• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
Partnerio turinys
Turinys paruoštas bei kontroliuojamas projekto partnerio

Kaip ir automobiliai, taip ir jiems skirtos lemputės skirstomos į: halogenines, ksenonines ir žinoma – LED tipo lemputes.

Kaip ir automobiliai, taip ir jiems skirtos lemputės skirstomos į: halogenines, ksenonines ir žinoma – LED tipo lemputes.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visos lemputės taip pat yra skirstomos į tris kokybines klases: žemos, vidutinės ir aukštesnės klasės. Priklausomai nuo to, automobiliams skirtos lemputės pasižymi skirtingomis veikimo savybėmis ir be abejonės – ilgaamžiškumu. Savybe, kuri yra svarbi kiekvienam vairuotojui.

REKLAMA

Skirtumų – daugiau negu gali pagalvoti

Siekiant sužinoti kokios xenon lemputės jums reikėtų, iš pradžių turėtumėte žinoti kokio tipo žibintai montuojami į jūsų automobilį. Ar juose tūno paprastas reflektorius ar jame sumontuotas lęšis?

Daugelyje automobilių yra paplitę reflektoriaus tipo žibintai. Juose šviesa sklinda iš lemputės, esančios priekinio žibinto korpuso centre, o jos skleidžiama šviesa atsispindi nuo korpuso šonų.

REKLAMA
REKLAMA

Tuo tarpu lęšio tipo žibintai, įprastai, yra montuojami į aukštesnės klasės automobilius, tačiau juos vis dažniau galima atrasti netgi kompaktinės klasės modeliuose. Šio tipo žibintuose lemputė yra sumontuota plieniniame dubenėlyje su veidrodžiais, kurie atlieka reflektoriaus vaidmenį. Taip pat verta paminėti, jog šio tipo žibinte taip pat yra lęšis, kuris atlieka padidinamojo stiklo funkciją. Jis padeda padidinti šviesos spindulio ryškumą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Natūralu, jog dvi skirtingos žibintų sistemos reikalauja naudoti skirtingas lemputes. Reflektoriaus tipo žibintams skirtos lemputės žymimoms papildoma raide R. Pavyzdžiui, „D1R“, „D2R“, „D3R“ ar „D4R“. Tuo tarpu projektoriaus tipo žibinto sistemoms skirtos lemputės žymimos papildoma raide S. Pavyzdžiui, „D1S“, „D2S“, „D3S“ ar „D4S“.

REKLAMA

Ir netgi pažymėję varnelę ties šiais punktais, verta atsižvelgti į dar vieną faktą. Pavyzdžiui, „D1“ ir „D3“ tipo lemputės turi savyje įmontuotą starterį. Tuo tarpu „D2“ ir „D4“ rūšies lemputėse „starteris“ yra sumontuotas atskirame blokelyje.

Ksenoninių lempučių privalumai – akivaizdūs

Halogeninės automobilių lemputės daugelį metų buvo pati elementariausia ir daugeliui suprantamiausia technologija. Net ir dabar, tam tikros klasės automobiliai, vis dar, yra gaminami su žibintais, kuriuose atrasime ne bet ką, o halogenines lemputes.

REKLAMA

Vis dėlto, per pastaruosius porą dešimtmečių automobilių žibintų technologijos patobulėjo kelis kartus. Halogeninės lemputės dabar gali šviesti iki 150 procentų stipriau arba gali pasižymėti veikimo trukme, kuri prieš dešimtmetį atrodė sunkiai pasiekiama, bet kaip ir daugelis technologijų, taip ir halogenines lemputės vis dažniau tampa retenybe.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sparčiai atsinaujijančiame automobilių parke vis daugiau ratuočių turi ksenoninius žibintus, kurie į automobilių gamintojų akiratį pakliuvo dar 1990-ųjų pradžioje. Ir ne veltui.

Ksenoninę lemputę turintis žibintas turi ne vieną, bet keletą akivaizdžių pranašumų prie halogeninį analogą. Kadangi ksenoninėse lemputėse nėra kaitinimo elemento, jos skleidžiamas šviesos kiekis yra 3200 lm, kai tuo tarpu halogeninės lemputės šviesos kiekis siekis vos 1500 lm. Būtent dėl šio ryškaus skirtumo ksenonines lemputes turintys žibintai kur kas geriau apšviečia važiuojamą dalį, o tai ypatingai pravartu tamsiu paros metu, prastai apšviestoje gatvėje, kurioje pėstieji retkarčiais elgiasi kaip baikšti stirna.

REKLAMA

Štai, tiesiog paimkime elementarų pavyzdį: „Philips D3S XenStart 35W“ ksenoninę lemputę, kuri yra skirta įvairiems „Audi“, „Jaguar“, „Mercedes-Benz“, „Ford“ ar „Volkswagen“ markės automobiliams. Būtent ši lemputė, už analogišką halogeninę lemputę šviečia 1000 dienų ilgiau ir netgi 200 procentų stipriau šviečia už anksčiau minėtą analogą.

REKLAMA

Spartūs pokyčiai

Kol naudotų automobilių rinkoje ksenoninės lemputės vis dažniau užima halogeninių lempučių vietą, naujų, ką tik iš gamyklos išriedėjusių automobilių rinkoje situacija yra visiška kita.

Praėjusiais metais, daugiau nei 30 procentų Europoje parduotų automobilių buvo su priekiniais LED žibintais. Ir ši tendencija vis stiprės, nes LED lempučių technologija leidžia automobilių gamintojams aktyviai valdyti šviesos spindulį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Priklausomai nuo važiavimo sąlygų, priekinių žibintų šviesos pluoštas gali būti labai platus, kai automobilis važiuoja mažu greičiu, todėl lengviau pastebėti pėsčiuosius šalikelėje. Greitkelyje šviesos pluoštas gali būti pailgintas tiek, kad vairuotojas turėtų daugiau laiko reagavimui.  Prabangiuose automobiliuose šį apšvietimo režimą palaiko lazerinės šviesos net iki kelių šimtų metrų. Apšvietimo režimas gali prisitaikyti prie oro sąlygų, sumažindamas riziką, kad vairuotoją apakins šviesos, atsispindinčios nuo lietaus lašų arba rūko metu.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų