Reaguodamas į nuolatines problemas ieškant transporto šalies vadovų vizitams į užsienio valstybes, Seimo Užsienio reikalų komiteto pirmininkas Justinas Karosas vėl kelia reprezentacinio valstybinio lėktuvo įsigijimo klausimą.
"Ta problema vis tiek yra aktuali. (...) Aš manau, kad tą problemą mes (komitetas - BNS) vėl naujai kelsime, ir aš manau, kad ją reikia kelti, kadangi mes čia patys save kažkaip apgaudinėjame", - spaudos konferencijoje antradienį sakė parlamentaras.
Pasak jo, valstybinį lėktuvą būtų galima įsigyti lizingu, o ta suma, kuri kiekvienąkart mokama už lėktuvo nuomą, taptų įmokos dalimi.
J. Karosas lėktuvo problemą prisiminė po to, kai nelikus nė parai iki prezidento Valdo Adamkaus ir jį lydinčios delegacijos vizito į Gruziją, sugedo šalies vadovų vizitams skirtas karinių oro pajėgų transporto orlaivis "Spartan".
Dėl šios priežasties šalies vadovas į Gruziją penktadienį skrido nuomotu lėktuvu "Boeing".
Anot J. Karoso, planuojant vizitus kiekvienąkart susiduriama su ta pačia problema - karštligiškai ieškoma, kaip laiku visai delegacijai patekti į vieną ar kitą pasaulio tašką.
Lietuvoje susiklostė praktika, kad prezidentas ir kiti valstybės vadovai į užsienio vizitus vyksta reguliariais reisais, kurie ne visada atitinka vizitų grafikus, arba nuomoja orlaivius, kurie yra brangūs.
Kartais skrendama Lietuvos karinių oro pajėgų transporto lėktuvais, tačiau rugpjūtį į Ukrainą "Spartanu" su jame įmontuota VIP kapsule skridęs prezidentas kritikavo triukšmą salone, neleidžiantį susikalbėti su bendrakeleiviais.
Su "Spartanu" V. Adamkus vyko ir į Varšuvą, kur lapkričio 18 dieną dalyvavo šios šalies nepriklausomybės dienos renginiuose.
Seimo Užsienio reikalų komitetas yra rekomendavęs Vyriausybei pirkti reprezentacinį lėktuvą, skirtą pirmųjų šalies asmenų vizitams, tačiau konkretaus sprendimo šiuo klausimu nerasta.
Skaičiuojama, kad naujas, reprezentacinius reikalavimus atitinkantis lėktuvas, kurio skrydžio be nutūpimo trukmė yra 2 500 km, kainuotų apie 52 mln. litų, o galintis skristi 6000 km - iki 116 mln. litų.
Valstybinį lėktuvą prezidentui numato Prezidento įstatymas, tačiau nė vienas iš Lietuvos prezidentų jo neturėjo.