REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
45
Į Kybartuose esančius požemius žmogus kojos nebuvo įkėlęs daugiau nei šimtą metų (nuotr. Almanto Bidočiaus)

Požemių, statytų prancūzų inžinierių ir vokiečių darbininkų, panaudojimas - ilga ir nepakankamai ištyrinėta sritis. Po miestu yra daug požeminių galerijų ir neaišku, ar jos visos buvo sujungtos į viena tinklą. Viename požemyje buvo laikomas specialusis caro vagonas ir jo atsarginis variantas, rašo kybartai.weebly.com.

45

Požemių, statytų prancūzų inžinierių ir vokiečių darbininkų, panaudojimas - ilga ir nepakankamai ištyrinėta sritis. Po miestu yra daug požeminių galerijų ir neaišku, ar jos visos buvo sujungtos į viena tinklą. Viename požemyje buvo laikomas specialusis caro vagonas ir jo atsarginis variantas, rašo kybartai.weebly.com.

REKLAMA

Šiose nuotraukose parodytoje galerijoje buvo sandėliuojamos muitinės konfiskuotos prekės, tačiau pirminė paskirtis galėjo būti ir kitokia. Kelios galerijos, einančios iš karinės komendatūros, turėjo karinę paskirtį. Trys koridoriai (o gal ir daugiau) vedė link Prūsijos, į Lieponos upės krantą.

Po Kybartų geležinkelio stotimi (Vilkaviškio r. sav.) esančius skliautuotus rūsius, kurie buvo pastatyti 1870 m. ir vėl 2002 m. netikėtai aptikti vienos firmos statybininkų, remontavusių buvusį muitinės sandėlio pastatą.

REKLAMA
REKLAMA

Tuo metu jame buvo daug vandens, kurį teko išpumpuoti. Kybartų geležinkelio stoties komplekso požemiai – geriausiai išsilaikę vieno iš pirmųjų XIX amžiaus geležinkelio stoties komplekso dalių ir apskritai bene didžiausi Lietuvoje rūsiai.

REKLAMA

Šiandien mus į rūsius palydėjęs pastato prižiūrėtojas pasakojo, jog manoma, kad tunelį suprojektavo ir pastatė prancūzai - karo belaisviai. Labai tvirtai suręstame, arkinių konstrukcijų pastate, manoma, kadaise buvo saugomos per muitinę keliavusios prekės, nes iki I-ojo pasaulinio karo per Kybartus ėjo apie 10% viso carinės Rusijos eksporto bei importo arba už vieną milijoną auksinių rublių, o ledų prikrauti rūsiai atstodavo šaldytuvus.

Tunelis eina lygiagrečiai senojo muitinės sandėlio pastato ir baigiasi užmūryta anga. Kas už jos – nežinoma. Miestelio senbuviai pasakoja, kad kažkada šiais tuneliais buvo galima nusigauti iki pat geležinkelio stoties pastato ir kelių artimiausių kaimų.

Kokia buvo tikroji šio gražiai ir tvirtai iš raudonų plytų suręsto tunelio paskirtis, taip pat tik spėliojama. Gal tai buvo susieta ir su didžiųjų valdovų saugumo reikalais. Juk čia pat buvo depas, kuriame stovėdavo rusų caro Nikolajaus garvežys su vagonais, pritaikytais važiuoti Vokietijos bėgiais. Vokietijoje buvo caro uošvija, ir vykstant į ją Kybartuose būdavo persėdama į kitą traukinį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų