• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Autobusų parką vadino žmogžudžių kalve

Rajoną valdančiajai koalicijai priklausantys „valstiečiai" nenorėjo girdėti, kaip padėtį savivaldybės valdomoje įmonėje vertina darbuotojų atstovas.  

REKLAMA
REKLAMA

  Petras Pladys: „Tuo metu, kai visa šalis kovoja su karu keliuose, mūsų bendrovėje prievarta daromi potencialūs kelių žmogžudžiai".
 
Nustatyti pažeidimai kėlė juoką?

REKLAMA

Rajono savivaldybės tarybos posėdyje informaciją apie „Biržų autobusų parko" veiklą pateikė direktorius Petras Jasilionis. Jau komitetų posėdžiuose nemažai pastabų dėl įmonės darbo organizavimo sulaukęs vadovas atsakinėjo į tarybos narių klausimus ir stengėsi atremti jų priekaištus.

P. Jasilionis tvirtino klystantis taip pat, kaip ir tarybos nariai, o savivaldybės kontrolierių nustatytus ir prokuratūros tirtus pažeidimus vertino taip: „Kai mane tardė, tai juokas ima, kad direktorius turi atsiklausti, norėdamas ką nors priimti į darbą... Gal tabely buvo kažkas biškeliuką..."

REKLAMA
REKLAMA

Apie minėtus pažeidimus teiravęsis tarybos narys Vytas Jareckas mintyje turėjo prokuratūros atliktą ikiteisminį tyrimą. Nenustačius didelės padarytos žalos ir dėl to įmonės vadovaujančių asmenų veiksmuose nekonstatavus nusikalstamos veikos požymių, jis buvo nutrauktas. Tačiau direktorius įspėtas, kad būtų pašalinti rasti pažeidimai.

Savivaldybės kontrolieriai nustatė, kad įmonės teritorijoje veikianti privati stalių dirbtuvė naudojo įmonės stakles ir tinkamai neapskaitė iš „Biržų autobusų parko" tiekiamos elektros bei keliose darbovietėse vienu metu triūsiančio elektriko darbo laiko.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jau po patikrinimo Autobusų parkas sudarė su staliaus V. Vengrio dirbtuve paslaugų tiekimo sutartį ir nustatė, kad per metus medžio darbams sunaudota elektros už... 21,39 Lt. Šią sumą bendrovei V. Vengris sumokėjo. Medžio obliavimo staklės į „Biržų autobusų parko" apskaitą neįtrauktos buvo per... klaidą. Praėjusių metų pradžioje šios staklės jau buvo „grįžusios" į įmonės balansą.  

Kodėl į didžiuosius miestus ne visada važiuoja autobusai?

Į posėdį atvykusio „Biržų autobusų parko" profesinės sąjungos „Solidarumas" pirmininko Petro Pladžio pranešimą išgirsti panoro ne visi tarybos nariai. Tam prieštaravo „valstiečiai", kuriems priklauso ir įmonės valdybos pirmininkas Rimantas Martinonis.

REKLAMA

„Išklausius pasisakymus ir vertinimus atrodytų, kad autobusų parkas dirba be didesnių problemų, tačiau taip nėra. Bendrovė kiekvienu momentu gali prarasti galimybę atlikti savo funkciją - sėkmingai pervežti keleivius", - į tarybos narius kreipėsi Petras Pladys. Jis pateikė konkrečius skaičius, liudijančius, kad nuo praėjusių metų pavasario, kai iš įmonės išėjo apie 10 vairuotojų, administracija nesiėmė jokių skubių veiksmų padėčiai taisyti. Anot P. Pladžio, nebeplanuojami rezerviniai autobusai, nutraukiami reguliarūs maršrutai, iki minimumo sumažėjo užsakomieji reisai. Visą dėmesį sutelkus į valstybės apmokamą moksleivių pervežimą, nutraukiami kiti reisai.

REKLAMA

Per pirmąjį 2007 metų pusmetį nutraukti 23 reisai į Palangą, Vilnių, Kauną ir kitur. Dėl to patirti tūkstančiais skaičiuojami nuostoliai.

Įmonės veiklą gali sustabdyti inspekcija

Darbo kodeksas leidžia per metus dirbti 120 viršvalandžių. Minėtas skaičius įmonės kolektyvinėje sutartyje padidintas iki 180 valandų per metus. Tačiau „Biržų autobusų parke" jau padidintas metinis viršvalandžių limitas išnaudojamas per 2 - 3 mėnesius.

Profesinės sąjungos pirmininkas pateikė skaičius su pavardėmis vairuotojų, kurie per 2007 metų rugsėjį, spalį dirbo po 210 - 278 valandas praktiškai neturėdami poilsio dienų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tai išeina taip, kad tuo metu, kai visa šalis kovoja su karu keliuose, mūsų bendrovėje prievarta daromi potencialūs kelių žmogžudžiai. Tik dėkui Dievui, nelaimės kol kas mus aplenkia", - kalbėjo iš posėdžio tribūnos P. Pladys. Jo manymu, einama prie to, kad tokį antiįstatymišką vairuotojų išnaudojimą stabdydama Darbo inspekcija arba Valstybinė kelių transporto inspekcija sustabdys autobusų parko darbą.

Kodėl autobusų parką palieka vairuotojai? Pirmiausia, dėl atlyginimų. Tarybai pateiktuose skaičiuose vidutinis vairuotojo atlygis (1367 Lt) yra uždirbamas „ariant" viršvalandžius ir be išeiginių.

REKLAMA

Ko nepasakė profsąjungos pirmininkas?

P. Pladžio pasisakymas buvo nutrauktas, kalbėtojui nespėjus visko pasakyti. Nepagarsintame pranešime - žodžiai apie netvarką įmonės teritorijoje, kurioje daug savininkų, netinkamą transporto priemonių apsaugą, neduodamus bilietus, nepakankamą darbo drausmės kontrolę ir girtavimą. Įmonės administracijos paruoštas bendrovės vystymo projektas 2008 metams laikomas ne itin veiksmingu. P. Pladžio manymu, įmonės normaliai veiklai užtikrinti reikia įsigyti nors 6 autobusus, priimti 10 vairuotojų. Taip pat būtina keisti bendrovės vykdomą finansinę politiką - ieškoti investavimo šaltinių (tą galima daryti per kreditus ir pan.). Investicijos turi būti nukreiptos ne tik į transportą, bet ir į žmones - jų kvalifikacijos kėlimą, apmokėjimo už darbą didinimą.

REKLAMA

Iš 95 įmonėje dirbančių žmonių - 44 vairuotojai.

„Ką įmonėje veikia visi kiti, t.y. dar 51 žmogus?" - nuskambėjo klausimas posėdyje.

„Čia dar neišsemti visi rezervai - sumažinti darbuotojų skaičių galima", - paaiškino direktorius P. Jasilionis klausimą apie darbuotojų sudėtį pateikusiam tarybos nariui Stasiui Valiukui.

Alfreda Gudienė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų