REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Koronaviruso epidemijai ir karantinui sveikatos apsaugos sistemą apvertus aukštyn kojomis, dažnas susidūrė su problemomis ir neaiškumais – kur kreiptis prireikus pagalbos, kaip ją gauti ir t.t. Tačiau nors ir karantinas baigėsi – koronavirusas niekur nedingo, todėl neaiškumų, kaip elgtis sveikatos priežiūros įstaigose, dar vis apstu. 

Koronaviruso epidemijai ir karantinui sveikatos apsaugos sistemą apvertus aukštyn kojomis, dažnas susidūrė su problemomis ir neaiškumais – kur kreiptis prireikus pagalbos, kaip ją gauti ir t.t. Tačiau nors ir karantinas baigėsi – koronavirusas niekur nedingo, todėl neaiškumų, kaip elgtis sveikatos priežiūros įstaigose, dar vis apstu. 

REKLAMA

Pirmadienį surengtoje nuotolinėje spaudos konferencijoje VUL Santaros klinikų atstovai pristatė svarbiausią informaciją, kaip šiuo metu paslaugos teikiamos klinikoje.

Greičiausia užsiregistruoti internetu

Santaros klinikų ligoninės direktorės medicinai pavaduotoja ambulatoriniam ir diagnostiniam darbui Jolita Jakutienė sako, kad klinikoje didinamas priimamų pacientų skaičius, taip pat prioritetas teikiamas kontaktiniams vizitams, klinios didina gyvai priimamų pacientų skaičių. 

J. Jakutienė sako, kad prireikus pasiekti gydytoją galima dviem būdais. 

„Galima užsiregistruoti internetu per sergu.lt, tai greičiausias ir patogiausias būdas. Antras būdas yra telefonu. Tačiau suprasdami šio telefono užimtumą, nes daug kas skambina ne registruotis, o gauti informaciją, todėl siūlome paprasčiausiai užsiregistruoti internetu.

REKLAMA
REKLAMA

Gyvai atvykus registracija kol kas nevykdoma, nes pacientai, kuriems yra numatytos kontaktinės konsultacijos, jie gauna žinutes, kada reikia atvykti, kur reikia atvykti, taip mes reguliuojame pacientų srautus.“

REKLAMA

Gydytoja pažymi, kad jei pacientas negali atvykti į vizitą, jo prašoma apie tai informuoti iš anksto, tą galima padaryti el. paštu.

„Nereikia skambinti, paprasčiausiai galima pranešti apie neatvykimą elektorniniu paštu [email protected], kad į jo vietą galėtų atvykti kitas pacientas“, – pastebi J. Jakutienė. 

Gydytoja sako, kad šiuo metu klinika sulaukia milžiniško skambučių kiekio. 

„Tą pačią sekundę bando prisiskambinti nuo 47 iki 60 pacientų. Tikriausiai mes visi suprantame, kad tokio kiekio nei registratorių, nei operatorių, negali turėti jokia įstaiga.

REKLAMA
REKLAMA

Kiekvieną dieną mes atsakome į apie 450-500 skambučių. Darbas vyksta nuolatos. Todėl ir prašome pacientų registruotis internetu. Skambučių būna mažiau po pietų ir penktadieniais.“

Nuotolinės konsultacijos – kaip jos vyksta

Pasak J. Jakutienės, nuotolinės konsultacijos vyskta numatytu metu, iš anksto užsiregistravus. 

„Nuotolinė konsultacija vyksta sutartu laiku, tačiau labai prašome pacientų supratimo, kad skambutis gali įvykti ir šiek tiek anksčiau, ir vėliau. Todėl pacientas neturėtų laukti to skambučio minutė į minutę, nes kartais užtrunka kito paciento konsultacija, o kartais pacientai neatvyksta gyvai konsultacijai ir gydytojas turi galimybę anksčiau paskambinti ir prašytume nepykti. Jei pacientas žino, kad jam bus suteikta nuotolinė konsultacija, iš anksto prašome pasižymėti vartojamų vaistų pavadinimą, dozes, taip sutaupoma laiko“, – pažymi gydytoja. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Gydytoja taip pat sako, kad pacientams prieš nuotolinę konsultaciją naudinga pasižymėti svarbius dalykus, tokie kaip persirgtos ligos ar vartojami vaistai, kad konsultacija vyktų sklandžiau. 

„Taip pat, jei pacientas turi persirgtų ligų sąrašą, reikėtų pasižymėti jas, pagalvoti, kada buvo sirgta. Taip konsultacija vyks paprasčiau ir greičiau“, – pažymi J. Jakutienė. 

Klinikoje svarbu laikytis taisyklių

J. Jakutienė sako, kad pacientai klinikoje turi laikytis tam tikrų infekcijų kontrolės reikalavimų.

„Reikia nesibūriuoti, atvykti į įstaigą likus ne daugiau nei dešimt minučių iki suplanuoto tyrimo ar konsultacijos, reikia dėvėti veido apsaugos priemonę, rizikos grupei – ir vienkartines pirštines“, – pastebi J. Jakutienė. 

REKLAMA

COVID-19 testas – kada jo reikia?

Gydytoja pažymi, kad koronaviruso tyrmas yra nereikalingas tiems, kurie nori gauti ambulatorines paslaugas. 

Santaros klinikose, pasak J. Jakutienės, norint išvengti koronaviruso plitimo, testas yra daromas tiems pacientams, kurie yra guldomi į stacionarą, taip pat tiems, kuriems reikalinga intraveninė nejautra, t.y. tiems, kuriems bus atliekama procedūra operacinėje, dalyvaujant gydytojams anesteziologams ir gydytojams reanimatologams. 

„Visiems pacientams, kuriems palnuojamos tos procedūros, arba reikalingas stacionarinis gydymas, yra paskiriamas laikas iš anksto tyrimo atlikimui, užregistruojama sergu.lt ir pacientas dar prieš atvykdamas į stacionarą žino, kada jam turi būti atliktas koronaviruso testas. Pacientai nesiunčiami nei į mobilius punktus, nei pas šeimos gydytojus – viską organizuoja planinį guldymą skiriantis konsultacijų klinikos gydytojas.“

REKLAMA

Taisyklės dėl paslaugų vaikams teikimo nesiskiria

Pasak gydytojos, vaikų registracija vyksta taip pat, kaip ir suaugusiųjų, taip pat jiems skiriamos numatytos reikalingos procedūros. 

Visgi gydytoja pastebi, kad vaikų šiuo metu konsultacijų klinikoje vaikų yra mačiau. 

„Džiaugiamės, kad jų yra mažiau, bet tikriausiai suprantame, kad artėjant rugsėjo 1-ajai, jų padaugės“, – pastebi J. Jakutienė. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų