REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sausio 26 d. startavusį Lietuvos ralio čempionatą Benediktas Vanagas pradėjo su nauju įspūdingu „Subaru Impreza 8C WRC“ bolidu. Dėl pavarų dėžės gedimo jis nebaigė pirmojo greičio ruožo ir tai turbūt tapo pagrindine priežastimi, dėl kurios į žiniasklaidos akiratį nepateko naujoji lenktynininko šturmanė Greta Germanavičiūtė. Varžybų dieną lankydamiesi spaudos centre mes ją matėme jau be sportinio kombinezono ar šalmo ir pripažįstame − nepažinome.

REKLAMA
REKLAMA

Nežinojome to, kad politikos ir ekonomikos mokslus šiuo metu kremtančiai 21-erių merginai patirties ralio trasose netrūksta. Profesionaliose varžybose ji debiutavo 2006 m. būdama vos 15-os, kuomet važiavo su žinomu šalyje ralio lenktynininku Arūnu Lekavičiumi. Jau kitais metais mergina dalyvavo daugelyje Lietuvos ralio čempionato etapų, nors ir važiuodama su skirtingais sportininkais, tarp kurių buvo Dominykas Butvilas, Žilvinas Juršys ir tas pat A. Lekavičius.

REKLAMA

2008 m. dalyvaudama moksleivių mainų programoje Greta išvyko į Suomiją, tačiau šturmanės darbo nepamiršo, sėdo greta estų lenktynininko Kasparo Koitlos, su kuriuo įveikė visą Estijos čempionatą. Vėliau sekė trejų metų pertrauka, tačiau 2012 m. jaunoji šturmanė sugrįžo į šalies ralio sceną – jos ir esto ekipažas „300 ralyje“ užėmė antrąją vietą. Šių metų sausį ji jau startavo su B. Vanagu, taigi istorija tęsiasi.

REKLAMA
REKLAMA

- Publika mato jauną, patrauklią merginą, B. Vanagas sako, kad esi perspektyvi šturmanė. Tačiau patirties ralio trasose tau taip pat netrūksta?

- Ralio varžybose aktyviai dalyvauju trejus metus. Estijoje važiavome visą čempionatą ir užėmėme pirmąją vietą savo klasėje. O šiaip, manau, ar šturmanas ir vairuotojas yra pakankamai profesionalūs parodo rezultatai.

- Dar nepaminėjai fakto, kad pirmosiose varžybose dalyvavai dar nesulaukusi pilnametystės.

- Kuomet pirmą kartą dalyvavau varžybose man buvo penkiolika metų. Manau, kad tai geras laikas ateiti į automobilių sportą, nes buvau labai jauna, visą informaciją buvo labai lengva pasisavinti, o visas mokymosi procesas vyko labai greitai. Tai buvo (galvoja) turbūt 2006 m.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Kokie buvo tie pirmieji tavo žingsniai automobilių sporte?

- Jie buvo labai nedrąsūs, nes penkiolikos metų mergaitei atsidūrus tarp tiek daug mašinų ir vyrų nebuvo labai jauku. Į sportą pastūmėjo tėtis, tačiau viskas vyko ganėtinai natūraliai.

- Kodėl nusprendei būti šturmane, o ne sėst už vairo?

- Aš manau, kad kiekvienas turi daryti tai, ką moka geriausiai. Galvoju, kad galiu būti geresnė šturmanė negu vairuotoja.

- Ar greitai perpratai šturmano darbo specifiką? Žvelgiant iš šalies jis atrodo paprastas, bet turbūt taip nėra?

REKLAMA

- Kiekvienos varžybos turi savo rutiną. Visuomet yra tam tikri administraciniai darbai, kuriuos šturmanas turi atlikti prieš varžybas – tiek paraiškos nusiuntimas, dokumentų patikrinimas, kad ir gyvenamosios vietos suradimas ir visa kita. Pačiose varžybose pagrindinis šturmano darbas yra stenograma ir darbas prižiūrint, kad viskas vyktų laiku.

- Kaip sekasi tvarkytis su technika, kuomet greičio ruože įvyksta gedimas arba prakertama padanga?

- Kuomet vyksta varžybos vis vien užplūsta adrenalinas, o tu darai viską labai greitai ir gerai. Nelieka skirtumo – vyras, ar moteris.

REKLAMA

- Kokie įspūdžiai po pirmojo greičio ruožo su B. Vanagu?

- Manau, viskas vyko ganėtinai sklandžiai, tačiau vėliau susidūrėme su techninėmis problemomis, prieš kurias pakovoti jau negalėjome. Aišku, tai atitraukė ir Benedikto dėmesį nuo stenogramos. Tikimės, kad Latvijoje pasiseks geriau.

- Kaip į šturmanę merginą reaguoja vyrai? Joana Survilaitė, kuri pati važiuoja ralį prie vairo pasakojo, kad viskas gerai tol, kol nepradedi jų lenkti.

- Manau, kad vairuotojai ir šturmanai yra ganėtinai skirtingos pozicijos. Tiek važiuojant lėčiau, tiek greičiau reakcijos aš sulaukiau vienodai teigiamos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Ar nebuvo romantiškų santykių su vairuotojais vaikinais?

- Manau, kad svarbu išlaikyti profesionalų požiūrį į sportą, o jei važiuodamas automobiliai leisi sau tokius dalykus profesionalumui vietos daug neliks.

- Kokie artimiausi tavo planai, susiję su automobilių sportu? Kokios svajonės?

- Šiuo metu didžiausias noras kartu su Benediktu susipažinti su šiuo automobiliu. Taip pat pradėti darniai dirbti kaip ekipažui ir galiausiai sėkmingai įveikti šių metų Lietuvos čempionatą.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų