Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
× Pranešti klaidą
Gerbiamas pone inž., Jūsų įkyrus pedantiškumas truputį erzinantis, truputį juokingas. Nejaugi jūs nesuvokiate, kad Autorius rašo ne juridinį dokumentą, o straipsnelį internetiniam dienraščiui? Ir tokiu atveju vartojama sinonimika yra visai pateisinama ir tikrai jau nepažeidžia nei įstatymų, nei pačios konstitucijos - pakanka jog suprantame, apie ką kalbama. Galų gale juk ir "masinės informavimo priemonės" savo raiška ne visiškai tiksliai perteikia "mass media" sąvoką, kalba apskritai yra keblus dalykas, ir žodžio išraiška nebūtinai tiksliai turi nusakyti visą juo išreiškiamos sąvokos reikšmę. Tikuosi, nemanote, kad filosofija yra tik "išminties meilė", o pedagogika - "vaikų vedžiojimas":)
Ačiū už dėmesį. Ne tiek daug autorių Lietuvoje, kurie nusileidžia ant žemės diskutuoti su skaitytojais.
Bet.
1. Apie nesmines mano pastabas.
Kodėl "terminas ziniakslaida (toks ar kitas) tera tik israiskos forma"? Man atrodo, kad "masinė informacija" yra teisinė sąvoka ir masinės informacijos priemonės privalo laikytis įstatymų atlikdamos savo funkcijas (žiūr. K.-44str*).
O ką žurnalistai? Jie gudručiai: su lietuviškumo Komisijos pagalba išsitraukė sinonimą (ar kitokį surogatą) ir sako: žinote, čia ne mes, čia tik žiniasklaida, na tokia išraiškos forma. Nieko bloga, jei kas ir ne taip parašyta.
*)LR Konstitucijos 44 straipsnis:
"Masinės informacijos cenzūra draudžiama.
Valstybė, politinės partijos, politinės ir visuomeninės organizacijos, kitos institucijos ar asmenys negali monopolizuoti masinės informacijos priemonių."
2. Dėl dikusijos. Siūlote diskutuoti "Ziniu radijo laidoje Ziniakslaidos anatomija" apie (tikrųjų: knowledge spillovers ) žYnių sklaidos vaidmenį žYnių visuomenėje. O kaip mes diskutuosime, jei Jums rašytinės taisyklės-įstatymai negalioja? Aš kalbėsiu apie viena, o Jūs sakysite: tai lietuvių kalbos Komisiją rekomenduoja paprasščiau, lietuviškiau. Pasiskaitykite jos rekomendacijas.
3. Dėl lietuvių kalbos Komisijos vaidmens Lietuvos istorijoje. Man patiko kito žurnalisto Sauliaus Stomos bloge pasisakymas, kurį čia pacituosiu (čia ne man buvo rašyta):
---------------
"Įrašė sauliusstoma Pirmadienis, 2007-08-13 12:19.
Absoliučiai pritariu Tamstos nuomonei. Kalbos komisija ir inspekcija terorizuoja kalbą ir daro ją dirbtine - irgi sovietinis paveldas. Ir tai iš tikrųjų varo žmonėms bereikalingą kompleksą.
Kalba turi būti kūrybinga ir laisva. Pati iš savęs auganti ir besivystanti. Neužkonservuota.
Ir svetimžodžiai - kai jie vartojami su skoniu - nieko bloga..."
Bet.
1. Apie nesmines mano pastabas.
Kodėl "terminas ziniakslaida (toks ar kitas) tera tik israiskos forma"? Man atrodo, kad "masinė informacija" yra teisinė sąvoka ir masinės informacijos priemonės privalo laikytis įstatymų atlikdamos savo funkcijas (žiūr. K.-44str*).
O ką žurnalistai? Jie gudručiai: su lietuviškumo Komisijos pagalba išsitraukė sinonimą (ar kitokį surogatą) ir sako: žinote, čia ne mes, čia tik žiniasklaida, na tokia išraiškos forma. Nieko bloga, jei kas ir ne taip parašyta.
*)LR Konstitucijos 44 straipsnis:
"Masinės informacijos cenzūra draudžiama.
Valstybė, politinės partijos, politinės ir visuomeninės organizacijos, kitos institucijos ar asmenys negali monopolizuoti masinės informacijos priemonių."
2. Dėl dikusijos. Siūlote diskutuoti "Ziniu radijo laidoje Ziniakslaidos anatomija" apie (tikrųjų: knowledge spillovers ) žYnių sklaidos vaidmenį žYnių visuomenėje. O kaip mes diskutuosime, jei Jums rašytinės taisyklės-įstatymai negalioja? Aš kalbėsiu apie viena, o Jūs sakysite: tai lietuvių kalbos Komisiją rekomenduoja paprasščiau, lietuviškiau. Pasiskaitykite jos rekomendacijas.
3. Dėl lietuvių kalbos Komisijos vaidmens Lietuvos istorijoje. Man patiko kito žurnalisto Sauliaus Stomos bloge pasisakymas, kurį čia pacituosiu (čia ne man buvo rašyta):
---------------
"Įrašė sauliusstoma Pirmadienis, 2007-08-13 12:19.
Absoliučiai pritariu Tamstos nuomonei. Kalbos komisija ir inspekcija terorizuoja kalbą ir daro ją dirbtine - irgi sovietinis paveldas. Ir tai iš tikrųjų varo žmonėms bereikalingą kompleksą.
Kalba turi būti kūrybinga ir laisva. Pati iš savęs auganti ir besivystanti. Neužkonservuota.
Ir svetimžodžiai - kai jie vartojami su skoniu - nieko bloga..."
respublika ne viena seka. Ir lietrytas.
Mielam kolegai Inz,
Jusu diskusijos yra ne visos esmines. Taciau mielai su Jumis galime padiskutuoti kitoje erdveje. Pvz., Ziniu radijo laidoje Ziniakslaidos anatomija. Mno kontaktai paprasti: [email protected]. Tel. 8 61263838.
beje, terminas ziniakslaida (toks ar kitas) tera tik israiskos forma.
Jusu diskusijos yra ne visos esmines. Taciau mielai su Jumis galime padiskutuoti kitoje erdveje. Pvz., Ziniu radijo laidoje Ziniakslaidos anatomija. Mno kontaktai paprasti: [email protected]. Tel. 8 61263838.
beje, terminas ziniakslaida (toks ar kitas) tera tik israiskos forma.
Niekaip nesuprantu, kaip nepriklausomoje Lietuvoje laikraštis (turiu omenyje "Respubliką") gali turėti visą sekimo aparatą. Kaip tai apskritai įmanoma ir kas iš tikrųjų tai yra per organas? Ir ką šiuo atveju veikia Lietuvos saugumo departamentas?
savalaikis straipsnelis, jau senokai visi zinome apie zurnalistu darbo kokybe, uzskomus straipsnius, susidorojima viesojo informavimo priemonemis ir t.t. Aciu autoriui uz pakankamai idomu straipsni, taciau tenka pripazinti, kad rasant tokia sudetinga tema reiketu kur kas smarkiau "pasiruosti" ir parasyti ji ne "greituoju blynu kepimo" budu, o atlikus issamia tiek situacijos, tiek teises aktu analize. Labai tikiuosi, kad autorius sios idejos nepamaes ir lauksiu tesinio, nes tvirtai tikiu, kad siandienine ziniasklaida "isvalyti" pajegtu tik patys zurnalistai. Sekmes.
Tai liecia nikam visuomeneje neidomius zmones, tokius kaip as programeris , ar musu ofiso valytoja, kasininke maximoje ar rimi, bet pats esi viesas zmogus, tad apie tavo nesvarius ir neetiskus darbus tiesiog butina suzinoti placiajai visuomenei.
Taip, sutinku, privalomos etikos ribos, bet cia jau asmenybiu, redaktoriu ir leideju kompetencija. O skaitytojai pasirenka , kuri leidini skaityti.
Bet jei vino europos miesto meras gejus, ir pats tai pripazista, o neviena europarlamentare irgi mazumu atstove, tai ka apie tai neprivalu rasyti, ar to rodyti.
Kazkaip nebesuprantu zodzio laisves.
Taip, sutinku, privalomos etikos ribos, bet cia jau asmenybiu, redaktoriu ir leideju kompetencija. O skaitytojai pasirenka , kuri leidini skaityti.
Bet jei vino europos miesto meras gejus, ir pats tai pripazista, o neviena europarlamentare irgi mazumu atstove, tai ka apie tai neprivalu rasyti, ar to rodyti.
Kazkaip nebesuprantu zodzio laisves.
Daugiau niekam neįdomus straipsnis?
Tada prikabinu, ką anksčiau plačiau įrodinėjau. Gal Autorius atkreips dėmesį?
--------------------------------
„Žiniasklaidos anatomija": Ar laisvalaikiui skirti leidiniai savo kokybe tenkina skaitytojus?
inž 2007-08-28 10:07:42
Kodėl KASDIEN Lietuvos elitas, pradedant žurnalistais ir tttt ir baigiant Premjeru , LR Prezidentu, Konstituciniu Teismu bei Seimu, pažeidinėja Visuomenės informavimo Įstatymą, kuriame "Žiniasklaida" termino iš viso nėra???
--------------------------------------------
Įrodymui citatos iš įstatymo (Nauja redakcija nuo 2006 m. rugsėjo 1 d.):
2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos
13. Dezinformacija – tyčia viešai paskleista melaginga informacija.
17. Informacinės visuomenės informavimo priemonės valdytojas – asmuo, faktiškai valdantis informacinės visuomenės informavimo priemonę, kurioje rengiama ir (ar) skleidžiama viešoji informacija, arba rengiantis ir (ar) skleidžiantis tokios priemonės turinį.
27. Laikraštis – periodiškai leidžiamas ir platinamas informacinis leidinys.
33. Nuomonė – visuomenės informavimo priemonėse skelbiamas požiūris, nusimanymas, nuovoka, supratimas, mintys arba komentarai apie bendro pobūdžio idėjas, faktų ir duomenų, reiškinių ar įvykių vertinimai, išvados ar pastabos apie žinias, susijusias su tikrais įvykiais. Nuomonė gali remtis faktais, pagrįstais argumentais ir paprastai ji yra subjektyvi, todėl jai netaikomi tiesos ir tikslumo kriterijai, tačiau ji turi būti reiškiama sąžiningai ir etiškai, sąmoningai nenuslepiant ir neiškreipiant faktų ir duomenų.
61. Viešoji informacija – informacija, skirta viešai skleisti, išskyrus šio straipsnio 39 dalyje nurodytą informaciją, taip pat informaciją, kuri pagal Lietuvos Respublikos įstatymus negali būti viešai skleidžiama.
63. Viešosios informacijos skleidėjas – transliuotojas, retransliuotojas, informacinės visuomenės informavimo priemonės valdytojas ar kitas asmuo, parduodantis ar kitais būdais skleidžiantis viešąją informaciją visuomenei ir atsakantis už tos informacijos teisėtumą.
65. Vietinis transliuotojas – transliuotojas, kurio programa transliuojama per vieną radijo, televizijos stotį.
66. Visuomenės informavimas – viešosios informacijos teikimas visuomenei.
67. Visuomenės informavimo priemonė – laikraštis, žurnalas, biuletenis ar kitas leidinys, knyga, televizijos, radijo programa, kino ar kita garso ir vaizdo studijų produkcija, informacinės visuomenės informavimo priemonė ir kita priemonė, kuria viešai skleidžiama informacija. Pagal šį įstatymą visuomenės informavimo priemonei nepriskiriamas oficialus, techninis ir tarnybinis dokumentas, vertybiniai popieriai.
69. Žinia – visuomenės informavimo priemonėse skelbiamas {{{{faktas ar tikri (teisingi) duomenys}}}.
70. Žinių laida – vientisa programos dalis, susidedanti iš aktualios visuomenei informacijos apie politiką, ekonomiką, kultūrą, sportą, orus ir kitas sritis.
72. Žurnalistas – fizinis asmuo, kuris profesionaliai renka, rengia ir teikia medžiagą viešosios informacijos rengėjui pagal sutartį su juo ir (ar) yra žurnalistų profesinės organizacijos narys
Tada prikabinu, ką anksčiau plačiau įrodinėjau. Gal Autorius atkreips dėmesį?
--------------------------------
„Žiniasklaidos anatomija": Ar laisvalaikiui skirti leidiniai savo kokybe tenkina skaitytojus?
inž 2007-08-28 10:07:42
Kodėl KASDIEN Lietuvos elitas, pradedant žurnalistais ir tttt ir baigiant Premjeru , LR Prezidentu, Konstituciniu Teismu bei Seimu, pažeidinėja Visuomenės informavimo Įstatymą, kuriame "Žiniasklaida" termino iš viso nėra???
--------------------------------------------
Įrodymui citatos iš įstatymo (Nauja redakcija nuo 2006 m. rugsėjo 1 d.):
2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos
13. Dezinformacija – tyčia viešai paskleista melaginga informacija.
17. Informacinės visuomenės informavimo priemonės valdytojas – asmuo, faktiškai valdantis informacinės visuomenės informavimo priemonę, kurioje rengiama ir (ar) skleidžiama viešoji informacija, arba rengiantis ir (ar) skleidžiantis tokios priemonės turinį.
27. Laikraštis – periodiškai leidžiamas ir platinamas informacinis leidinys.
33. Nuomonė – visuomenės informavimo priemonėse skelbiamas požiūris, nusimanymas, nuovoka, supratimas, mintys arba komentarai apie bendro pobūdžio idėjas, faktų ir duomenų, reiškinių ar įvykių vertinimai, išvados ar pastabos apie žinias, susijusias su tikrais įvykiais. Nuomonė gali remtis faktais, pagrįstais argumentais ir paprastai ji yra subjektyvi, todėl jai netaikomi tiesos ir tikslumo kriterijai, tačiau ji turi būti reiškiama sąžiningai ir etiškai, sąmoningai nenuslepiant ir neiškreipiant faktų ir duomenų.
61. Viešoji informacija – informacija, skirta viešai skleisti, išskyrus šio straipsnio 39 dalyje nurodytą informaciją, taip pat informaciją, kuri pagal Lietuvos Respublikos įstatymus negali būti viešai skleidžiama.
63. Viešosios informacijos skleidėjas – transliuotojas, retransliuotojas, informacinės visuomenės informavimo priemonės valdytojas ar kitas asmuo, parduodantis ar kitais būdais skleidžiantis viešąją informaciją visuomenei ir atsakantis už tos informacijos teisėtumą.
65. Vietinis transliuotojas – transliuotojas, kurio programa transliuojama per vieną radijo, televizijos stotį.
66. Visuomenės informavimas – viešosios informacijos teikimas visuomenei.
67. Visuomenės informavimo priemonė – laikraštis, žurnalas, biuletenis ar kitas leidinys, knyga, televizijos, radijo programa, kino ar kita garso ir vaizdo studijų produkcija, informacinės visuomenės informavimo priemonė ir kita priemonė, kuria viešai skleidžiama informacija. Pagal šį įstatymą visuomenės informavimo priemonei nepriskiriamas oficialus, techninis ir tarnybinis dokumentas, vertybiniai popieriai.
69. Žinia – visuomenės informavimo priemonėse skelbiamas {{{{faktas ar tikri (teisingi) duomenys}}}.
70. Žinių laida – vientisa programos dalis, susidedanti iš aktualios visuomenei informacijos apie politiką, ekonomiką, kultūrą, sportą, orus ir kitas sritis.
72. Žurnalistas – fizinis asmuo, kuris profesionaliai renka, rengia ir teikia medžiagą viešosios informacijos rengėjui pagal sutartį su juo ir (ar) yra žurnalistų profesinės organizacijos narys
O kas nubaus Vyr. žurnalistą D.Radzevičių, kuris nesilaiko nei LR Konstitucijoje, nei Visuomenės informavimo įstatyme patvirtintų sąvokų? Ten "žiniasklaidos" NĖRA... Beje, nesunku pastebėti iš citatų apačioje, kad ir Autoriui, kaip ir garsiausiam politikui, "vsio zakonno": "informacija"="žinia" (pranešimai, faktai, duomenys). Bet civilizuotų kraštų teorija (elementariausia "žinių piramidė") yra
toliau pažengusi. Kada gi Lietuvos žurnalistinis elitas tai supras?
---------------------------
DR: "Per {Visuomenės Informavimo Priemonę} ar spaudinyje šmeižęs asmenį neva šis padarė sunkų ar labai sunkų nusikaltimą, gali būti baudžiamas bauda, areštu arba laisvės atėmimu iki dvejų metų. Jei {ž i n i a s k l a i d o j e} buvo paskelbtas šmeižtas, tačiau nukentėjęs į tai nereagavo (nebuvo asmens ar jo atstovo skundo), tuomet byla teisme neatsidurs.
"
toliau pažengusi. Kada gi Lietuvos žurnalistinis elitas tai supras?
---------------------------
DR: "Per {Visuomenės Informavimo Priemonę} ar spaudinyje šmeižęs asmenį neva šis padarė sunkų ar labai sunkų nusikaltimą, gali būti baudžiamas bauda, areštu arba laisvės atėmimu iki dvejų metų. Jei {ž i n i a s k l a i d o j e} buvo paskelbtas šmeižtas, tačiau nukentėjęs į tai nereagavo (nebuvo asmens ar jo atstovo skundo), tuomet byla teisme neatsidurs.
"
Dainius Radzevičius: Efektyvi savigyna prieš įstatymus laužančią žiniasklaidą