Dembavos tragedija, kai buvo išžaginta ir automobilio bagažinėje sudeginta jauna mergina – Panevėžyje. Arba tragiška avarija Kauno rajone, kai laiku nesustabdytas įtartinai kelyje automobiliu vinguriuojantis vairuotojas patyrė mirtiną akistatą su vilkiku.

Tai tik keli pavyzdžiai iš tragiškų įvykių Lietuvoje, kuomet aštrios kritikos strėlės smigo ne tik į tiesioginių kaltininkų, bet ir į laiku arba netinkamai, anot dalies pasipiktinusios visuomenės, nesureagavusių Bendrojo pagalbos centro (BPC) darbuotojų pusę.

Naujienų ir pramogų portalas tv3.lt pažvelgė į BPC gyvenimo realybę per sausos (bet objektyvios) statistikos prizmę. Vos prieš keletą savaičių paskelbta, kad šis pagalbos centras nuo savo veiklos pradžios (2004-ųjų rugsėjo 1 d.) jau sulaukė daugiau kaip 30 mln. skambučių. Nustebsite sužinoję, kuri dalis iš šių skambučių buvo tikslingi pagalbos prašymai, o kuri, grubiai sakant, „ne į temą“.

REKLAMA

Daug piktavalių

Bendrojo pagalbos centro atstovė viešiesiems ryšiams Vilma Juozevičiūtė pokalbį pradėjo nuo to, kad skubios pagalbos numeriu 112 reikia skambinti tik tada, kai staiga iškyla reali grėsmė gyvybei, sveikatai, saugumui, aplinkai ar turtui ir kai pagalbos tarnybos turi nedelsdamos atvykti į nelaimės vietą bei suteikti skubią pagalbą.

„Tačiau tokie skambučiai sudaro tik apie 36 proc. atsilieptų skambučių. Dalis žmonių skambina norėdami pranešti apie tą pačią nelaimę. Tačiau yra tokių užklausų, kurios neatitinka mūsų teikiamų paslaugų“, - teigė V. Juozevičiūtė.

Tokiu atveju, skambučius neformaliai galima skirstyti į dvi grupes – kai žmonės netyčia kreipiasi pagalbos ir piktavalius, kurie užgaulioja, įžeidinėja arba praneša apie išgalvotus įvykius.

„Į BPC skambina žmonės, kurie nori išsikviesti avarinę tarnybą dėl gedimų pastatų inžinieriniuose tinkluose, sužinoti telefono PIN kodą ir panašūs nepiktybiniai atvejai. Tuomet darbuotojai tiesiog paaiškina žmonėms, kad šie kreipėsi ne ten ir viskas taip paprastai išsisprendžia. Liūdniausia, kad labai didelę dalį sudaro piktavališki skambučiai, kai skambinama norint įžeisti ar pagąsdinti operatorius, pranešti apie melagingus įvykius ar tiesiog netinkamai papokštauti. Tokie trukdantys ir piktavaliai skambučiai sudaro net apie 64 proc. iš bendro skaičiaus“, - pabrėžė BPC atstovė.

Įvertinus šį statistinį aspektą galima padaryti paprastą išvadą – dėl piktybinių žmonių nederamo elgesio kartais galima neprisikviesti skubios pagalbos, kai jos iš tikro reikės. Kas tokiu atveju bus kaltas? Atviras klausimas, kiekvieno iš skaitytojų „teismui“.

REKLAMA

Kokios pagalbos prireikia?

Beje, įdomu tai, kad įvertinus tikslingus skambučius į BPC (2015 metų duomenys) – didžioji pyrago dalis tenka dviem tarnyboms.

Net 55 proc. skambučių – policijos iškvietimai, o 39 proc. – medikų.

Likusią dalį sudaro priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų iškvietimai (4 proc.), aplinkos apsaugos tarnybos iškvietimai (1 proc.) ir kitų specialiųjų tarnybų iškvietimai (1 proc.).

Istorinis skambutis

Bendrasis pagalbos centras (BPC), skaičiuojant nuo 2004 m. rugsėjo 1 d., registravo jau daugiau kaip 30 mln. pagalbos prašymo skambučių. Trisdešimtmilijonasis skambutis užfiksuotas 2016 m. birželio 24 d. 18 val. 21 min. Skambino vilnietis, kuris, įvykus gedimui vidutinės įtampos elektros kabelinėje linijoje, užstrigo daugiabučio namo trečiajame aukšte sustojusio lifto kabinoje.

BPC operatorė pranešė apie įvykį elektros skirstymo tinklams ir liftų techninę priežiūrą atliekančiai tarnybai. Kol tamsiame ir ankštame lifte užstrigęs vyras laukė pagalbos, operatorė bendravo su juo ir teikė jam žodinį bei moralinį palaikymą. Išlaisvintas vyras buvo jai už tai labai dėkingas, prašė perduoti padėką.

Pasitikėjimas auga

Kaip sako BPC viršininko pavaduotojas Tadas Maroščikas, susidūrus su pavojingomis situacijomis, mūsų saugumas dažnai priklauso būtent nuo BPC darbuotojų profesionalumo, greitos reakcijos, nuovokumo ir net kūrybingumo. Nekasdieninėse situacijose atsidūrę žmonės dažnai išgyvena didelį stresą. Norėdami jiems padėti, surinkti informaciją apie įvykį ir, jei įmanoma, teikti pirminę pagalbą telefonu iki atvykstant pagalbos tarnyboms, BPC operatoriai turi sugebėti suvaldyti savo bei pašnekovo stresą, pasitelkdami tam ir psichologijos žinias.

REKLAMA

„BPC pagrindas yra žmonės – beveik nematomi viešai, tačiau išgirstantys žmogaus pagalbos šauksmą ir į jį reaguojantys, – sako T. Maroščikas. – Didžiuojuosi BPC darbuotojais, kurie net pačiose sudėtingiausiose situacijose demonstruoja atsidavimą darbui, kantrybę ir kūrybingumą. Pasitikėjimas mūsų centru, remiantis apklausomis, tik auga.“

Savo veiklos pradžioje BPC pagalbos skambučius administravo tik Vilniaus mieste ir rajone. Vėliau aptarnaujamas plotas plėtėsi, buvo įsteigti teritoriniai skyriai Klaipėdoje ir Alytuje. Nuo 2013 m. liepos mėn. BPC vykdo veiklą visoje Lietuvos teritorijoje. Šiuo metu BPC dirba 310 žmonių, iš jų 11 – dar nuo 2004 m. Profesionalūs ir didelę darbo patirtį turintys darbuotojai savo pavyzdžiu ugdo naujokus, dalijasi su jais profesinėmis žiniomis.

Nejaugi
2016-07-23 17:24:32
Net 2 is 3. Tai gal ten skambineja vien vaikai. Ir baudu neisraso? Kaip keista.
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Nejaugi 2016-07-23 17:24:32
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Net 2 is 3. Tai gal ten skambineja vien vaikai. Ir baudu neisraso? Kaip keista.   ATSAKYTI

Top Video

TV3 Žinios. Pajūryje nebelieka vietos: poilsiautojų Palangoje ir Šventojoje daugėja kasdien
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Pajūryje nebelieka vietos: poilsiautojų Palangoje ir Šventojoje daugėja kasdien
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Advokatas prabilo apie liudijimus, ką Pinikas darė prie žuvusios Didžiūnaitytės kūno
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Nušauto policininko šeimą pasiekė piniginė parama: iš viso – kiek daugiau nei 33 tūkst.
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Dėl vietoj dušinių Palangoje išdygusio namo surengta akcija: žmonės atėjo pasiruošę išsimaudyti
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Kaimynai sukrėsti dėl pro langą iškritusio ir žuvusio penkiamečio: tėvai vaikais labai rūpinosi
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Su oro balionais į audrą patekę dalyviai papasakojo, ką patyrė skubiai leisdamiesi
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Punios šilas ir vėl specialistų akiratyje: šile įsisiautėjo kenkėjai
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Vos tik paskelbus sprendimą apie atidaromą sieną, lietuviai patraukė į Lenkiją
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Lietuva dėl Astravo sulaukė paramos iš Lenkijos: žada taip pat nepriimti
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Per Kuršių marias kelte plaukę keleiviai sulaukė netikėtos staigmenos
REKLAMA
Linas Linkevičius (nuotr. Fotodiena/Justino Auškelio)
Lietuvos radijo ir televizijos komisijai (LRTK) bus rekomenduojama uždrausti Kremliaus kontroliuojamos RT grupės televizijos programas, sako užsienio reikalų ministras Linas ...
Erkės (nuotr. Shutterstock.com)
Kalbėdami apie besikeičiantį klimatą, pirmiausia pagalvojame apie klimato atšilimą. Visgi globalinis atšilimas tėra viena iš klimato kaitos pusių. Mokslininkai teigia, jog ...
Jaroslavas Narkevičius (Irmantas Gelūnas/Fotobankas)
Kelių direkcijos vadovo kaltinimų dėl neteisėtų nurodymų davimo sulaukusi Susisiekimo ministerija kritikuoja direkcijos metodiką sudarant remontuotinų kelių ir asfaltuotinų ...
Koronavirusas plinta (nuotr. SCANPIX)
Nors visų infektologų ir kitų specialistų akys pastaruoju metu nukreiptos į pasaulį apėmusią koronaviruso pandemiją, tai nesumažino kitų infekcinių ligų plitimo grėsmės ...
Bažnyčia (Fotodiena/Kristupas Kolodzeiskis)
Koronaviruso epidemijai slūgstant, Lietuvos bažnyčiose grįžtama prie šv. Komunijos dalijimo į burną, ketvirtadienį pranešė Lietuvos vyskupų konferencija. „Epidemijai ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų