Šveicarijos kantono Ciuricho teismas Šiaurės Osetijos architektui Vitalijui Kalojevui bausmės laiką sutrumpino nuo 8 metų iki 5 metų ir 3 mėnesių. V.Kalojevas buvo nuteistas už tai, kad 2004 metų vasarį nužudė Šveicarijos kompanijos "SkyGuide" aviadispečerį Peterį Nilseną, dėl kurio kaltės Baškirijos avialinijų lėktuvas "Tu-154" patyrė katastrofą virš Bodeno ežero.
Nuteistojo advokatas teigia, jog teismas, nagrinėdamas V.Kalojevo apeliacinį skundą, nuteistojo veiksmuose įžvelgė lengvinančių aplinkybių, o anksčiau skelbtas nuosprendis buvo pernelyg griežtas. Šiuo metu V.Kalojevas už grotų jau yra praleidęs 3 metus ir 4 mėnesius. Teismas patenkino V.Kalojevo apeliaciją, kurioje jis tvirtina, jog nusikaltimą įvykdė apimtas stipraus afekto: lėktuvo katastrofos metu žuvo V.Kalojevo žmona ir du vaikai.
Vyresnysis Vitalijaus brolis džiaugiasi, kad teismas patenkino apeliacinį skundą, ir teigia tikįs, jog greitu laiku bus įvykdyta Vitalijaus ekstradicija į tėvynę. Nuteistojo artimieji nerimauja dėl jo sveikatos būklės. "Vitalijaus savijauta dabar tikrai prasta, - teigia brolis Jurijus Kalojevas. - Liepos 2-oji - tragedijos metinių diena, o Vitalijus labai skaudžiai išgyveno savo šeimos netektį".
Šveicarijos teismo sprendimas tikriausiai padės galutinį tašką visame tame teismų vilkinimo procese, trunkančiame jau daugiau nei pusantrų metų, ir tada beliks išspręsti Vitalijaus grąžinimo į tėvynę klausymą. Ekspertai spėja, kad jis iš kalėjimo greitai bus išleistas pritaikius amnestiją, juolab kad turi tvirtą Šiaurės Osetijos valdžios atstovų palaikymą.
Priminsime, jog 2002 metų liepos 2-osios naktį dviejų pilotų valdomas, pašto siuntas skraidinęs lėktuvas "Boeing-757" skrido iš Ispanijos. Priešinga kryptimi skrido "Tu-154", kuriame buvo 69 žmonės: 12 ekipažo narių ir 57 keleiviai, kurių daugumą sudarė vaikai. 23.35 val. vidurio Europos laiku įvyko katastrofa - du lėktuvai susidūrė 11 kilometrų aukštyje. Žuvo visi "Tu-154" keleiviai ir abiejų lėktuvų ekipažų nariai.
Tarptautinė lėktuvų katastrofų priežasčių tyrimo komisija, vadovaujama Vokietijos federalinės agentūros, pateikė išvadą, jog kaltė dėl 71 žmogaus žūties gula ant 36 metų dispečerio Peterio Nilseno(36 metų), tą naktį budėjusio Ciuricho aerouosto bokšte, pečių.Pažeidžiant visas taisykles, jis darbo vietoje buvo vienas, o tuo metu, kai oro koridoriumi skrido du lėktuvai, Nilsenas vadovavo dar vieno lėktuvo, nusileidimui Liudvigshafene. Negana to, Ciuricho dispečerinėje veikė tik vienas telefono kanalas, tad vokiečių kompanijos DFS aviadispečeriai iš Karlsrujės, kurių ekranuose buvo aiškiai matoma pavojinga situacija, norėję perspėti savo kolegą, į Ciurichą paprasčiausiai negalėjo prisiskambinti. Juk tuo metu vienintelis "SkyGuide" dispečeris vienintele telefono linija kalbėjosi su Liudvigshafeno aerouostu. Ir dar: elektroninė ankstyvojo perspėjimo sistema Ciuriche tądien buvo išjungta - vyko profilaktinis patikrinimas, o dispečeris apie tai įspėtas nebuvo.
Vitalijus Kalojevas šios katastrofos metu neteko žmonos ir dviejų vaikų.
Peteris Nilsenas buvo nužudytas Kloteno mieste 2004 metų vasario 25 dieną. Kalojevą suėmė jau kitą dieną.
Teismas skelbė, jog Kalojevas atėjo i Nilseno namus ir įvykdė kruviną kerštą. Teisiamasis neneigė, kad atėjo į Nilseno namus nešinas žuvusių vaikų nuotraukomis, bet tik tam, kad kaltininkas jo atsiprašytų. Kas įvyko vėliau, pasak Kalojevo, jis neprisimena. Nilsenas buvo nužudytas peilio dūriu. 2005 metais teismas V.Kalojevo veiksmus įvertino kaip iš anksto apgalvotą žmogžudystę ir nuteisė jį 8 metus kalėti. Vėliau aukščiausiasis teismas patenkino nuteistojo apeliacinį skundą pripažindamas, kad nusikaltimas buvo įvykdytas esant stipraus afekto būsai. V.Kalojevas taip pat kreipėsi į teismą prašydamas, kad jam būtų leista likusį bausmės laiką praleisti Rusijoje.