaptingas mitinis padaras, apie kurį žinoma labai nedaug.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

BMW E24 su 12 cilindrų varikliu


Iš tiesų šis 6 serijos „BMW“ net ir nebuvo tikras „šeštukas“. 1984-aisiais, nusprendus sukurti visiškai naują „Grand tourer“ tipo automobilį, dizaineriams ir inžinieriams sėdus prie braižymo lentų, prasidėjo 8 serijos „BMW“ modelio kūrimo procesas. Tais pačiais metais užgimęs negrynakraujis „E34“ neįprastai plačiomis ratų arkomis buvo pirmasis naujojo „aštuntuko“ prototipas, turėjęs galingą V12 variklį, kurio „BMW“ tuo metu dar nesiūlė pirkėjams jokiame modelyje.
Bavarams puikiai sekėsi šį prototipinį automobilį laikyti visiškoje paslaptyje – net ir šiandien apie jo egzistavimą byloja tik keletas neryškių nuotraukų. Belieka tik spėlioti, ar kažkur slaptuose „BMW“ archyvuose vis dar gyvuoja šis nestandartinis „E34“.

REKLAMA

BMW E24 su 12 cilindrų varikliu


6 serijos „BMW“ su V12 tipo varikliu nebuvo vienintelis įdomus ir netradicinis šios kompanijos eksperimentas. Nuolatiniai „Automanas.lt“ lankytojai turėtų prisiminti 2014 metais mūsų paskelbtą istoriją apie „BMW 767i“ - 7 serijos sedaną su milžinišku V16 jėgos agregatu.
Projektas „Goldfish“. Taip buvo pavadintas BMW inžinierių projektas, kuris turėjo net šešiolikos cilindrų motorą. Nors projektas buvo kuriamas tik keletos inžinierių dėka, tačiau pasirodo, BMW kompanijos vadovybė iš tikrųjų galvojo pradėti serijinę šio modelio gamybą.

REKLAMA
REKLAMA

BMW 767i - V16 prototipas


Viskas prasidėjo dar tada, kai BMW pristatė pačią galingiausią 7 serijos modifikaciją - 750i. Pati prašmatniausia ir brangiausia 7 serijos modifikacija gavo penkių litrų, dvylikos cilindrų agregatą, kuris išvystė 300 arklio galių ir 450 NM sukimo momentą. Daugeliui tokios jėgainės užteko, tačiau tik ne trim BMW inžinieriams : Karlhienz'ui Lange, Adolf'ui Fischer'iui ir Hanns'ui Weisbarth'ui.
Daugiau apie šį beprotišką kūrinį - štai
ČIA.
 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų