Pasak Vokietijos transporto ministerijos atstovo, ministras Manfredas Štolpė (Manfred Stolpe) abejoja, ar lapkričio 2 dieną įsigalios nauja greitkelių rinkliava sunkvežimių savininkams.
Nauja rinkliava būtų taikoma 12 tonų sunkvežimiams, besinaudojantiems labiausiai Europoje apkrautais Vokietijos greitkeliais. Įvesti naująją tvarką ketinta dar rugpjūčio 31 dieną, tačiau atrodo, kad to nepavyks padaryti ir iki lapkričio 2-osios - galutinio termino.
Transporto ministerijos atstovo teigimu, M. Štolpė (Manfred Stolpe), kuris buvo ne kartą ragintas atsistatydinti dėl rinkliavos sistemos gaišaties ir kitų su naująja tvarka susijusių problemų, dabar turi "rimtų abejonių, ar (minėta galutinė) data bus išlaikyta".
Atstovas pridūrė, jog kol kas negalima apsispręsti ir dėl rinkliavos sistemos išbandymo datos. Mat prieš įvedant naująją tvarką, ją ketinama tinkamai išbandyti. Ministerijos pareigūnas minėjo, jog M. Štolpė (Manfred Stolpe) pakvietė rinkliavos sistemos operatorės "Toll Collect" atstovus į savaitgalį įvyksiantį susitikimą, kuriame ketinama aptarti dar neišspręstas technines problemas. Savaitgalį ministerija gali apsispręsti ir dėl naujų terminų.
Rinkliavos sistemą iš pat pradžių kamavo techniniai nesklandumai. Rugsėjo mėnesį "Toll Collect" atšaukė 20 tūkst. iš 175 tūkst. sunkvežimiuose jau instaliuotų susekimo prietaisų.
Savo ruožtu Vokietijos opozicinės partijos bando išnaudoti kilusias problemas, jos pateikia M. Štolpei (Manfred Stolpe) klausimus parlamente ir ragina surengti rinkliavos temai skirtus debatus.
Biudžeto deficitą bandanti sumažinti Vokietijos vyriausybė kiekvieną mėnesį, kurį atidedamas rinkliavos įvedimas, praranda 156 mln. eurų pajamų. Rinkliava, sieksianti 12,4 euro cento už sunkvežimių nuvažiuotą kilometrą, padės per metus surinkti 2,8 mlrd. eurų, iš kurių 2,1 mlrd. eurų papildys Vokietijos biudžetą.
Koncerną "Toll Collect", kuris sunkvežimius suseks palydovinėmis ir mobiliojo ryšio sistemomis, valdo automobilių gamintoja "DaimlerChrysler", Vokietijos telekomunikacijų milžinė "Deutsche Telekom" ir "Vinci" priklausanti Prancūzijos greitkelių bendrovė "Cofiroute".
Reuters-ELTA